Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Michal Oblouk.  pomáháme si tím, ž e si k danému slovu ř ekneme slovo p ř íbuzné/základové  píšeme v ko ř enu/základu slova – m ě sto, m ě síc,
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_05_Podstatná jména 4.ročník_Vzor moře Téma: Vzor moře CZ.1.07/1.4.00/
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
SKUPINY MĚ / MNĚ zapoměl x zapomněl uměl x umněl jemě x jemně tajeměxtajemně vzpomělxvzpomněl rozumělxrozumněl rozhodni, co je správně a odůvodni.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_06_skloňování podstatných jmen rodu ženského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravopis tvarů zájmena já
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Přídavná jména.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk)
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Druhy vět – jejich rozdělení
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Skupiny hlásek při odvozování MNĚ / MĚ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Jaroslava Šašinková
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_1C42Čj3_Slovní druhy
SLOVNÍ DRUHY. SLOVNÍ DRUHY Přehled slovních druhů: Slova ohebná: Skloňují se: 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky Časují se:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_23_ Přídavná jména
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Metodický list: Vyjmenovaná slova - křížovky
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n.M., Kollárova 1045
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_ INOVACE_ 10_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_36_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Psaní skupin mě/mně Při psaní skupin mě/mně pomáhají slova příbuzná Končí-li přídavné jméno –mý, píšeme v příslovci –mě Němý – němě střídmý – střídmě Soukromý – soukromě zřejmý – zřejmě Slovesa Umět – umí, rozumět – rozumí, měl – má, Kromě – krom, osamělý – sám

Psaní skupin mě/mně Končí-li přídavné jméno –mný, píšeme v příslovci –mně Dojemný – dojemně tajemný – tajemně Temný – temně vzájemný – vzájemně Slovesa Pomněnka – pomni domněnka – domnívat se Zapomněl, vzpomněl Pamatuj! Tamní, ale tamější: tam + ní, ale tam + ější Uzemnění - uzemnit

Najdi slova příbuzná němě němý ohromně dojemně rozumně příjemně samozřejmě zřejmě významně

Správně doplň jem…. střídm…. vědom…. ohrom…. um….ní neum….l ztem….lá zapom….l osam….lé vzájem…. ně ě ě ně ě ě ně ně ě ně

Je to správně napsané? zřejmě vzpomněl poměnka tajemě zapomněl

Použité zdroje: MIKULENKOVÁ H. Český jazyk 5, učebnice pro pátý ročník. Prodos, Olomouc, 2008, s. 31. ISBN 978-80-7230-217-8.

Metodický návod Žáci se nejprve seznámí s pravidly o psaní skupin mě/mně. Na třetí straně žáci doplňují slova příbuzná. Na třetí straně žáci doplňují správné skupiny hlásek. Na čtvrté straně určují, zda je slovo správně napsané.