Komiksem proti nudě v chemii Monika Šindelková Veletrh nápadů učitelů chemie – Praha 2016
Komiks „Obrázková a jiná zobrazení v záměrných sekvencích, vytvořená ke sdělení informací čtenáři.“(MCCLOUD, 1994) ,,Komiks nemluví přes obrazy samotné, ale vypráví právě skrze propojení jednotlivých obrazů tím, že oko čtenáře vnímá každý fragment zvlášť a zároveň dohromady.“(GROENSTEEN, 2005)
Historie komiksu První zmínky v umění starověkého Egypta (nástěnné malby zaznamenávající různé děje). Masové rozšíření kreslených komiksů bylo umožněno až vynálezem knihtisku.
Komiks jako motivační prvek podpora skupinové práce rozvoj klíčových kompetencí kreativity a fantazie žáků ,,zatraktivnění“ přírodovědných předmětů podněcování logického uvažování poznávání a rozvíjení vlastních schopností žáků osvojování nových vědomostí a dovedností
Aplikace pro tvorbu komiksu Comics creator (česká verze, dostupná volně na internetu, nutné přihlášení přes email)
Stripcreator (jednoduchý, žádné přihlašování, omezené množství postav a pozadí)
Pixton (jednoduchý, pouze anglicky, nutné přihlášení, základní verze zdarma)
Xtranormal (nejsložitější, umožnuje tvorbu 3D komiksu) ToonDoo (jednoduchá aplikace pro menší žáky, pouze anglicky)
Koroze Ropná havárie
Tlaková láhev
Děkuji za pozornost.
Zdroje MCCLOUD, Seth R. Method of communication using pointing vector gestures and mnemonic devices to assist in learning point vector gestures. U.S. Patent No 5,203,704, 1993. GROENSTEEN, Thierry. La bande dessinée: une littérature graphique. Milan, 2005.