NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malé provinční městečko na jih po řece Li Jang-čou  je velmi oblíbené mezi básníky a malíři.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Starověká Čína 1.A.
STAROVĚK INDIE a ČÍNA Mgr. Jitka Moskvová.
STAROVĚKÁ ČÍNA Říše středu
Starověká Čína.
VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Čína Jarmila Kovářová. Čína - republika Říše středu Říše středu komunistický stát komunistický stát rozloha: 9,6 mil.km²- 4. na světě rozloha: 9,6 mil.km²-
TERAKOTOVÁ ARMÁDA Jedná se o monumentální hrobku prvního velkého čínského císaře označovaného Čhin Ši Huang („První císař dynastie Čchin“, př.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
Starověký Egypt.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
VY _12_INOVACE_D STAROVĚKÁ ČÍNA– 6. ROČNÍK Autor: Mgr
ČÍNA.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Starověká ČÍNA Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Číně a okolních národech.
Malé provinční městečko na jih po řece Li Jang-čou je velmi oblíbené mezi básníky a malíři.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Čína autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověká Čína.
Starověká Čína 6. ročník.
ČÍNA.
VY_32_INOVACE_3D.6.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Říše středu Kultura starověké Číny
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Charakteristika starověku
STAROVĚKÁ ČÍNA.
STAROVĚK.
Dějepis Starověký Egypt 1.
usazování hebrejsko – židovských
Čína.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Mgr. Jindřiška Řehořková
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Úvod do starověku; Vznik písma
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klára hašlerová, adéla semecká
ČÍNA.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Orientální despocie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
OP VK Využívání ICT Sada č
VY_32_INOVACE_Z7. 14 Autor: Mgr
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Mgr. Jindřiška Řehořková
Terakotová Armáda Vojtěch Razgyel Zdroj:
ČÍNA.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Čína Uč
ČÍNA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ. 1. 07/1. 4. 00/21. 1700 NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1700 NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola 2011 ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ: Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST: Starověk   PŘEDMĚT: D ROČNÍK: 6.   NÁZEV MATERIÁLU: Starověká Čína- prezentace   ANOTACE: Materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli. Prezentace obsahuje základní informace o starověké Číně. Přibližuje žákům stručný politický vývoj, rozdělení společnosti, zmínky o zemědělství a stavitelství, písmu, čínské filozofii a zmiňuje i významnou dynastii Čchin a počiny slavného staročínského císaře Čenga.

STAROVĚKÁ ČÍNA (starověk)

Základní charakteristika 1. Na kterém kontinentu leží Čína? - Asie 2. Která moře obeplouvají Čínu? - Jihočínské a Východočínské 3. Kolem kterých řek se Čína zformovala? - Jang- c ťiang a Chuang- che 4. Do které skupiny starověkých států Čínu řadíme? - staroorientální stát ?

Základní charakteristika asijský kontinent dodnes existující stát civilizace již 4000 let z východu Tichý oceán, ze západu pouště a Himaláje „říše středu“ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/ChinaGeography.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Yellow_river_-_A._Holdrinet.jpg

Stručný politický vývoj 2500 přnl. - osídlení obou řek - říše nejednotná → boj dynastií o moc asi 1500- 1200 přnl. - 1. doložený stát (dynastie Šang) 7.- 3. století přnl. - období válčících dynastií - rozvoj kultury a filozofie (Lao-c', Konfucius) 221- 207 přnl. - vláda dynastie Čchin (→ název Čína) - 1. sjednocený stát = říše středu - v čele císař Čeng - stavba čínské zdi 206 přnl.- 220 nl. - vláda dynastie Chan - hedvábná stezka 220 nl. - oslabení a „rozpad“ říše

Zemědělství období dešťů x letní období (zavlažovací systém) izolovaný vývoj Které plodiny jsou pro Čínu typické? Obrázky ti napoví: rýže proso čajovník

Co Číňanům přinášel chov Poznáš tuto zeleninu? batáty Co Číňanům přinášel chov Bource morušového? hedvábí

Rozdělení společnosti král (wang) úředníci, vojáci zemědělci a řemeslníci otroci „syn nebes“ podíl na řízení státu svobodní obyvatelé, nejpočetnější skupina nesvobodní obyvatelé málo početní

Čínská filozofie Lao-c' (starý mistr) → taoismus (cesta) „Jsem člověk, nebo motýl?“ Konfucius → konfucianství (škola učenců) „Nečiň jiným, co nechceš, aby činili tobě.“

Dynastie Čchin 3. st. přnl. název Čína císař Čeng (Čchin Š'-chuang-ti): - sjednocení Číny!! - krutovládce („syn nebes“) - stavba velké čínské zdi - terakotová armáda

Velká čínská zeď ochrana proti barbarským kmenům délka 8851km na seznamu UNESCO

Terakotová armáda hrobka s asi 8000 hliněnými postavami čínských vojáků ochrana císaře po jeho smrti objevena v r. 1974 12 let, 700 000 dělníků, asi 56km2

Dynastie Chan „říše středu“ hedvábná stezka do Indie, Střední Asie a Evropy Které vynálezy pocházejí z Číny? citróny hedvábí knihtisk rýže kompas kolo papír střelný prach pluh porcelán

Čínské písmo nejdéle používané (2. tisíciletí přnl.) znakové (sloupce shora dolů, zprava doleva) psali původně na proužky bambusu, později na papír

Architektura palácové komplexy se zahradami a pagodami pagoda = věžovitá svatyně

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Rice_planting.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Panicum_miliaceum1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Teeblaetter.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/Sweet_potatoes.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Bombyxmori3800ppx5.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/DaodeTianzun.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Konfuzius-1770.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/Qinshihuangdi3.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greatwall_large.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Great_Wall_unrestored-2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Teracotta_army_pit_1_20090717-01.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Teracotta_army_pit_1_20090717-06.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/K%27ang_Hsi_Dict.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Black_pagoda.JPG