Matematický žebřík Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Advertisements

Thaletova kružnice Množina bodů roviny daných vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _643 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Osobnosti dějin matematiky
Matematické Riskuj 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Matematický žebřík Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
První setkání Pravidla a zákony
Konstrukce trojúhelníku
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Konstrukce trojúhelníku
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Rozcvička Urči typ funkce:
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Množina bodů roviny daných vlastností
Příprava na lomené výrazy
HOW MUCH CHEESE HAVE YOU GOT?
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Archimedes ze Syrakus (?287 – 212 př. n. l.)
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Konstrukce trojúhelníku
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Konstrukce trojúhelníku
Matematický žebřík – komplexní čísla
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Transkript prezentace:

Matematický žebřík Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze

Skupina A Ve kterém městě se narodil a prožil poslední část svého života Archimédes?

Skupina A Syrakusy

Skupina B Na kterém ostrově u pobřeží malé Asie se narodil Pythagoras?

Skupina B Samos

Skupina A Kterou pralátku považoval Thales z Mílétu za počátek všeho?

Skupina A vodu

Skupina B Který matematik jako devatenáctiletý sestrojil dobře použitelný mechanický sčítací stroj?

Skupina B Blaise Pascal

Skupina A Jakým způsobem byste co nejrychleji sečetli čísla od 1 do 100? Jaký bude výsledek?

Skupina A 1 + 100 = 101, 2 + 99 = 101 což je 50 · 101 = 5050

Skupina B Kde v mládí studoval matematiku Archimédes?

Skupina B v Alexandrii

Skupina A Jak se nazývali stoupenci slavného matematika, kteří považovali čísla za pravou podstatu věcí?

Skupina A pythagorovci

Skupina B Jakým činem zabránil Thales roku 585 př. n. l. válce?

Skupina B předpověděl zatmění Slunce

Skupina A Kdo je autorem výroku: „Dejte mi pevný bod ve vesmíru, a já pohnu zeměkoulí!”

Skupina A Archimédes ze Syrakus

Skupina B Jak zní česky slavná Descartova věta: „Cogito, ergo sum”?

Skupina B Myslím, tedy jsem.

Skupina A Který slavný matematik prováděl pokusy se skleněnými hranoly a zjistil, že bílé světlo je složeno ze škály barev?

Skupina A Isaac Newton

Skupina B Který plod vidí padat na podzim roku 1666 Newton při práci na zahradě, a který ho později inspiruje k přemýšlení o gravitaci?

Skupina B jablko

Skupina A Kdo je autorem nejslavnější učebnice Základy, ve které je shrnuta na tu dobu celá dosavadní matematika?

Skupina A Euklides

Skupina B Který matematik vyběhl nahý na ulici a křičel heuréka?

Skupina B Archimédes ze Syrakus

Skupina A Který matematik zveřejnil v roce 1873 pozoruhodný článek, ve kterém tvrdí, že existují různě velká nekonečna?

Skupina A Georg Cantor

Skupina B Georg Cantor je považován za zakladatele jaké matematické disciplíny?

Skupina B Teorie množin

Skupina A Který matematik, patřící do nejslavnější dynastie matematiků v dějinách, sestavil rovnici popisující proudění tekutin?

Skupina A Daniel Bernoulli

Skupina B Na kterém n ─ úhelníku dokázal Karl Friedrich Gauss, že ho nelze sestrojit jen s pomocí pravítka a kružítka?

Skupina B na sedmiúhelníku

Skupina A Jak se jmenuje nejvýznamnější dílo Bernarda Bolzana?

Skupina A Paradoxy nekonečna

Skupina B Uveď jednu slavnou úlohu, kterou se zabýval Leonhard Euler?

Skupina B Úloha o sedmi mostech přes řeku Pregel v Královci