Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu Orbis pictus 21. století
Počítačová podpora programování AutoCad – Obdélník, Polygon, Oblouk OB21-OP-STROJ-CAD-IND-M-2-006.ppt
Všeobecné základy Obdélník, polygon a oblouk patří mezi základní příkazy kreslení Spouštějí se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Při jejich vytváření těchto entit aplikujeme poznatky z předchozích prezentací
OBDÉLNÍK Spouští se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Je to entita definovaná dvěma body (počátkem a koncem) Obdélník vytvoříme zadáním dvou rohů k sobě úhlopříčných. Je jedno v kterém rohu začneme
OBDÉLNÍK Můžeme vytvořit: Obdélník klasický (normální – ostré rohy) Obdélník zkosený Obdélník zaoblený
OBDÉLNÍK Upozornění Pokud velikost rádiusu nebo zkosení je větší než délka strany obdélníka, operace se neprovede Při přechodu z jednoho typu obdélníku na jiný typ obdélníku, se musí provést přenastavení
Další možnosti tvorby: OBDÉLNÍK Další možnosti tvorby: Zdvih Tloušťka Šířka
POLYGON Český název je mnohoúhelník Spouští se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Je to jeden objekt Rozlišujeme: Polygon vepsaný Polygon opsaný
Možnosti tvorby oblouku: Spouští se pomocí nástrojového panelu nebo roletového menu Respektujeme směr vykreslení oblouku (proti směru otáčení hodinových ručiček) Možnosti tvorby oblouku: Zadáváme pomocí středu, kvadrantů, počátečního a koncového bodu, popř. úhlu
Použitá literatura Autocad 2006 – Petr Fořt, Jaroslav Kletečka