Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Advertisements

Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme O zemích, které s námi sousedí Zpracovala: Mgr. Jana Ottová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
H YGIENA DUTINY ÚSTNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Severní Evropa Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
WORD Stínování, barva písma Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ZBOŽÍ, OBCHOD, SLUŽBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
WORD Úpravy obrázků Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IKT INFOABSOLVENT Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
P YRAMIDA VÝŽIVY Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IKT ALIK.CZ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
HUDEBNÍ VÝCHOVA TŘÍČTVRŤOVÝ TAKT
Evropa rostlinstvo a živočišstvo
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 1
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Věcné učení Žijeme zdravě, škodlivost drog, alkoholu, cigaret
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Instituce v drogové oblasti p
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Vandalismus
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Návykové látky Kouření
ZEMĚPIS - SVĚT Východní a Jižní Afrika
VLASTIVĚDA Lidé a čas Život v pravěku
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
WORD Používání písma Word Art – pozvánky, diplomy, apod.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
HUDEBNÍ VÝCHOVA DVOUČTVRŤOVÝ TAKT
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Záškoláctví
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
PRVOUKA Pracovní činnosti člověka -povolání
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
FINANČNÍ GRAMOTNOST Ten dělá to a ten zas tohle
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Rizikové sporty a rizikové chování v dopravě
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Věcné učení zdraví a nemoc
Věcné učení Péče o chrup, prevence zubního kazu
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Naše obec – Česká Kamenice
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 2
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
PRVOUKA LETNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Věcné učení Hodiny, určování času
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Město - vesnice
Věcné učení Zásady osobní hygieny
Drogy Co je droga, účinky drog, druhy drog
Zpracoval: Mgr. Ondřej Pacina
Věcné učení Doprava, dopravní prostředky.
WORD Písmo – vzhled, velikost, typ
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Transkript prezentace:

Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA LIDSKÉ AKTIVITY A PROBLÉMY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ- ZEMĚDĚLSTVÍ A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, EKOLOGIE ZEMĚDĚLSTVÍ, DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3202 Označení klíčové aktivity VY_32_INOVACE_31_EV_10 Předmět ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA Téma LIDSKÉ AKTIVITY A PROBLÉMY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ – zeměděl. a živ. prostř., ekologie zeměděl., doprava a život. prostředí Autor Mgr. Monika Dvořáková Anotace Seznámení s problémy životního prostředí Očekávané výstupy Orientace v terminologii ekologické zemědělství, vliv dopravy na životní prostředí Jazyk čeština Druh učebního materiálu POWER POINT Cílová skupina/ročník žák Speciální ZŠ/6. - 9. ročník Cíl prezentace Získání nových informací a prohloubení znalostí žáků Časová dotace 20 minut Vytvořeno (škola, dne) Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, p. o., 15.3.2013 Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

LIDSKÉ AKTIVITY A PROBLÉMY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ ZEMĚDĚLSTVÍ A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ, EKOLOGIE ZEMĚDĚLSTVÍ, DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

OBDOBÍ VZNIKU A ROZVOJE ZEMĚDĚLSTVÍ Člověk lovec a sběrač se postupně začíná věnovat zemědělství. Zemědělské hospodaření přináší člověku víc obživy, pro více lidí člověk se usazuje, zakládá vesnice. Původní les byl vykácen a vypálen změna krajiny vznik polí a pastvin.

Ohrožování přírodního prostředí Zemědělství ohrožuje přírodní prostředí již od starověku EROZE PŮDY (odplavení) VE STŘEDOMOŘÍ způsobená vykácením lesů. ZAVLAŽOVÁNÍ nadměrné využívání vody z řek může způsobit až vyschnutí řeky. POUŽÍVÁNÍ CHEM. PROSTŘEDKŮ pesticidů využívané k hubení škůdců pesticidy se hromadí v tělech rostlin i živočichů mohou způsobit jejich úhyn potravním řetězcem se mohou dostat až do lidského organismu zdravotní problémy. SKLENÍKOVÉ PLYNY metan se dostává do ovzduší při pěstování rýže a chovu hovězího dobytka. PĚSTOVÁNÍ ROSTLIN A CHOV ZVÍŘAT dovezených z jiných krajin, které mohou proniknout do volné krajiny přemnožení králíků v Austrálii nebo koz na mnoha ostrovech. Pěstování kiwi mimo oblasti, kde roste přirozeně, způsobuje ohrožování místních dřevin.

ekologické zemědělství Nové a lepší přístupy k zemědělskému hospodaření BIOZEMĚDĚLSTVÍ nepoužívá chemické látky, snaží se o šetrnější přístup k místní půdě a krajině. Cílem je vypěstovat plodiny zdravé, chemicky neošetřené, aby se neničilo přírodní prostředí. PERMAKULTURNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ plocha, kde se využívá permakulturního přístupu, připomíná zahradu nebo sad nepoužívá se zde orba a plodiny se pěstují pohromadě. BĚŽNÁ ZEMĚDĚLSKÁ PLOCHA X PERMAKULTURNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ Pod ovocnými stromy rostou různé druhy zeleniny, obiloviny. Celý porost připomíná přirozený ekosystém není potřeba tak velký vklad energie (práce člověka, strojů) a živin jako u běžných zemědělských ploch.

ekologické zemědělství PĚSTOVÁNÍ ENERGETICKÝCH PLODIN řepka olejka v budoucnu dojde k vyčerpání energetických zdrojů (uhlí, plyn, ropa) olej z řepky může být využíván k topení, k pohonu motorů AGROTURISTIKA zemědělské farmy využívají koně k jízdě lidí na koni přírodou lidé z měst si odpočinou, poznají jiný způsob života zemědělství má funkci poznávací a rekreační.

doprava a životní prostředí DOPRAVA – snižuje kvalitu životního prostředí vypouštění škodlivých látek do ovzduší hluk a vibrace zabírání plochy v krajině (např. dálnice), dálnice je překážkou pro volný pohyb zvěře v krajině znečištění půdy a vody havárie únik paliva do půdy a vody námořní a lodní doprava uniká palivo do moře a řek velké náklady – silniční doprava je drahá velká cena za provoz velká cena za odstranění nehod velké náklady na léčení lidí s dýchacími potížemi, alergií, neuróz z hluku atd. náklady na protihluková opatření náklady na stavbu silnic, dálnic a jejich údržbu

NEGATIVNÍ VLIV DOPRAVY NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Dopravu nemůžeme při dnešním způsobu života zastavit, můžeme však zmírnit dopad negativního působení na životní prostředí přeprava lidí veřejnou dopravou (vlaky, autobusy, tramvaje, metro) x nejezdit sám v autě kratší vzdálenost jít pěšky nebo jezdit na kole

Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace http://i.idnes.cz/11/062/cl5/MCE2dcde7_McP_024889.jpg http://office.microsoft.com http://www.csv-kolec.cz/data/images/18.jpg http://www.krkonose-ubytovani.eu/uploads/dtaacccategory/350/51f80b8b4257864cf516ebd60e8c0b02fb245107.jpg http://itomat.com/admin/uploads/xage.cz/images/Nej/nejdrazsi%20katastrofy%20v%20dejinach/tanker1.jpg „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání v všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.“ POUŽITÉ ZDROJE Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace