Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské číslice jako rozšiřující učivo
Advertisements

Vypracovala Jitka Trejbalová
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
Vypracovala: Monika Wagnerová Obor: Učitelství 1. stupeň ZŠ, KS, 2. semestr Školní rok: 2007/2008 Učo:
Státní symboly a státní svátky ČR
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Přínos české kultury 1. část.
ČR – DEMOKRATICKÝ PRÁVNÍ STÁT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VLA. KROUŽKOVÁNÍ SPRÁVNÉ ODPOVĚDI.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
POHLED DO ČESKÝCH DĚJIN
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
7. třída 2. pololetí Dějiny českých zemí
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 7.ROČNÍKU Autor: Mgr. Martina Fišerová Datum: , ročník: 7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_ ČR – Státní svátky. Název: ČR- Státní svátky Číslo.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Martin Kreutzer MISTR JAN HUS.  Narození- kolem 1370, Husinec  Umrtí- 6.července 1415, Kostnice  Rektor Karlovy Univerzity, Kněz, Spisovatel  Vystudoval.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
=. =. =. = =. =. =. =. = =. Zaokrouhlování značíme v matematice.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Události českých dějin v datech 16. a 20.stol.:
Praktické příklady k procvičování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _Římské číslice Regina Byrtusová
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Přehled významných panovníků
STÁTNÍ SVÁTEK DEN VYMEZENÝ ZÁKONEM.
Předmět: Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.32_Římské_číslice Datum: 17. 9. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Římské číslice Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál na začátku ukazuje základní římské číslice a následně ukazuje, jak z nich vytvořit čísla složitější.

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE I V X L D C M ZÁKLADNÍ ČÍSLICE OSTATNÍ ČÍSLICE JEDNA PĚT X DESET OSTATNÍ ČÍSLICE L PADESÁT D PADESÁT C STO M TISÍC

TVOŘENÍ DALŠÍCH ČÍSLIC Číslice se v čísle sčítají. Pouze v případech, kdy je menší číslice před větší, se tato menší od větší odčítá. II 1 + 1 = 2 IV 5 – 1 = 4 VIII 5 + 1 + 1 + 1 = 8 IX 10 – 1 = 9 XVI 10 + 5 + 1 = 16 XX 10 + 10 = 20

TVOŘENÍ VYŠŠÍCH ČÍSLIC Stejný princip jako u nižších číslic. Odčítat se však mohou jen číslice I, X a C. Zbylé číslice (V, L, D, M) se mohou pouze přičítat. LV 50 + 5 = 55 CLXXI 100 + 50 + 10 + 10 + 1 = 171 XCII 100 – 10 + 1 + 1 = 92 MCXC 1000 + 100 + (100 – 10) = 1190 MCML 1000 + (1000 – 100) + 50 = 1950 MXLIX 1000 + (50 – 10) + (10 – 1) = 1049

CVIČENÍ CXI 111 CCVIII 208 MMXIII 2013 CDXLIV 444 DXCIX 599 XII 12 27 Přepiš tyto římské číslice: CXI 111 CCVIII 208 MMXIII 2013 CDXLIV 444 DXCIX 599 XII 12 2 Zapiš římskými číslicemi: 27 XXVII 185 CLXXXV 1001 MI 19 XIX 791 DCCXCI 231 CCXXXI

ŘEŠENÍ CXI 111 CCVIII 208 MMXIII 2013 CDXLIV 444 DXCIX 599 XII 12 27 Přepiš tyto římské číslice: CXI 111 CCVIII 208 MMXIII 2013 CDXLIV 444 DXCIX 599 XII 12 2 Zapiš římskými číslicemi: 27 XXVII 185 CLXXXV 1001 MI 19 XIX 791 DCCXCI 231 CCXXXI

MCMXIV 1914 DCCCLXIII 863 MCCCXLVIII 1348 MDCXX 1620 MCCXII 1212 MCDXV Přepiš tyto roky napsané římskými číslicemi a řekni, co významného se v ten rok událo: MCMXIV 1914 ZAČÁTEK PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY DCCCLXIII 863 PŘÍCHOD CYRILA A METODĚJE NA VELKOU MORAVU MCCCXLVIII 1348 ZALOŽENÍ KARLOVY UNIVERZITY MDCXX 1620 BITVA NA BÍLÉ HOŘE MCCXII 1212 ZLATÁ BULA SICILSKÁ MCDXV 1415 UPÁLENÍ MISTRA JANA HUSA CMXCV 995 VYVRAŽDĚNÍ SLAVNÍKOVCŮ MDCCLXXXI 1781 ZRUŠENÍ NEVOLNICTVÍ JOSEFEM II.

ŘEŠENÍ MCMXIV 1914 DCCCLXIII 863 MCCCXLVIII 1348 MDCXX 1620 MCCXII Přepiš tyto roky napsané římskými číslicemi a řekni, co významného se v ten rok událo: MCMXIV 1914 ZAČÁTEK PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY DCCCLXIII 863 PŘÍCHOD CYRILA A METODĚJE NA VELKOU MORAVU MCCCXLVIII 1348 ZALOŽENÍ KARLOVY UNIVERZITY MDCXX 1620 BITVA NA BÍLÉ HOŘE MCCXII 1212 ZLATÁ BULA SICILSKÁ MCDXV 1415 UPÁLENÍ MISTRA JANA HUSA CMXCV 995 VYVRAŽDĚNÍ SLAVNÍKOVCŮ MDCCLXXXI 1781 ZRUŠENÍ NEVOLNICTVÍ JOSEFEM II.

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint