zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Advertisements

Povrch České republiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ II.
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Cíl Start Cíl Start.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VODSTVO ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Česká republika.
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_277_ČR 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Příroda naší republiky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/05 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Česká republika Povrch.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Česká republika - pohoří
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Ochrana krajiny a přírody ČR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
zpracovaný v rámci projektu
Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_11 Sada 7
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: Z 8/9 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.) Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

Česká republika Klíčová slova: Česká republika, přírodní podmínky, pohoří, vodstvo, chráněné oblasti Anotace: slouží k ověření základních znalostí v oblasti přírodních podmínek České republiky

opakování – přírodní podmínky Česká republika opakování – přírodní podmínky

Doplňte vhodná slova do textu! Povrch České republiky je převážně ................... Nejvýše položené místo je ………………….. v ………………….., ale jako nejvyšší bod ČR je udáván ………..………………………......... v …………………………. Naopak nejnižším místem je hladina řeky …………………. u města …………………….. při hranicích s …………………………. Nejdelší řekou je ……………….., která se následně vlévá do ……………………......, které svou cestu končí v …....................... Na území ČR se nachází celkem …………. evropská …………………, která se spojují v jednom bodě ………………………………, který leží v ………………...........

Vyberte správnou odpověď! 1) Jezera ledovcového původu se v České republice nachází pouze na Šumavě, celkem jich máme: A) pět B) čtyři C) sedm

A) město Praha B) Ostravsko, Mostecko C) Jižní Čechy 2) Mezi nejvíce znečištěné oblasti ČR patří: A) město Praha B) Ostravsko, Mostecko C) Jižní Čechy

3) Mezi národní parky ČR nepatří: A) Šumava, Podyjí B) Krkonoše, České Švýcarsko C) Křivoklátsko

4) Povrch ČR je tvořen převážně: A) nížinami B) hornatinami C) pahorkatinami

5) Nejhlubší přehradní nádrží v ČR je: A) Lipno B) Vranovská přehrada C) Orlík

Do obrysové mapy zakresli! 1) pohoří – Šumava, Krušné hory, Krkonoše, Bílé Karpaty 2) řeky – Vltava, Labe, Morava, Ohře 3) města – Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Ústí nad Labem 4) všechny národní parky

Doplňte pojmy do volných políček! NÁZEV POHOŘÍ NEJVYŠŠÍ VRCHOL Šumava Drkolná Smrk Bílé Karpaty Moravskoslezské Beskydy Klínovec Hrubý Jeseník Čerchov Luž České středohoří

Spojte následující pojmy! VLTAVA - OHŘE - DYJE - JIHLAVA - ŽELIVKA -

Citace [1]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Černé_jezero_(4).jpg> [2]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Čertovo_jezero_(3).jpg> [3]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Krivoklat_castle_01.jpg> [4]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Surface_coal_mining_(Mecsek_Mountains).jpg> [5]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Strip_coal_mining.jpg> [6]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orlík_9.jpg> [7]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orlík_2.jpg> [8]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www:<http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orlík_6.jpg> [9]-[cit. 2012-1-4]. Dostupný pod licencí Creative Commons z www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Z%C3%A1kladn%C3%AD_mapka_%C4%8Ceska.PNG?uselang=cs> [10]-BORECKÝ Daniel, CHALUPA Petr, NOVÁK Svatopluk, Zeměpis pro 8. ročník, 2. díl Česká republika, nakladatelství Nová Škola, Brno 2009, 95 s. [11]-JEŘÁBEK Milan, Anděl Jiří, PEŠTOVÁ Jana, KASTNER Jiří, Zeměpis 8 – učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2006, 128 s.