OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy
Advertisements

Vyjmenovaná slova po B.
Slova lišící se významem a psaním i, í/y, ý po B
ICT ČJ VS po B Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VYJMENOVANÁ SLOVA B - opakování
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice
Be, fe, le, me, pes se veze, ke kterému i, y nás veze?
Procvičování vyjmenovaných slov po
TÉMA: VYJMENOVANÁ SLOVA PO B Vytvořila: Mgr
VY_32_INOVACE_04_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Čj-vyjmenovaná slova
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Vyjmenovaná.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: III. Datum vytvoření:červen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín,
VY_12_INOVACE_01_VYJMENOVANÁ SLOVA PO B být bydlit obyvatel byt příbytek nábytek dobytek obyčej bystrý bylina kobyla býk Přibyslav ZbyněkZbyšekBydžov.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Hana Kittnerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_24 _Cesky jazyk_Vyjmenovana slova Číslo projektu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_25_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 5 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_80_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Roční období NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_210_ČJ 2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
autor: Mgr. Tereza Mačková ZŠ a MŠ Nedašov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Autor: Mgr. Karolina Pátková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_187_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_184_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_181_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_06
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Procvičování Jazyk a jazyková komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název: VY_32_INOVACE_03_PROCVIČOVÁNÍ.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_196_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_237_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
ČESKÝ JAZYK 3. roč. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02
Vyjmenovaná slova po b.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_218_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_216_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_29_ČJ4
VYJMENOVANÁ SLOVA.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozlišujeme - příbuzná slova po B NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Rozlišujeme význam slov příbuzných po B ve větách ROČNÍK: 3. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Marie Jelínková

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Prv POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: List č.4,5 slouží k prezentaci a vysvětlení významu stejných slov za pomoci daných vět. List č. 6 – č. 8 slouží k procvičení příbuzných slov ve větách, žáci čtou postupně jednotlivé věty a předříkávají, jaké „ i, y“ tam patří, zdůvodňují svoje rozhodnutí – následuje kontrola. List č. 9 – č.11 slouží jako pracovní list pro samostatnou práci. Řešení je přímo v prezentaci. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci si procvičí význam příbuzných slov a jejich důležitost při doplňování i/y po B. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Práce s prezentací byla rozdělena na dvě vyučovací hodiny, v první jsem odprezentovala výjimky u vyjmenovaných slov – list č. 4 – 5, další hodinu následovalo procvičení výjimek ve větách – list č. 6 – 8, nejdříve na interaktivní tabuli, kde žáci předříkávali , jaké i-y napíší do vět, pak následovala kontrola v prezentaci a na závěr pracovali samostatně v pracovních listech č. 9 - 11, často chybovali – zejména ti, co předtím nesledovali společnou prezentaci. ZDROJ: Ilustrace www.office.microsorft.com

VYJMENOVANÁ SLOVA PO „B“ ROZLIŠUJEME

y nebo i být – budu doma, bít – bije psa, pobýt – pobudu u kamaráda, 1. y nebo i být – budu doma, bít – bije psa, pobýt – pobudu u kamaráda, pobít – pobít nepřátele nabýt – nabyl vědomosti, nabít – nabil pušku,

y nebo i přibýt – přibude žák, přibít – přibije obraz, 2. y nebo i přibýt – přibude žák, přibít – přibije obraz, odbýt – odbudu návštěvu, odbít – hodiny odbíjí čas dobýt – dobudu 1. místo, dobít – dobiji si mobil, býlí - býlí je rostlina, bílý – bílá je barva

Doplň „y“ – „i“ Večer musím b t doma. ý Táta pob l střechu plechem. i 1. Doplň „y“ – „i“ Večer musím b t doma. ý Táta pob l střechu plechem. i Právě odb la půlnoc. i Sněhulák má b lou barvu. í

Doplň „y“ – „i“ Zvířata se nesmí b t. í Myslivec nab l pušku. i 2. Doplň „y“ – „i“ Zvířata se nesmí b t. í Myslivec nab l pušku. i Ve škole nab du vědomosti. y U dědečka jsem pob l celý den. y

Doplň „y“ – „i“ Kdo mě pomůže přib t obraz? í Ten úkol jsi dnes odb l. 3. Doplň „y“ – „i“ Kdo mě pomůže přib t obraz? í Ten úkol jsi dnes odb l. y V naší třídě přib l nový žák. y Musím si dob t mob l. í i

Doplň „y“ – „i“ Večer musím b t doma. Táta pob l střechu plechem. Pracovní list Doplň „y“ – „i“ Večer musím b t doma. Táta pob l střechu plechem. Právě odb la půlnoc. Sněhulák má b lou barvu.

Doplň „y“ – „i“ Zvířata se nesmí b t. Myslivec nab l pušku. Pracovní list Doplň „y“ – „i“ Zvířata se nesmí b t. Myslivec nab l pušku. Ve škole nab du vědomosti. U dědečka jsem pob l celý den.

Doplň „y“ – „i“ Kdo mě pomůže přib t obraz? Ten úkol jsi dnes odb l. c) Pracovní list Doplň „y“ – „i“ Kdo mě pomůže přib t obraz? Ten úkol jsi dnes odb l. V naší třídě přib l nový žák. Musím si dob t mobil.