Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 25 Jméno autora: Mgr. Lenka Popeláková Datum: říjen 2011 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Přírodopis VI. – IX. Třída Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996
Přírodopis VI. třída Rostlinná a živočišná buňka Riskuj Přírodopis VI. třída Rostlinná a živočišná buňka
Metodický postup: 1. Žáci se rozdělí do skupin. 2. Každá skupina si postupně vybírá bodované otázky. 3. Za správnou odpověď získávají plný počet bodů, při použití nápovědy – pole s otazníkem – se počet bodů krátí na polovinu. 4. Vyhrává skupina s vyšším počtem bodů.
Živočišná buňka Rostlinná buňka 100 100 200 200 300 300 400 400 500 500
Na povrchu buněk rostlin, hub, bakterií a sinic je …………….. BS Buněčná stěna Odpověď Obr. 1
Řídícím a informačním centrem buňky je ………………….. jádro Odpověď Obr. 2
Fotosyntézu zajišťují …………………… Ch chloroplasty Odpověď Obr. 3
……………… zajišťuje výměnu látek mezi buňkou a vnějším prostředím. PM Plazmatická membrána Odpověď Obr. 4
Jak se rozmnožuje buňka? D dělením Odpověď Obr. 5
Ukládají se v nich zásobní a odpadní látky. vakuoly Odpověď Obr. 6
Buněčné dýchání zajišťují ……………….. M mitochondrie Odpověď Obr. 7
Vnitřek buňky vyplňuje ..……………… C cytoplazma Odpověď Obr. 8
Neobsahuje organely, které mají zelené barvivo. Ch Chloroplasty Odpověď Obr. 9
Propojení jádra a plazmatické membrány zajišťuje ………………… ER endoplazmatické retikulum Odpověď Obr. 10
Životní děje buňky probíhají v …………………… organely Odpověď Obr. 11
Co vznikne po rozdělení mateřské buňky? DB dvě dceřiné buňky Odpověď Obr. 12
Použité materiály: Obr. 1 – 6 http://www.sciencegeek.net/Biology/review/U1plantcells.htm Obr. 7 – 12 http://kenpitts.net/bio/cells/label_cells.htm