CorelDRAW – tvarování křivek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
ProgeCAD Základy kreslení.
ProgeCAD Základy kreslení.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
HTML (II) (3).
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
CorelDRAW - dokument.
Graf a vlastnosti funkce
Zoner Callisto – křivky
ProgeCAD Základy kreslení.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – základní objekty
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Vytvoření formuláře Access (11).
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

CorelDRAW – tvarování křivek (17)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Josef Kulhavá Předmět: Informační technologie

Obsah 1 Nástroj Bezierův režim 2 Nástroj „Tvar“ 3 Převedení tvaru na křivky 4 Body 5 Vložení / odstranění bodu 6 Typ úsečky 7 Typ bodů 8 Tvarování 9 Tvarování 10 Tvarování

Nástroj Bezierův režim 1 Kreslení křivky Kliknout na počáteční bod  potáhnout z myší z místa, kudy bude čára procházet Délkou tahu bude určena podoba křivky Ukončení čáry: Kliknutím na počáteční bod Přepnutím na jiný nástroj – například „Výběr“ Křivku lze kombinovat s rovnými čarami. Vytváření přesného požadovaného tvaru je poměrně obtížné – výsledek nemusí být ideální.

Nástroj „Tvar“ 2 V základním panelu: „černá šipka“ Na ploše: černá šipka U běžných objektů (obdélník, elipsa, mnohoúhelník): V krajních bodech objektu se zobrazí velké černé čtverečky Zaoblení rohů U objektů převedených na křivky: V krajních bodech se zobrazí malé modré čtverečky Přesouvání krajních bodů Vkládání nových krajních bodů Mazání krajních bodů

Převedení tvaru na křivky 3 Aby bylo možné u objektu manipulovat s křivkami, je nutné jej převést na křivky. Kliknout pravým tlačítkem myši na objekt  Převést na křivky Změna bude viditelná po aktivování nástroje „Tvar“ Úsečka Ne Křivka Obdélník Ano Elipsa Mnohoúhelník Trojúhelník (vytvořený např. v berierově režimu) Text Ano = převedení je nutno provést Ne = objekt je již „převeden“

Body 4 Pokud je objekt převeden na křivku, lze v něm: Typ bodů: Přidávat nové body Mazat body Přesouvat body Nastavovat vlastnosti bodů a úseček Typ bodů: Ostrý vrchol Hladký vrchol Symetrický vrchol Typ úseček: Na křivkový Na úsečkový

Vložení / odstranění bodu 5 Vytvoření nového bodu: Klikneme pravým tlačítkem myši na úsečku (křivku) do místa, kde chceme bod vytvořit  Přidat Zobrazí se modrý bod Přesunutí bodu Bod posuneme myší na nové místo Odstranění bodu Klikneme pravým tlačítkem myši na bod, který chceme odstranit  Odstranit

Typ úsečky 6 Po kliknutí na úsečku pravým tlačítkem myši můžeme změnit její typ „Na úsečkový“ Z křivky se stane rovná čára ohraničená dvěma přiléhajícími body „Na křivkový“ Z úsečky se stane křivka Šipkami u přiléhajících bodů lze nastavit zaoblení křivky

Typ bodů 7 Po kliknutí na bod pravým tlačítkem myši můžeme změnit jeho typ „Ostrý vrchol“ (1) Mezi dvěma vedlejšími křivkami (úsečkami ) bude ostrý vrchol Nebudou na sebe plynule navazovat „Hladký“ (2) Dvě vedlejší křivky (jedna z nich může být úsečka) na sebe budou navazovat V bodě bude čára plynulá „Symetrický“ (3) Vrchol bude symetrický na obě strany 2 3 1 1

Tvarování Trojúhelníkový výstupek Pravoúhlý výstupek 8 Na úsečku vložíme tři nové body Prostřední bod přesuneme Krajní body „drží“ zbytek úsečky ve své původní poloze Pravoúhlý výstupek Na úsečku vložíme čtyři nové body Prostřední dva body přesuneme Pro přesný pravoúhlý tvar lze použít přichytávání ke mřížce

Tvarování 9 Výstupek oblouk Výstupek „Říp“ Na úsečku vložíme dva nové body Úsečku mezi těmito body převedeme na „křivkovou“ Přesuneme obě šipky tak, aby směřovali mimo úsečku Výstupek „Říp“ Na úsečku vložíme tři nové body Prostření bod přesuneme Obě úsečky mezi těmito body převedeme na „křivkové“ Všechny tři body převedeme na „hladké“

Tvarování 10 Smyčka Kulička Na úsečku vložíme tři nové body Prostření bod přesuneme Obě úsečky mezi těmito body převedeme na „křivkové“ Vrcholový bod převedeme na „symetrický“ Spojíme oba spodní vrcholy do stejného místa Přesuneme vrchol, případně pomocí směru a délky šipek upravíme tvar smyčky Kulička Postupujeme stejně jako u smyčky Dolní šipky nastavíme tak, aby směřovali ve směru čáry (obě musí být stejně dlouhé) Upravíme výšku elipsy Tento úkol by bylo možné provést vložením druhého objektu – elipsy

Použité zdroje ---