AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Česká kultura v 16. století renesance
RENESANCE A HUMANISMUS
RENESANCE A HUMANISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
Renesance Kristýna Strouhalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
GOTIKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Renesance a humanismus
Vzdělanost a umění raného středověku
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_07 TÉMA: Gotické umění.
Umění a lidská tvořivost: Umění a lidská tvořivost: románský a gotický styl OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_13_Srovnání uměleckých stylů.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_05_Románské umění TEMA: Dějepis.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
GOTIKA.
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_06
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Italská renesance a humanismus
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Renesance a humanismus
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_05
Architektonické směry
Raně renesanční italská architektura
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_19
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17 TÉMA: Renesance - 1. část ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

Anotace Prezentace vysvětlí žákům pojem humanismus a renesance. V první části žákům přiblíží, kde celé společenské hnutí vzniklo. Kde nacházeli renesanční umělci své vzory. Jaké vědní obory se rozvíjely. Jaké jsou charakteristické znaky architektury tohoto období. Jaké slavné stavby jsou v tomto slohu postavené.

Vzpomeň si na předchozí umělecký sloh. Jak se nazýval sloh, který vznikl ve Francii (polovina 13. století)? Gotika. Co bylo charakteristickým znakem tohoto slohu ve stavitelství? Lomený oblouk. Vzpomeneš si, co byl opěrný systém? Opěrné pilíře z vnější zdi katedrály, zachycují tlaky klenby, aby se stavba nezhroutila. Znáš některé stavitele gotického slohu? Matyáš z Arassu, Petr Parléř.

Kde renesanční sloh vznikl? Itálie Nejednotný stát - nadvláda španělských králů, papežský stát, bohatá severoitalská města – Florencie, Milán, Benátky, Janov Vzpomeneš si, kdy poslední uvedená města zbohatla? Při křížových výpravách.

Renesance - znovuzrození 14. - 16. století Vzdělanci, učenci, umělci - zájem o slávu antického světa, o umění a literaturu císařského Říma. Nový životní styl - renesance (obrození). Pozornost soustředěna na člověka, na pozemský život, na lidské potřeby. Zájem o člověka - humanismus (humanus - lidský). Důraz - na lidské schopnosti rozum důstojnost právo svobodného rozhodování.

Vzdělanost Rozvoj vzdělání souvisí se znalostí jazyků: Latina Stará řečtina Hebrejština Národní jazyky Italština (Dante, Petrarca, Boccaccio)

Touha poznávat Nové vědní obory : Botanika Fyzika Lékařství - anatomie Astronomie - Mikuláš Koperník Giordano Bruno Galileo Galilei Johanes Kepler Astrologie Alchymie

umění Opuštění gotických ideálů. Touha po dokonalosti. Hledání ideálních pravidel. Umělci - získávání významného společenské postavení. Rozvoj dalších schopností - matematické výpočty proporcí, perspektivy, psaní teoretických pojednání o umění.

architektura Chrámy - podélný a kruhový půdorys Světské paláce Vily Zámky Měšťanské domy Zahrady

Znaky Stavby horizontální (ne do výšky jako u gotiky) Široká okna (i sdružená) Římsy Půlkruhový oblouk Sloupy Otevřené chodby - arkády Balustráda Omítka, bosáž Sgrafita Vlys

Slavní architekti Filippo Brunellschi - Dóm ve Florencii, zvonice Leon Battista Alberti - kostel S. Maria Novella (Florencie) Donato Bramante - kostely v Římě Michelangelo Buonarotti - bazilika sv. Petra ve Vatikánu

Použité zdroje Obrázky [online]. [cit. 2013-04-08]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Portrait_de_Dante.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francesco_Petrarca.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Boccaccio http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Florence_italy_duomo.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rucellai.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pra%C5%BEsk%C3%BD_hrad,_Letohr%C3%A1dek_kr%C3%A1lovny_Anny_02.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Villa_farnesina_02.JPG

Použité zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Renaissance_house.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Breznice_PB_CZ_chateau_sgraffito_detail_605.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Palazzo_medici_riccardi,_bugnato_01.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Watykan_Plac_sw_Piora_kolumnada_Berniniego.JPG ČECHURA, Jaroslav. Dějepis pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 136 s. ISBN 80-723-5002-1.

Použité zdroje HROCH, Miroslav. Dějepis: středověk pro základní školy. 5. vyd., ve VaN Práce 3. Praha: Práce, 1996, 101 s. Učebnice pro základní školy (Práce). ISBN 80-208-0378-5. Vlastní zdroje