Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Počítáme s celými čísly
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mocniny a Odmocniny.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
MOCNINY s přirozeným exponentem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vlastnosti mocniny.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Mocniny Výpočet obsahu čtverce Kolik má čtverec hvězdiček? Výpočet objemu.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Obvod obdélníku Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Logaritmické rovnice.
Faktoriál. V matematice je faktoriál č ísla n č íslo, rovnématematice sou č inu všech kladných celých č ísel menších nebokladnýchcelých č ísel rovných.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 11 - Odmocniny NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku) 1.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Odmocniny
Pravidla pro počítání s mocninami
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Název školy: Základní škola Městec Králové
MOCNINY.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE, MATEMATIKA, ČÍSLO A PROMĚNNÁ PRAVIDLA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
MOCNINY A ODMOCNINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
5.9 – 5.10 Mocniny, odmocniny - obtížnější
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Transkript prezentace:

Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková

Zavedení odmocnin Př.: Je dán čtverec s obsahem 36 cm2. Spočítejte délku strany a = ? S = a2 36 = a.a 36 = 6.6 => a = 6 cm 36 cm2

Odmocnina Příkladem: Hledáme takové číslo, které po umocnění na druhou dává 25. Takové číslo je 5. Číslo 5 je druhá odmocnina z čísla 25. Zápis: 5 = odmocněnec druhá odmocnina odmocnítko

Odmocnina základ odmocniny odmocnítko druhá odmocnina čísla a Čteme: b je druhá odmocnina z a.

Odmocnina Pro jednodušší zápis druhé odmocniny nepíšeme dvojku u odmocnítka: Čteme: druhá odmocnina z 81 je 9. Vyšší odmocniny již zapisujeme nad zobáček odmocnítka. Př.: číslo 2 je třetí odmocnina z čísla 8. Čteme: třeté odmocnina z 8 je 2.

Druhá odmocnina záporného čísla neexistuje!!! Znaménka.. Druhá odmocnina záporného čísla neexistuje!!! Pozor: Odmocnina čísla může mít dva výsledky. Musíme se přizpůsobit zadání (u obsahů nelze mít délku v záporných jednotkách)!!!

Odmocniny x Mocniny

Odmocniny x Mocniny

Pravidla pro počítání s odmocninami Druhá odmocnina součinu Druhá odmocnina podílu

Druhá odmocnina součinu Pro všechna čísla a, b platí:

Druhá odmocnina podílu Pro všechna čísla a, b≠0 platí:

Součin čísla a odmocniny Pro všechna čísla a, b≠0 platí: částečné odmocňování

A co odmocniny a desetinná čísla? Příklad: Dvě desetinná místa odmocníme druhou odmocninou => polovina desetinných míst

A co odmocniny a velká čísla? Příklad: Dvě nuly odmocněno druhou odmocninou => polovina nul

Počítání s odmocninami

Počítání s odmocninami

Počítej zpaměti: 0,3 50 35 900 0,8 40 0,04 0,009 0,02 7000

Vypočítej a porovnej výsledky

Vypočítej a porovnej výsledky

Počítej 12 4 10 X – 9

Počítej 30 3 5

Vypočítej zpaměti

Částečně odmocněte

Upravte výrazy

Upravte výrazy řešení 1

Upravte výrazy

Počítání s tabulkami Tabulky obsahují druhou (třetí) mocninu a odmocninu čísel 0 až 1000. Proto musíme příklad rozdělit na takové části, aby patřily do tohoto intervalu.

Počítáme s tabulkami Co, když číslo není z daného intervalu? Dané číslo zaokrouhlíme na tři platné číslice a postupujeme stejně.

Zdroje: Učebnice Matematika Aritmetika pro ZŠ a víceletá gymnázia 8 – nakladatelství Fraus 2009