Zošliapni, ušetríš ZŠ Vendelína Javorku 32, ŽILINA IČO:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Projekt Sešlápni, ušetříš Recyklohrani.cz ZŠ Slavonice IČO: Listopad 2010.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Dúfame, že sa Ti budú páčiť!
POMER.PRIAMA A NEPRIAMA ÚMERNOSŤ – 2. časť
Verejné osvetlenie mesta Topoľčany
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota a její měření.
Percentá.
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
zpracovaný v rámci projektu
Jednotka síly. Gravitační síla. Vypracoval: Lukáš Karlík
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
zariadenie pre seniorov, domov sociálnych služieb a útulok
Správanie telies v kvapalinách a plynoch 1. časť
Dáma Urob si hru recyklujeme Mgr. Danica Janišová
Stretnutie triednych dôverníkov
Pre zdravie a zdravé životné prostredie
Vianoce! To čarovné slovko, ktoré v sebe spája teplo ľudského srdca,
Objavujeme čaro chémie. 2. ročník kategória: II
PERCENTÁ a TROJČLENKA Mgr. Z. Burzová.
Popoluška a 7 trpaslíkov
Priama úmernosť ISCED 2.
ČO sA KEDY PESTUJE U NáS? Sezónnosť potravín.
Percentá: Výpočet percentovej časti
Klaudia Kunschová II.A, GSF v Žiline
Spracovala: Lea Nohajová 8.A.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pre žiakov 4.ročníka ZŠsMŠ v Brezovici.
ZŠ s MŠ KOMENSKÉHO ZELENÁ ŠKOLA.
Detská úprimnosť.
Drakove príklady PaedDr. Katarína Poláčiková a žiaci ZŠ s MŠ Brezovica.
Téma: PYTAGOROVA VETA PRE 8. ROČNÍK ZŠ
Radka Kresanová a Katarína Miškovová septima
Spracovala: Ing. Zuzana Mondíková
a jeho pôsobenie na predmety
Nepriama úmernosť ISCED 2.
Projekt z fyziky KVAPKA VODY 6.B.
- žiacka práca.
PERCENTÁ Učivo 7.ročníka ZŠ.
Za tajomstvom lesa v I.B a v I.C
Čo ďalej s plastovými téglikmi?
Denná téma - Mäso, ryby, vajcia, strukoviny – ich význam vo výžive
Mechanika kvapalín.
Ing. Zlatica Molčanová Košice
Kocúrkovo PaedDr. Katarína Poláčiková a žiaci ZŠ s MŠ Brezovica.
MIESTO, KTORÉ MÁM RaDa BIANKA LACKOVÁ 7.ROČ.
ĽUDIA VO VAŠOM OKOLÍ SKUTOČNÝ PRÍBEH ..
Ako sme to len mohli prežit?
Mgr. Darina Bartková Skupina: A1VT0170PO2
alebo ako vytvoriť dobrú databázu (rečou normálneho človeka)
Vzájomná premena polohovej a pohybovej energie telesa
Papierové putovanie Mgr. Mariana Mareková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Zošliapni, ušetríš ZŠ Vendelína Javorku 32, ŽILINA IČO: 37812904 Zodpovedná osoba: Mgr. Zuzana Holubcová Úlohu vypracovali: Michal Tomašec, Peter Václavík, Šimon Rafaj, Michaela Zboranová, Lukáš Gábel, Patrícia Miškovičová, Kristína Palová, Filip Svetlovský , Michal Hruška, Vaneska Welzerová, Rebeka Vaňoučková – žiaci 6. A triedy Dňa: 16.6 – 22.6.2011

Ako sa to prebiehalo? Pani učiteľka nám ponúkla hru s názvom Zošliapni, ušetríš. Povedala, aby sme na ďalšiu hodinu doniesli nezošliapnuté PET fľaše a škatuľu. Na druhú hodinu sme všetko priniesli a mohli sme začať. Zmerali sme si tri strany škatule, aby sme vypočítali jej objem. Najskôr sme do škatule dali nezošliapnuté PET fľaše a spočítali, koľko ich je. Potom sa začalo pučenie fliaš, bola to zábava. Zošliapnuté PET fľaše sme dali do škatule a zistili sme, že zošliapnutých PET fliaš sa do škatule zmestí viac než nezošliapnutých.

Objem nádoby: 83,64 litra

Objem použitých PET fliaš: 1,5l

Počet nezošliapnutých fliaš: 30

Počet zošliapnutých fliaš: 72

Výpočet 1. O koľko kusov viac zošliapnutých fliaš sa vošlo do nádoby? Do nádoby sa zmestilo o 42 viac zošliapnutých fliaš.

Výpočet 2. Koľko krát viac zošliapnutých fliaš sa vošlo do nádoby? Do nádoby sa vošlo o 2,3 krát viac fliaš.

Výpočet 3. My sme mali 30 nezošliapnutých fliaš a 72 zošliapnutých fliaš v objeme 83,64 litra. Do kontajnera s objemom 1 100 litrov by sa vošlo 394,5 ks nezošliapnutých fliaš a 947 zošliapnutých fliaš.

Bonusová úloha  S touto úlohou sme sa trošku potrápili, lebo my sme sa učili len jednotky hustoty g/cm3 a kg/m3 a teraz sme mali litre, tak sme si ich museli premeniť na m3 a ešte vypočítať hmotnosť všetkých fliaš. Jedna nezošliapnutá fľaša váži 33 g a zošliapnutá 37 g. Potom sme hmotnosť vydelili objemom a dostali: Hustota nezošliapnutých PET fliaš je 11,84 kg/m3 Hustota zošliapnutých PET fliaš je 31,85 kg/m3

Záver Týmto pokusom sme dokázali, že treba separovať PET fľaše vždy spučené a ušetrí sa tak miesto, aby sa nepovaľovali fľaše vedľa kontajnerov a čas, aby sa nemuseli tak často vyprázdňovať. Tým chránime aj naše životné prostredie. Pučenie a počítanie fliaš  Ďakujeme za pozornosť Vypracoval: Michal Tomašec, foto pani učiteľka 