Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Třída: Obojživelníci znaky:
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
charakteristika obojživelníků
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Plazi-želvy a krokodýli
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
ŽELVY Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - ještěři.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_23_ Ryby I. – stavba těla Číslo projektu:
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_23_ Ryby II. - zástupci Číslo projektu:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
AUTOR: Lenka Hrnčířová
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_23_ Obojživelníci I.– stavba těla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 7. ročník. Prezentace slouží jako doplňující výukový materiál k výkladu. Seznamuje žáky se základními vnějšími i vnitřními znaky obojživelníků.

T OBOJŽIVELNÍCI Ž s proměnlivou tělesnou teplotou = ektotermní Ž nejprimitivnější čtyřnožci tělo protáhlé či zkrácené, 4 končetiny http://nd03.jxs.cz/109/523/1067451382_64610021_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://mongabay.com/images/2005-05/Dendrobates_auzureus-09.jpg [citováno dne 16.1.2012]

k životu potřebují souš i vodu ukazatelé čistoty životního prostředí ==► BIOINDIKÁTOŘI téměř všichni chráněni http://www.psd202.org/PEHS/departments/science/Severino/kingdom_period_2/amphibians_KO/Assets/amphibians.jpg [citováno dne 16.1.2012]

společné znaky s rybami: proměnlivá tělesná teplota larvy – trvale vodní, mají žábry, postranní čáru vnější oplození http://www.skolaplumlov.tym.cz/dumy/VY_32_INOVACE_1156/zabra.jpg [citováno dne 16.1.2012]

hladká, vlhká bradavičnatá, suchá kůže: http://mkorinek.webzdarma.cz/zvirata/ropucha.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://nd04.jxs.cz/203/955/d727ed3d73_71505335_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012]

kloaka = společný vývod trávicí, vylučovací a rozmnožovací soustavy zvláštní znaky těla: srdce – 2 síně a 1 komora ==► mísení krve okysličené a neokysličené ==► malá tělesná aktivita kloaka = společný vývod trávicí, vylučovací a rozmnožovací soustavy http://naturalhistorymag.com/sites/default/files/media/2009/11/heart_valves_jpg_16842.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://nd01.jxs.cz/685/409/a9629e25f7_44517858_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012]

http://crazyfrogss. com/wp-content/uploads/2011/08/Frog-Anatomy http://crazyfrogss.com/wp-content/uploads/2011/08/Frog-Anatomy.jpg [citováno dne 16.1.2012]

z vajíčka  pulec  postupná přeměna v dospělce rozmnožování: ŽÁBY ♂ se drží na těle ♀ zduřelým palcem  vytlačuje z ní vajíčka ven a oplodňuje je z vajíčka  pulec  postupná přeměna v dospělce http://nd01.jxs.cz/785/363/6cc1cc289f_8403327_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] Zdroj: vlastní foto http://www.kidsgeo.com/images/frog-development.jpg [citováno dne 16.1.2012]

čolci – kladou oplozená vejce rozmnožování: OCASATÍ vnitřní oplození čolci – kladou oplozená vejce mloci – vejcoživorodí (kladou vejce, ale larvy se z nich líhnou již při kladení)

Seznam použitých zdrojů: ČERNÍK , V., BIČÍK, V., BIČÍKOVÁ, L., MARTINEC, Z.: Přírodopis 2, pro 7. ročník základní školy, Zoologie – Botanika. Praha: SPN, 2005. 1. vyd. 128 s. ISBN 80-7235-069-2. RYCHNOVSKÝ, B., ODSTRČIL, M., POPELKOVÁ, P., KUBEŠOVÁ, S.: Přírodopis pro 7. ročník, 1. díl. Strunatci. Brno: Nová škola, 2008. 100 s. ISBN 80-7289-094-8. http://nd03.jxs.cz/109/523/1067451382_64610021_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://mongabay.com/images/2005-05/Dendrobates_auzureus-09.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://www.psd202.org/PEHS/departments/science/Severino/kingdom_period_2/amphibians_KO/Assets/amphibians.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://www.skolaplumlov.tym.cz/dumy/VY_32_INOVACE_1156/zabra.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://nd04.jxs.cz/203/955/d727ed3d73_71505335_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://mkorinek.webzdarma.cz/zvirata/ropucha.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://nd01.jxs.cz/685/409/a9629e25f7_44517858_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://naturalhistorymag.com/sites/default/files/media/2009/11/heart_valves_jpg_16842.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://crazyfrogss.com/wp-content/uploads/2011/08/Frog-Anatomy.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://nd01.jxs.cz/785/363/6cc1cc289f_8403327_o2.jpg [citováno dne 16.1.2012] http://www.kidsgeo.com/images/frog-development.jpg [citováno dne 16.1.2012] Citováno dne 16.1. 2012 DUM uložen na http://dumy.cz/materialy/prehled