Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma hodiny: Ukrajina - opakování Předmět: Zeměpis
Advertisements

Téma hodiny: Bulharsko - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Mexiko - základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha,
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Téma hodiny: Bělorusko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
- Jižní Amerika( přírodní poměry)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Téma hodiny: Moldavsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Bulharsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Identifikátor materiálu: EU
IRSKO Robin Plch 8.A
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
BRAZÍLIE.
Téma hodiny: Venezuela – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
Téma hodiny: Chorvatsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Téma hodiny: Albánie - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Lucembursko
Téma hodiny: Belgie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
Téma hodiny: Kolumbie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Hospodářství Spíše rozvojové Brazílie Argentina Chile Venezuela Nově
Téma hodiny: Střední Evropa
Téma hodiny: Jamajka Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Identifikátor materiálu: EU
Téma hodiny: Rumunsko - opakování Předmět: Zeměpis
Téma hodiny: Slovinsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Téma hodiny: Albánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
VY_32_INOVACE_75_BOLÍVIE Jm é no autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvořen í VM říjen 2011 Ročn í k použit í VM 7., 9.ročník Vzděl á vac í oblast/obor.
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
Téma hodiny: Brazílie – základní údaje, přírodní poměry
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Téma hodiny: Kanada - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
Téma hodiny: Dánsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2. Anotace: Seznámení se státem severní Evropy, jeho přírodními a socioekonomickými.
RAKOUSKO Martin VRZALA.
ŘECKO Martin VRZALA.
Černá Hora Téma hodiny: Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
Téma hodiny: Východní Afrika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Téma hodiny: Argentina – základní údaje, přírodní poměry
POLSKO I. Martin VRZALA.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské.
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
8. SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Světadíly
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Téma hodiny: Oceánie + Nový Zéland – opakování formou kvízu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Jižní Amerika Andské státy
Pobřeží slonoviny Stát ve střední Africe, na pobřeží Guinejského zálivu Rozloha – km2 Počet obyvatel – 23,7 mil obyvatel (2016) Státní zřízení.
Téma hodiny: Nový Zéland
Téma hodiny: Makedonie Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
Bolívie
Transkript prezentace:

Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým státem, jeho polohou a přírodními a socioekonomickými poměry, opakování probrané látky Klíčová slova: Poloha, povrch, vodstvo, biota, obyvatelstvo, hospodářství, … Autor: Mgr. Sandra Vanišová Datum vytvoření: 9. 10. 2013 Škola – adresa: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace

(Bolivijský mnohonárodnostní stát) BOLÍVIE (Bolivijský mnohonárodnostní stát)

Co víte o Bolívii??? Základní údaje Poloha Přírodní poměry Obyvatelstvo Hospodářství

Základní údaje Rozloha: 1 100 000 km² Počet ob.: 8 mil. Státní zřízení. Republika, 25 departementů Úřední jazyk: španělština, ajmarština, kečuánština Hl. m.: Sucre

Státní vlajka a znak Zdroj: http://cs.wikipedia.org

Poloha téměř ve středu JA bez přístupu k moři Zdroj: http://cs.wikipedia.org

Přírodní poměry Mapa Bolívie Zdroj:http://photo.goliathus.com

Povrch Z – Andy (nejvyšší – Illimani (6402 m) Mezi pásmy And – velká náhorní plošina – Altiplano (prům. 3800 m) SV - Amazon. níž., V – Laplatská níž.

Illimani Zdroj: http://museum.agropolis.fr

Podnebí Tropické podnebí SV – dostatek srážek JZ – extrémně suché Náhorní plošina – vysokohorské suché

Vodstvo Řeky Mamoré, Pilcomayo a Paraguay Na hranicích s Peru – část jezera Titicaca Na JZ solná jezera (Poopó) a slané močály

Titicaca Zdroj: http://www.quido.cz

Poopó (satelitní snímek z r. 1991) Zdroj: http://cs.wikipedia.org

Rostlinstvo a živočišstvo Andy – trop. dešt. lesy (lenochod, mravenečník, kajman, kolibřík) Altiplano – step, poušť (kaktusy), lama, kondor Nejvyšší polohy – lišejníky, led a sníh Na V a v nížinách step „llanos“

Mládě mravenečníka velkého Zdroj: http://www.priroda.cz

Kondor andský Zdroj: http://cs.wikipedia.org

Obyvatelstvo Indiáni, mestici Spolu s Haiti nejnižší SDŽ (58 a 62) a nejvyšší kojen. úmrtnost (65 promile) v Americe, vysoká natalita a podíl mladých lidí Nej. negramotnost v JA (25%)

Velký počet obyv žije ve vysokých nadmoř v Velký počet obyv žije ve vysokých nadmoř v. (Loripongo – 5300 m, Potosí 4000 m, La Paz 3600 a Sucre 2800) Urbanizace 50%

Hospodářství těžba antimonu a cínu (Altiplano), zem. plynu, zinku a zlata (JV) barevná metalurgie a petrochemie jen 2% orné půdy - brambory, banány, sója, cukr. třtina, produkce koky ovce, lamy největší dopravní význam – železnice do Peru a Chile CR – historické části Sucre a Potosí

Sucre Zdroj: http://cs.wikipedia.org

Potosí Zdroj: http://gerdbreitenbach.de

Děkuji za pozornost!

Použité zdroje: ANDĚL, J., MAREŠ R. (2000): „Nový svět“ – Amerika a Oceánie. Encyklopedický přehled zemí. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 293 p. WIKIPEDIA [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Bolivia.svg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coat_of_arms_of_Bolivia.svg> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bolivia_%28orthographic_projection%29.svg> PHOTO GOLIATHUS [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://photo.goliathus.com/bolivia/pictures/map-of-bolivia.jpg> MUSEUM AGROPOLIS [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://museum.agropolis.fr/pages/savoirs/climat/figure2.htm> QUIDO [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://www.quido.cz/priroda/titicaca.html> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Poopo_1991.jpg> <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cuscoinfobox.png> PŘÍRODA.cz [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://www.priroda.cz/clanky.php?detail=121> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SucreBolivia.jpg> GERDBREITENBACH [online]. [cit. 2013-10-09]. Dostupné z WWW: <http://gerdbreitenbach.de/anden/bolivia_1/potosi_es.html>