AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
STONEK.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Třídění rostlin - stonek
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Rostlinné orgány - stonek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Podzemní a nadzemní části rostlin.
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
STONEK ROSTLINY.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Ovocné stromy
Stavba rostlinného těla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Jaro v přírodě Autor:
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Vegetativní rostlinné orgány
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek TÉMA: Člověk a jeho svět, Rozmanitost přírody, Stavba rostlin , 4. ročník Datum tvorby: 16. září 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424

ANOTACE Digitální učební materiál je doplňkem výkladu učitele v hodině přírodopisu. Nenáročnou formou vede k zopakování zjištěných skutečností o kořenu a stonku rostlin. Žáci mohou pracovat samostatně na svých PC stanovištích nebo s učitelem přímo na IT. Pro kontrolu odpovědí slouží jejich umístění pod obrázky nebo v poznámkách.

Popište základní části kvetoucích rostlin S T A V B A R O S T L I N Popište základní části kvetoucích rostlin Použij výrazy : kořen, list, vyvíjející se plod, květ

POPIŠTE ČÁSTI STROMU -A------------------ --D-------------- A větev, B kmen, C kořeny (pod zemí), D koruna -B------------------------------ -C----------------------------

K O Ř E N Různé tvary kořenů Pampeliška Kořen kůlovitý Kořen Hlavní a kořeny vedlejší Sněženka Kořínky na cibuli Křen – Kůlovitý kořen Různé tvary kořenů Pod obrázky najdeš, které rostlině kořen patří. Pšenice – kořen svazčitý Borovice Sasanka – drobné kořeny rostou z oddenku

Který z těchto kořenů je kořen kůlovitý? Přidej k němu smajlíka

NA KTERÉM OBRÁZKU: ODDENEK ----------- CIBULE ……………. oddenek cibule Dopiš do bubliny a pak se podívej pod obrázky.

VÝZNAM KOŘENŮ – doplň slova Kořen je část rostliny ukrytá v ………………………………… . Odtud přijímá v……………… a zásobní látky = ž………......., které jsou v ní rozpuštěné .Kořeny rostlinu v půdě u……………………………… .Mají různý t…………… (např. kůlovité, svazčité) a velikost. Některé kořeny jsou ztlustlé a vytváří bulvu, která je jedlá. Např: Na jiných se tvoří jedlé hlízy. Např: Brambor Ředkvička

S T O N E K Přetáhni listy do správné části . Na kterém obrázku je KEŘ? Pro kontrolu klikni na animační značku snímku.

S T O N E K B Y L I N A) STVOL B) LODYHA C) STÉBLO C C C A Pampeliška Článkovaný a obvykle dutý stonek je stéblo A) STVOL A Obrazec u obrázku přetáhni ke správnému názvu stonku. O správnosti se ujisti pod obrázkem. B A Prvosenka stvol Olistěný stonek´= lodyha B) LODYHA C) STÉBLO

ZAJÍMAVOSTI O STONKU Plně kvetoucí keř RODODRENDONU - jaro Zajímavý kmen PLATANU A to je stejný keř Na podzim Takhle keř kvete na jaře, ještě nemá listy

PAŘEZ S KOŘENY-VYVRÁCENÝ STROM Pařez smrku /porovnání velikosti/ Smrk 188 let - Stožec

Prasklý kmen Zbytek kmenu s novými výhony

ZDROJE: Ftografie: vlastní fotogalerie autorky Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-466-5