HUDBA 20.storočia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HUDBA PŘELOMU 19. A 20. ST..
Advertisements

Vývoj populární hudby v letech
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Hudba 20. století.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
HUDEBNÍ STYLY, KTERÉ ZAZNÍ NA VÝCHOVNÝCH KONCERTECH
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv10/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA
Americká hudba Petra Kloudová.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ANTONÍN DVOŘÁK.
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Moderní populární hudba
Gymnastika I. – Společenské tance Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_20_ Vážná hudba 20.století.
Počátky moderní populární hudby Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Blues AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_04_HV8_Skála
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Michal Brabec.
Fréderic Chopin Zelazowa Wola Paříž.
NONART 1. polovina 20.století
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Claude Debussy skladateľ impresionizmu
Konzervativizmus Marek Kačmár
EURO.
Michal Birás Klasicizmus.
Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.
Manažérska informatika
Spoločenský tanec.
Janka Tóthová 7.A Leoš Janáček.
Ako sa žilo v minulosti -skanzeny
Šansón Ema Rybárová.
LITERATÚRA DRUHY UMENIA
Spoločenské tance.
Sportový tanec O športovom tanci Tanec a výhody
Andrej Sládkovič Vlastné meno: Andrej Braxatoris
Vojtech Mihálik 1926 – Dolná Streda Bratislava
Michaela Hoľanová Anna Mária Gburíková 7.B
Najvýznamnejší slovenskí skladatelia vážnej hudby
Lyrika Ľudové piesne.
- je základný veršovaný žáner epiky
                                                                       Róbert Klučár IV.C.
COUNTRY Alena Kováčová 7.C.
Miesta, ktoré by som navštívil v Paríži
Kubizmus. Kristián Luksaj 8.B.
Romantizmus.
Operný spevák Peter Dvorský
Sociálno-psychologický realizmus
Renesancia a Barok.
Anton Bernolák Fotogaléria Životopis Štúdiá
Marián Varga Klavirista - Virtuóz
Tematický celok: „Človek a komunikácia“
Život pravekého človeka
Významní hudobní skladatelia od 17. storočia
Tanec.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

HUDBA 20.storočia

Znaky používanie starých tónin zahmlievanie tonálnej určitosti prvky ľudovej a súčasnej hudby motorizmus, rýchle behy prednes sa dostáva na pomedzie spevu a recitácie Dvadsiate storočie prinieslo do hudby slobodu a rôzne experimenty s novými hudobnými žánrami, štýlmi a formami, ktoré napádali dovtedy akceptované hudobné pravidlá

FORMY Doznievajúci romantizmus Impresionizmus-melódia, harmónia, jednoduchá forma ( C. Debussy, M. Ravel) Expresionizmus-tragické udalosti a následné ľudské pocity (A. Schönberg) Dodekafónia Serializmus Neoklasicizmus-autori ktorého sa veľmi radi vracali pre inšpiráciu do starších hudobných období (B. Bartók,B. Britten) Neofolklorizmus Rock a pop-populárna hudba, country, soul, rhytm & blues, folk, rock Hudba Severnej Ameriky- blues, jazz, spirituál a gospel

PREDSTAVITELIA A DIELA Maurice Ravel Maurice Ravel bol francúzsky hudobný skladateľ. Skladby: Bolero, Gaspard de la nuit, Daphnis et Chloé, ďalšie predstaviteľ impresionizmu V začiatkoch jeho tvorbu významne ovplyvnil Debussy jeden z najlepších inštrumentátorov v dejinách hudby skladby sú stavebne a tektonicky precízne

A. Schönberg Arnold Schönberg bol rakúsky skladateľ, jeden z najdôležitejších zjavov hudby 20. storočia. Väčšinu svojich hudobných skladieb vytvoril mimo tradičný tonálny systém – v tzv. atonalite. Skladby: Zjasnená noc, Piesne z Gurre, symfonická báseň Pelleas a Melisanda klasické atonálne dielo je Drei Klavierstücke (Tri skladby pre klavír), z roku 1909

Benjamin Britten Bejamin Britten (* 22. november 1913, Lowestoft, Spojené kráľovstvo – † 4. december 1976, Aldeburgh) bol britský hudobný skladateľ, klasik hudby 20. storočia. Inšpiroval ho anglický folklór spontánnosť a invenčnosť Najvýznamnejšie diela: Simple Symphony Peter Grimes,Billy Budd

Claude Debussy Claude Debussy bol francúzsky hudobný skladateľ. Je považovaný za zakladateľa hudobného impresionizmu, bohatá harmonická paleta a dôraz na senzualitu a náladu diela Pelléas a Melisanda-Jediná dokončená opera. Pracoval na nej 25 rokov. Skladby: Arabesky, Obrazy I.a II.,Detský kútik Kráľ Lear, Faunovo popoludnie a ďalšie

Slovenská hudba prvá slovenská opera Krútňava (Eugen Suchoň) ľudové piesne JÁN CIKKER ( 1912 - 1989 )-Hudobný skladateľ a pedagóg. Študoval na pražskom konzervatóriu Svojou tvorbou upútal aj zahraničie, predovąetkým svojimi deviatimi operami. ALEXANDER MOYZES ( 1906 - 1984 )- Slovenský skladateľ a pedagóg, zakladateľ slovenskej symfonickej hudby. Vo svojej tvorbe sa inšpiroval zbojníckou a trávnicovou lyrikou. Jeho celoživotné dielo zahŕňa všetky základné vokálne a inštrumentálne žánre. Tvorba: 7 symfónií, Tance z pohronia, suita Dolu Váhom, opera Udatný kráľ, Baladická kantáta, úpravy ľudových piesní a tancov pre rozhlas, SĽUK, Lúčnicu,...

Tance Na prelome 19. a 20. storočia došlo k úpadku tanca, oživenie priniesol až prílev amerických tancov po druhej svetovej vojne, najmä silný vplyv džezovej hudby (rumba, beguin, samba, boogie-woogie, rock and roll, bossa nowa, čača, letkis, shake ...). V 20. storočí vznikol rad súťaží, ktoré sa delia podľa druhu tanca (pozri súťažný spoločenský tanec). Na Slovensku sa v 19. a 20. storočí pestovala najmä štvorylka, polka, mazúrka, valčík a polonéza, po roku 1918 najmä tango, po druhej svetovej vojne je výber tancov v súlade so svetovými trendmi.

Ďakujem za pozornosť Oliver Franček