Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1 G_ 15 Téma :Hranoly Ročník : 8. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Prezentace seznámí žáky s vlastnostmi a druhy hranolů. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli a slouží jako pomůcka k výkladu geometrie těles. Pracovní list lze vyplnit i pomocí funkce pera. Lze jej rovněž použít tištěný na papíře. Cílová skupina: 8.ročník
Hranoly
Hranoly podstava boční stěna boční hrana vrchol
Hranoly Dvě podstavy jsou rovnoběžné a shodné. Boční stěny jsou kolmé k podstavám.
horní podstavu odlišujeme čárkou Vrcholy značíme proti směru hodinových ručiček, Hranoly D´ C´ A´ B´ D C A B horní podstavu odlišujeme čárkou
Trojboký hranol Pětiboký pravidelný hranol podstava: podstava:
Sedmiboký pravidelný hranol podstava: Šestiboký pravidelný hranol podstava:
Osmiboký pravidelný hranol podstava:
Pojmenuj hranol podle podstavy: pravidelný čtyřboký pětiboký sedmiboký pravidelný čtyřboký trojboký desetiboký pravidelný trojboký pravidelný čtyřboký šestiboký
Ilustrace :www.office.microsoft.com archiv autora