Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_ 32_ INOVACE_11_31PolM-7 Název tematické oblasti (sady) Mikroprocesorová technika Název vzdělávacího materiálu Modul LED Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Materiál je určen žákům oboru elektrotechnika a je zaměřen na seznámení s mikroprocesory řady 8051 Klíčová slova mikroprocesor, mikropočítač, port, modul, LED, programování Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník III. Typická věková skupina 17 - 18 let Speciální vzdělávací potřeby základy číslicové techniky Autor Ing. Miroslav Poloch Zhotoveno, (datum/období) 3.9. - 25.9.2012 Celková velikost 420 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miroslav Poloch Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

Modul LED obsahuje osm LED diod, které jsou připojené přes budič sběrnice k portu procesoru obvod 74245 je obousměrný budič sběrnice a slouží k posílení výstupního proudu portu procesoru diody jsou zapojeny se společnou anodou, to znamená, že svítí na logickou nulu spínání logickou nulou se u procesoru provádí proto, že: po resetu je na portech úroveň log. 1 výstupní proud je v log. 0 vyšší než v log. 1

Modul LED

Schéma zapojení

Předřadný odpor diody hodnotu odporu R je nutno volit tak, aby diodou protékal proud potřebný pro svítící diodu (dle typu diody) napájecí napětí je Ucc = 5 V při log. 0 může být úroveň napětí UL na portu nejvýše: UL = 0,4 V pro úbytek napětí na diodě UD bude na odporu R úbytek napětí UR: UR = UCC – UD – UL

Příklad vypočti hodnotu odporu R pro UD = 1,7 V, UL = 0,4 V a proud diodou ID = 20 mA hodnota odporu bude : po dosazení hodnot: R = 145 Ω použijeme rezistor z řady E12 o hodnotě: R = 150 Ω

Základní ovládání rozsvícení třetí LED: CLR P1.3 ;nastavení log. 0 zhasnutí čtvrté LED: SETB P1.4 ;nastavení log. 1 rozsvícení každé druhé LED: MOV P1, #10101010B negace všech hodnot CPL P1 ;svítící zhasnou ;a nesvítící se rozsvítí negace jedné (nulté) LED: CPL P1,0 ;pokud svítila, zhasne ;a naopak

Blikání diod pro dosažení zrakem postřehnutelné rychlosti blikání je nutno vytvořit časovou prodlevu: využitím časovače (bude probráno později) vytvořením časové smyčky, to je zaměstnáním procesoru opakující se činností nevýhoda časové smyčky - po dobu „čekání“ nemůže procesor zpracovávat nic jiného vychází se z doby jednoho cyklu, daného kmitočtem krystalového oscilátoru vyděleného dvanácti, tj. f = 12 MHz/12 = 1 MHz, a tedy T = 1 μs

Podprogram zpoždění Pauza1: MOV R1, #25 ;zadání počtu opakování DJNZ R1, $ RET Doba zpoždění: T1 = 3 + 2 * 25 μs Pauza2: MOV R1, #25 ;zadání počtu opakování Zpet: MOV R2, #10 ;zadání počtu opakování DJNZ R2, $ DJNZ R1, Zpet RET Doba zpoždění: T2 = 3 + 25 * (3 + 2 * 10) μs