AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Advertisements

Jaderná energie.
Radioaktivita CH-1 Obecná chemie, DUM č. 13 Mgr. Radovan Sloup
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
ZKOUMÁ VYUŽITÍ ENERGIE ATOMŮ
Radioaktivita Obecný úvod.
RADIOAKTIVNÍ ZÁŘENÍ Fotoelektrický jev byl poprvé popsán v roce 1887 Heinrichem Hertzem. Pozoroval z pohledu tehdejší fyziky nevysvětlitelné chování elektromagnetického.
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
Jana Brabencová, Martin Brdek, Michal Jirovský, Filip Pertlík
Název projektu: Škola a sport
Radioaktivita,radioaktivní rozpad
Jaderná energie Jádra atomů.
Jaderná energie Radioaktivita.
Radioaktivita.
Jaderná energie.
RADIOAKTIVITA. Radioaktivitou nazýváme vlastnost některých atomových jader samovolně se štěpit a vysílat (vyzařovat) tak záření nebo částice a tím se.
Jaderná energie.
Využití jaderného záření
1 Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_11 Tematická.
Elektronická učebnice - II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_348
Atomy Každé těleso je tvořeno malými, které se nedají dělit, nazýváme je atomy Látky jednoduché nazíváme prvky Látky složené nazýváme sloučeniny Při spojování.
Radioaktivita Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 20.
Radioaktivita. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
Atomová jádra, radioaktivita
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Atomová jádra, radioaktivita
Atomová jádra, radioaktivita
Radioaktivita.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Radioaktivita VY_32_INOVACE_12_228
RADIOAKTIVITA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Radioaktivita TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou testu a učivo na téma JADERNÁ ENERGIE Speciální potřeby : kalkulátor, tabulky Druh učebního materiálu : prezentace - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 2.období, věková skupina : 14 - 15 let Žáci reagovali na zadané otázky a pracovali dle očekávání.

Jaderná energie, test – List 1 A Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 1. Název nuklidy se užívá pro látky A stejná protonová a různá složené z atomů, které mají nukleonová čísla B stejná protonová a stejná nukleonová čísla C různá protonová a stejná D různá protonová a různá ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Radionuklidy se liší od ostatních A jsou stálé a neměnné nuklidů tím, že B nukleony jsou vázány jadernými silami C jádro atomu má jadernou energii D vysílají neviditelné záření

Jaderná energie, test – List 2 A Úkol č. Zadání 3. Jádro atomu thoria Th se přeměňuje na jádro neznámého prvku X. a) S pomocí tabulek urči : -počet protonů v jádru atomu thoria…….......... - počet neutronů v jádru atomu thoria………….. b) Podle tabulek urči název neznámého prvku X. ………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Jádro atomu paladia vysílá při radioaktivní přeměně záření beta. a) Napiš, jakými částicemi je toto záření tvořeno. ………………………………… …………………………………………………………………………………………………………… b) Čím může být toto záření odstíněno ? ……………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………. c) Srovnej pronikavost záření beta a gama. ……………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………… 232 ? 226 88

Jaderná energie, test – List 3 A Úkol č. Zadání 5. Kolik zbude z jednoho kilogramu uranu 238 za 9 miliard let, je-li jeho poločas přeměny 4,5 miliardy let ? ………………………………………………………………………………………………………… ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6. Uveď alespoň tři příklady využití jaderného záření. ………………………………………………………………………………………………………….. --------------------------------------------------------------------------------------------------- --

Jaderná energie, test - řešení– List 4 A Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 1. Název nuklidy se užívá pro látky složené z atomů, které mají B stejná protonová a stejná nukleonová čísla ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Radionuklidy se liší od ostatních nuklidů tím, že D vysílají neviditelné záření 3. Jádro atomu thoria Th se přeměňuje na jádro neznámého prvku X. a) -počet protonů v jádru atomu thoria : 90 - počet neutronů v jádru atomu thoria : 142 b) název neznámého prvku X : radium 232 ? 226 88

Jaderná energie, test - řešení– List 5 A Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 4. Jádro atomu paladia vysílá při radioaktivní přeměně záření beta. a) Napiš, jakými částicemi je toto záření tvořeno. Elektrony b) Čím může být toto záření odstíněno ? Například hliníkovým plechem c) Srovnej pronikavost záření beta a gama. Záření gama je pronikavější ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 5. Kolik zbude z jednoho kilogramu uranu 238 za 9 miliard let, je-li jeho poločas přeměny 4,5 miliardy let ? 0,25 kg ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 6. Uveď alespoň tři příklady využití jaderného záření. Určování stáří organických látek, léčba a diagnostika nemocí, kontrola kvality výrobků (defektoskopie), sterilizace materiálů (nástroje, rukavice )

Jaderná energie, test – List 1 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 1. Radionuklidy se liší od ostatních A jsou stálé a neměnné nuklidů tím, že B nukleony jsou vázány jadernými silami C jádro atomu má jadernou energii D vysílají neviditelné záření ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Název nuklidy se užívá pro látky A stejná protonová a různá složené z atomů, které mají nukleonová čísla B stejná protonová a stejná nukleonová čísla C různá protonová a stejná D různá protonová a různá

Jaderná energie, test – List 2 B Úkol č. Zadání 3. Jádro atomu radia Ra se přeměňuje na jádro neznámého prvku X. a) S pomocí tabulek urči : -počet protonů v jádru atomu radia…….......... - počet neutronů v jádru atomu radia………….. b) Podle tabulek urči název neznámého prvku X. ………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Jádro atomu thoria vysílá při radioaktivní přeměně záření alfa. a) Napiš, jakými částicemi je toto záření tvořeno. ………………………………… …………………………………………………………………………………………………………… b) Čím může být toto záření odstíněno ? ……………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………. c) Srovnej pronikavost záření alfa a beta. ……………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………… 226 ? 222 86

Jaderná energie, test – List 3 B Úkol č. Zadání 5. Kolik zbude ze dvou gramů radonu 222 za 7,6 dne, je-li jeho poločas přeměny 3,8 dne ? ………………………………………………………………………………………………………… ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6. Uveď alespoň tři příklady využití jaderného záření. ………………………………………………………………………………………………………….. --------------------------------------------------------------------------------------------------- --

Jaderná energie, test - řešení– List 4 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 1. Radionuklidy se liší od ostatních nuklidů tím, že D vysílají neviditelné záření ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Název nuklidy se užívá pro látky složené z atomů, které mají B stejná protonová a stejná nukleonová čísla 3. Jádro atomu radia Ra se přeměňuje na jádro neznámého prvku X. a) -počet protonů v jádru atomu radia : 88 - počet neutronů v jádru atomu radia : 138 b) Název neznámého prvku : radon 226 ? 222 86

Jaderná energie, test - řešení– List 5 B Úkol č. Zadání Nabídka odpovědí 4. Jádro atomu thoria vysílá při radioaktivní přeměně záření alfa. a) Napiš, jakými částicemi je toto záření tvořeno. Jádry atomu helia He b) Čím může být toto záření odstíněno ? Například listem papíru nebo tenkou vrstvou vzduchu c) Srovnej pronikavost záření alfa a beta. Záření beta je pronikavější ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 5. Kolik zbude ze dvou gramů radonu 222 za 7,6 dne, je-li jeho poločas přeměny 3,8 dne ? 0,5 g ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 6. Uveď alespoň tři příklady využití jaderného záření. Určování stáří organických látek, léčba a diagnostika nemocí, kontrola kvality výrobků (defektoskopie), sterilizace materiálů (nástroje, rukavice ) 4 2

CITACE Archiv autora