NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_187
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo
Žáci procvičují slabiky di a dy ve slovech a ve větách… Autor
ICT 2_2/20 Anotace Písemná práce – Párové souhlásky –b- nebo –p- Autor
Číslo v digitálním archivu školy
Zopakuj si pravopis párových souhlásek uvnitř slov.
Slabikář str. 6.
Tvrdé slabiky Český jazyk 2. ročník
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
PROCVIČOVÁNÍ SLABIK S PÍSMENEM A HLÁSKOU M, L,S, P
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM04 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
ICT ČJ párové souhlásky uvnitř slov
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_188_PÁROVÉ_SOUHLÁSKY_Ď_Ť Téma: PÁROVÉ.
KLIKACÍ PRAVOPIS PRO DRUHÁKY Párové souhlásky Mgr. M.Schallenbergerová
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
VYVOZENÍ SLABIK S HLÁSKOU A PÍSMENEM S
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Slabiky dě, tě, ně VY_32_INOVACE_11 Sada 3 Základní škola.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_191_PÁROVÉ_SOUHLÁSKY_Z_S Téma: PÁROVÉ.
ZNĚLÉ A NEZNĚLÉ SOUHLÁSKY
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_187_PÁROVÉ_SOUHLÁSKY_D_T Téma: PÁROVÉ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_189_PÁROVÉ_SOUHLÁSKY_H_CH Téma: PÁROVÉ.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ČESKÝ JAZYK 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_07_02_párové souhlásky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_31_Protiklady,
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Anotace: prezentace slouží k procvičování párových souhlásek
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Anotace: prezentace slouží k procvičování párových souhlásek
VY_32_INOVACE_Mat_III_09 Párové souhlásky znělé/neznělé
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_226_ČJ2
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Anotace: prezentace slouží k procvičování párových souhlásek
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY 32 INOVACE 361.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_16_Psaní souhlásek uprostřed.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Spodoba znělosti výklad a procvičování
VY_32_INOVACE_35_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Autor: Mgr. Karolína Pátková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_19_I.Čj5_SPODOBA D,T, Ď,Ť Téma: Spodoba.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR:Libuše Kotalová
AUTOR: Mgr. Andrea Kunovjánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_12
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _PÁROVÉ SOUHLÁSKY
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_Čj4 - 02
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Klikni na písmeno, které ve slově chybí.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org. AUTOR: Mgr. Ivana Klaudová VYTVOŘENO: 20.10.2011 NÁZEV: VY_12_Český jazyk_06, Párové souhlásky, ZŠ praktická, 5.r. -TEMA: Výslovnost a psaní d-t, ď-ť ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace Procvičování psaní párových souhlásek na konci a uvnitř slov. Procvičení pravopisu d x t a ď x ť. Čtení textu a vyhledávání slov, která obsahují d, t nebo ď, ť. Zdůvodňování pravopisu pomocí „hodně hradů“. Při pilotáži byl procvičen pravopis párových souhlásek a na závěr byl využit poslední slide jako pracovní list, kde žáci samostatně doplňovali d, t nebo ď, ť do slov.

Co je to? Slovo napiš a zkus správně napsat d nebo t. Okolo zahrad stavíme _____________________ Padací most chrání vchod do _______________ Jako přílohu si dám hlávkový________________ Chutná sladce a je od včel__________________ Vede elektřinu do bytů ____________________ Vlaky jezdí podle jízdního___________________ Zmije je náš jedovatý______________________

Napiš slovo, kterým si zdůvodníš pravopis, podle vzoru: velká trubka je trouba a doplň d - t Vzor: budka bouda zahrá _ ka__________ bo _ ka __________ jahů _ ka __________ Li _ ka __________ cha _ ka __________ vrá _ ka __________ Ka _ ka __________ pa _ ka __________

Napiš slovo, kterým si zdůvodníš pravopis, podle vzoru: hodně budek a doplň d - t Vzor: budka budek ma _ ka __________ lou _ ka __________ hromá _ ka __________ besí_ ka __________ kamará _ ka__________ cha _ ka ________ zahrá _ ka __________ hru _ ka _________

Napiš slovo, kterým si zdůvodníš pravopis, podle vzoru: hodně hradů a doplň d - t Vzor: hrad hradů prou _ __________ ha _ __________ soused _ __________ me _ __________ kvě _ __________ dor _ __________ listopa _ __________ hla _ __________

Napiš názvy tak, aby vyjadřovaly, že je něco maličké a doplň d - t Vzor: řád řádek salát _ __________ su _ __________ plo _ __________ drá _ __________ pru _ __________ scho _ __________ bro _ __________ hro _ __________

Napiš slovo, kterým si zdůvodníš pravopis, podle vzoru a doplň ď - ť Vzor: ňať natě sí _ __________ su _ __________ lo _ __________ hru _ __________ pláš _ __________ déš _ __________ ká _ __________ la _ __________

Utvoř z příkazu infinitiv a doplň ď - ť Vzor: seď sedět necho _ __________ pora _ ___________ hle_ __________ vra_ ___________ rozsvi_ __________ ho _ ___________ ukli_ __________ přij_ ___________

POZOR! ZAPAMATUJ SI! před – přede (mnou) pod – pode (mnou) nad – nade (mnou) od – ode ( mne) snad – snadno hned - hnedle

Na závěr si ověř, zda ses naučil správně psát d, ď nebo t, ť Na závěr si ověř, zda ses naučil správně psát d, ď nebo t, ť. Zdůvodňuj a doplňuj. bo _ ka, hra _ , lou _ ka, besí _ ka, řá _ , me _ , jahů _ ka, lo _ , na _ , pohá _ ka, sí _ ka, hla _ - přij _ , prou _ , dor _ , kvě _ , na _ , pře _ , souse _ ,necho _ , listopad _ , sna _ , cha _ ka, ma _ ka, zahrá _ ka, ze _ , rozsvi _ , déš _ . Český jazyk pro 5. ročník zvláštní školy, Septima Praha 1995,Stanislava Borejová, str.18,20,23

Citace a zdroje: BOREJOVÁ, Stanislava. Český jazyk pro 5. ročník zvláštní školy. 1. Praha : SEPTIMA, 1995. Jak vyslovujeme a píšeme souhlásky uvnitř a na konci slova?, s. 18-23.