EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba buňky - opakování
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Mikroskopické pozorování buněk cibule
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Buňka.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Zkoumání a ochrana přírody
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
VY_32_INOVACE_03-01 Živočišná buňka
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
2. Laboratorní cvičení.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Průduchy v pokožce listů
BUŇKA.
Laboratorní práce č. 3 List
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Porovnání eukaryotické a prokaryotické buňky
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA Téma: BUŇKA Ročník: 7. Autor: Mgr. Martina Kopecká

BUŇKA - BUŇKA (STAVBA TĚLA ZRNĚNKY) - ROSTLINNÁ BUŇKA - ŽIVOČIŠNÁ BUŇKA - 2. LABORATORNÍ PRÁCE

BUŇKA ÚKOL: zopakuj si z jakých organel je tvořena ZRNĚNKA

Vnitřní stavba ZRNĚNKY

ROSTLINNÁ BUŇKA vakuola

ŽIVOČIŠNÁ BUŇKA

FUNKCE ORGANEL Buněčná stěna – tvar buněk (rostliny, houby, bakterie) Plazmatická membrána – polopropustná, transport látek směrem do buňky nebo z buňky Cytoplazma – vnitřní prostředí buněk Jádro – řízení dějů, rozmnožování Chloroplast - fotosyntéza Lysozom – trávení živin Ribozom – výroba bílkovin Mitochondrie – buněčné dýchání → uvolňování energie Vakuola – zásobní a odpadní látky

Plazmatická membrána – polopropustná, přenos - transport látek směrem do buňky nebo z buňky

Mitochondrie – buněčné dýchání → uvolňování energie

Chloroplast - fotosyntéza

Lysozom – trávení živin

Ribozom – výroba bílkovin

Jádro – řízení dějů, rozmnožování Jádro Jadérko

2. Laboratorní práce Porovnání rostlinné a živočišné buňky Potřeby: mikroskop, podložní a krycí sklo, pinzeta, preparační jehla (špendlík), kapátko, kádinka s vodou, nůžky, nůž, vata, hadřík; senný nálev, cibule, měřík Pracovní postup: Z vnitřního povrchu zdužnatělého listu cibule sloupni pokožku a odděl z ní kousek asi 3x3 mm. Opatrně ho rozprostři v kapce vody na podložním skle. Přikryj krycím sklíčkem a pozoruj. Zakresli a popiš skupinu buněk. Připrav a pozoruj preparát z lístku měříku. Zakresli a popiš několik buněk. Připrav preparát z kapky senného nálevu. Pozoruj, zakresli a popiš stavbu trepky. Porovnej své pozorování s mikrofotografiemi. Závěr: Vyjmenuj shodné a rozdílné znaky živočišné buňky. Všimni si rozdílu mezi buňkami cibule a měříku.

Trepka velká Pokožka cibule List měříku příbuzného