VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Systém rostlin a řasy Autor: Mgr. Ivana Frýdová Projekt „EUROgymnázia“
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
NIŽŠÍ ROSTLINY Jytka, Veronyka, Wendi By Veronyka.
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
Nové pojmy gameta pohlavní buňka (samčí n. samičí)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Rostliny - význam a jejich dělení.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK PRVOCI
B U Ň K A.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Digitalizace výuky Příjemce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování lišejníky, řasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jednobuněčné organismy 2
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1. S TÉLKY ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_52_INOVACE_64_Ptáci vod – učební text
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Základní škola, Hradec Králové
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text

Žabí vlas - mnohobuněčná řasa Obr. 1 a,b

Perloočko pohlcující jednobuněčné řasy Obr. 2

chaluha Obr. 3

ruducha Obr. 4

Šroubatka: Obr. 5

Obr. 6 fytoplankton

Obr. 7 Rosivky

tělo stélka = jednobuněčná řasa Pláštěnka: Krásnoočko štíhlé: pohyb - bičíkem množení - dělením tělo stélka = jednobuněčná řasa Pláštěnka: tvoří kolonie = váleč - dojem mnohobuněčné řasy Obr.8 Obr. 9 Červená skvrna Chloroplast jádro

množení - dělením a dorůstáním stélky Obr.5 Šroubatka = mnohobuněčná řasa množení - dělením a dorůstáním stélky Minerály rozpuštěné ve vodě přijímá celým tělem.

Sinice: vodní květ - primitivnější stavba - bezjaderná buňka Obr.10 Řasy a sinice tvoří rostlinný plankton = důležitý pro býložravé a všežravé organizmy.

Zdroje obrázků: Obr.1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cladophora.JPGhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cladophora_species437.jpg obr,.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Glaucocystis_sp.jpg Obr.3-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pacific_rockweed,_Olympic_National_Park,_USA.jpg Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Laurencia.jpg Obr.5-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Spirogyra_sp.jpg Obr.6-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Scenedesmus_quadricanda_EPA.jpg Obr.7-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diatoms_through_the_microscope.jpg Obr.8- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Euglena_scheme_no_arrows.svg Obr.9- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chlamydomonas6-1.jpg Obr.10-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anabaenaflosaquae_EPA.jpg