Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Lineární rovnice se závorkami
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_33.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Řešení lineárních rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)‏
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Rovnost versus rovnice
Ekvivalentní úpravy rovnice
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga Název: VY_42_INOVACE_0304_ROVNICE3 Téma: EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY ROVNICE Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 9. 8. 2012 Datum ověření: 17. 9. 2012

Anotace Materiál je určen pro žáky osmého a devátého ročníku, kteří si tento materiál mohou na začátku školního roku zopakovat. Cílem prezentace je ukázat podrobný postup ekvivalentního výpočtu jednoduchých rovnic s jednou neznámou. Žáci názorně vidí podrobný postup úpravy pravé a levé strany rovnice, jak provádět zkoušku jednoduché rovnice. Materiál podněcuje zájem žáků o učivo, motivuje žáky k dalším složitějším rovnicím. Je interaktivní, po kliknutí se vždy objeví další řádek rovnice. Prezentace náleží 8. - 9. ročníku, vzdělávací oblasti Ekvivalentní úprava rovnic, tematický okruh Rovnice.

Ekvivalentní úpravy rovnic Závaží v g. Jaká je hmotnost sklenice? x + 10 = 30 +10 x = 30 Hmotnost sklenice je 30g. 30 10 10

Ekvivalentní úpravy rovnic Zapiš rovnici: 10 + x + 20 = 10 + 30 + 20 x = 30 Řešením rovnice je opět číslo 30. Přidáme – li na obě misky závaží rovnováha se neporuší. 30 20 10 10 20

Ekvivalentní úpravy rovnic Odebereme závaží Zapiš rovnici: x + 10 - 20 = 30 +10 - 20 x = 30 Řešením je opět č. 30. Na levé misce odebereme závaží 20g jaké závaží musíme odebrat na pravé straně, aby nastala rovnováha? 30 10 10

Ekvivalentní úpravy rovnic Řešení rovnice se nezmění jestliže: přičteme k oběma stranám rovnice stejné číslo odečteme od obou stran rovnice stejné číslo přičteme k oběma stranám stejný mnohočlen odečteme od obou stran rovnice stejný mnohočlen Takové úpravě rovnice říkáme ekvivalentní.

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnici a proveď zkoušku: Úpravy rovnice volíme tak, aby výrazy s neznámou byly na jedné straně a čísla na druhé straně rovnice. 4x – 3 = 3x + 5 / – 3x Zkouška: 4x – 3 – 3x = 3x + 5 – 3x x – 3 = 5 /+3 x – 3 + 3 = 5 + 3 x = 8

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnici a proveď zkoušku: 6x – 8 = 2x – 12 /–2x 6x – 8 – 2x = 2x – 12 – 2x Zkouška: x – 8 = –12 /+8 4x – 8 + 8 = –12 + 8 4x = –4 /:4 4x : 4 = –4 : 4 x = –1

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnici a proveď zkoušku: 4u – 7 = 3u + 2 / +7 Zkouška: 4u – 7 + 7 = 3u + 2 + 7 L(u) = 4.9 – 7 = 29 / - 3u 4u = 3u + 9 P(u) = 3.9 + 2 = 29 4u – 3u = 3u + 9 – 3u L(u) = P(u) u = 9

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnici a proveď zkoušku: 6x – 8 = 2x – 12 /–2x 6x – 8 – 2x = 2x – 12 – 2x Zkouška: 4x – 8 = –12 /+8 4x – 8 + 8 = –12 + 8 4x = –4 /:4 4x : 4 = –4 : 4 x = –1

Ekvivalentní úpravy rovnic e) Řešení rovnice se nezmění, jestliže vynásobíme (vydělíme) obě strany rovnice stejným výrazem. f) Takové úpravě rovnice říkáme ekvivalentní úprava rovnice.

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnici a proveď zkoušku: Zkouška:

Ekvivalentní úpravy rovnic Zapiš číslo, které je při řešení na místě otazníku: a) 4x = 8 / : ? x = 2 b) -5v = 4v + 3 / - 4v - 9v = 3 / : ? v = 4 9

Ekvivalentní úpravy rovnic Řeš rovnice a proveď zkoušku: 11z = 12z – 10 4 – 5z = - 6z

Citace: Archiv autora