Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Švehlová Název : VY_32_INOVACE_4B32M2_Odčítání do 100 s přechodem Téma: Odčítání do 100 s přechodem Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136
Anotace DUM je zaměřen na odčítání do 100 s přechodem přes desítku. Je určen pro žáky 2. ročníku. Je připraven pro práci s interaktivní tabulí. Činnost s interaktivní tabulí zvyšuje u dětí aktivitu, je zajímavá, jednotlivé snímky lze využít k různým činnostem, žáci pracují s názornými ukázkami, které přispívají k pochopení učiva. Pomůcky: číselná osa Metodické pokyny: Snímek 3 – žáci dopisují fixem příklady, počítají rozkladem; v druhé části úkolu naopak škrtají kuličky tak, aby nejdříve odebrali kuličky z načaté desítky Snímek 4 – žáci mohou použít i číselnou osu, pro názornost doporučuji škrtat fixem odebírané čtverečky Snímek 5 – žáci odtahují perem správný výsledek (řešení: Matematika je zábavné hraní)
Zapiš příklady podle znázornění (rozkladem), škrtni kuličky a vypočítej příklad. 27-8= 35-6= 54-9=
Příklady znázorňuj na počtářských čtverečcích a vypočítej je rozkladem. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 17-8= 43-5= 36-7= 22-3= 78-9= 61-4= 84-7= 51-2= 25-8= 45-6=
Vypočítej příklad a odkryj pouze správný výsledek. 21-3=M 35-6= A 45-8= T 52-7= E 76-9= M 91-2= A 64-6= T 83-7= I 75-8= K 66-9= A 23-9= J 52-4= E 77-8= Z 83-9= Á 54-7= B 25-7= A 64-9= V 37-8= N 56-7= É 65-8= H 24-6= R 93-8= A 52-5= N 61-3= Í 68 69 67 18 22 24 74 75 76 28 29 31 46 48 47 37 47 36 19 17 18 44 46 45 65 55 54 66 67 68 29 28 27 91 89 88 48 49 47 58 57 59 57 58 56 77 75 76 16 17 18 67 66 68 85 86 87 57 63 58 46 47 48 16 14 15 59 57 58 46 47 48