Jižní Afrika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státy jižní Afriky VY_32_INOVACE_Ze z 2
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Jižní Afrika.
Jižní Afrika.
Namibie L.Pilzová 6.E.
Jižní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jižní Afrika.
Jižní Afrika STÁTY. Jižní Afrika STÁTY státy Jihoafrická republika, Angola, Botswana, Zambie, Zimbabwe, Lesotho, Malawi, Mosambik, Namibie, Svazijsko,
Jižní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
J IŽNÍ A VÝCHODNÍ A FRIKA Mgr. Jana Nováková. V ÝCHODNÍ A FRIKA nejméně hospodářsky vyspělý region významná jen produkce kávy, bavlny a koření četné rezervace.
JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: VÝCHODNÍ A ZÁPADNÍ AFRIKA Vzdělávací.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_ZEMĚPIS Téma: Země jižního cípu Ročník: 7.
Hospodářství Jižní Ameriky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Z7_EGYPT TÉMA: Egypt Egypt Datum: září 2012 třída: 7.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
VY_32_INOVACE_Vac_II_12 Jižní Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Jižní Afrika. I. Přírodní podmínky 1.Nejvyšší pohoří na jihu Afriky (5 + 4). 2.Střed kontinentu na jihu Afriky vyplňuje poušť (8). 3.Při pobřeží Atlantiku.
AFRIKA. Afrika je třetí největší kontinent po Asii a Americe s celkovou rozlohou km², což představuje 20,3 % celkového povrchu souše na Zemi.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ČÍNA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
Itálie Open Presentation.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_4/09_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Francie a Velká Británie Autor: Mgr. Marta.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola T. G
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Přírodní krajiny - test
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oblasti Afriky- prehľad
Zeměpis – Africká krajina
Zemědělství.
Téma hodiny: Afrika – opakování formou kvízu
Střední Amerika Jelínek, Svoboda.
REGIONY AFRIKY.
Státy severní Afriky Mgr.Iva Roubalíková
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Podnebí Afriky.
ČESKÁ REPUBLIKA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
9. STŘEDNÍ EVROPA.
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
VY_32_INOVACE_263_Kanada Šablona Identifikátor školy:
Ústecký kraj Marková Vendula.
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
ČERNÁ HORA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Transkript prezentace:

Jižní Afrika

SP: Opiš si dané státy do sešitu a do mapky zaznamenej tento stát pod níže uvedeným číslem Angola Zambie Namibie Botswana Zimbabwe Republika Jižní Afrika, produkuje 40% surovin celého světadílu Madagaskar, chudý, káva, hřebíček, vanilka Svazijsko Lesotsko

Přírodní poměry Podnebí: střídavě vlhké tropy tropické suché subtropické Přírodní krajiny: pestrá krajina oproti ostatním částem Afriky Pouště a polopouště – Z Savany – vnitrozemí a V Tropické lesy – směrem k rovníku Subtropické křoviny

Hospodářství Zemědělství samozásobitelské i plantážnické mechanizované v Rep.J.Afr. RV - pšenice, kukuřice, tabák ŽV - skot a ovce NS velké zásoby rudy – tzv. měděný pás (Copper Belt) – Dem. Rep.Kongo a Zambie uhlí zlato a diamanty Průmysl: v Republice Jižní Afrika (do r.1994 JAR) Cestovní ruch: Národní parky

Obyvatelstvo černoši Búrové – potomci britských a holandských kolonizátorů Křováci – původní, v poušti Apartheid =ideologie propagující rasistickou politiku tzv.odděleného soužití obyvatel různých ras