Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny Pětilístek: mechy ------------ ---------------- -------------- --------------- ------------- ---------- ----------- ------------ ------------ -------------- Autor: Mgr. Iveta Votápková
Charakteristika Tělo tvoří: Kořen Stonek List s průduchy Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Charakteristika Tělo tvoří: Kořen Stonek List s průduchy Cévnaté rostliny = přítomny cévní svazky Rozmnožovaní = pomocí VÝTRUSŮ – ty se tvoří ve výtrusnicových klasech POZOR !!! NETVOŘÍ KVĚTY A SEMENA!!!
Systém: Třídy: Plavuně Přesličky Kapradiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Systém: Třídy: Plavuně Přesličky Kapradiny Dříve označován jako – KAPRAĎOROSTY Úkol: Vyhledej místa výskytu jednotlivých skupin.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Historie: Vyhledej informace o vzniku výtrusných rostlin v období druhohor.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Plavuně Přesličky Úkol: Porovnej skupiny, uveď rozdíly ve způsobu života. Vyhledej zástupce.
Kapradiny Přiřaď správné názvy k obrázkům. Charakterizuj skupinu. Zástupce: kapraď samec, hasivka orličí, žebrovice různolistá, papratka samičí
Zpětná vazba - Opakovací testík Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Zpětná vazba - Opakovací testík Popiš životní cyklus kapradin. Čím je skupina výtrusných rostlin charakteristická? Jak dělíme výtrusné rostliny? Vysvětli rozdíl mezi jednotlivými skupinami? V jakém období se výtrusné rostliny nejvíce rozšířily? Uveď příklad. V jakém postavení je rostlina mechu na obrázku? Vyhledávej, pracuj s učebnicí, s internetem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. CLIL Plants – rostliny Horsetain – přesličky Lycopodium – plavuně Ferns - kapradiny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje Získané informace http://en.wikipedia.org Google obrázky: http://files.ucivo.webnode.cz/system_preview_detail_200007935-8f6d591615-public/Mechorosty%20-%20plon%C3%ADk%20obecn%C3%BD.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/MS-mechy.jpg http://www.natur.cuni.cz/fakulta/aktuality/karbonskplavun2.jpg/image_preview http://nd01.jxs.cz/020/114/39940bd8d3_538830_o2.jpg http://nd03.jxs.cz/283/393/aaccdde618_66467390_o2.jpg http://nd04.jxs.cz/856/040/aa08a2272e_69615172_o2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Dryopteris_filix-mas_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-202.jpg/250px-Dryopteris_filix-mas_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-202.jpg http://botany.cz/foto/pteridiumaquilinum.jpg http://www.biolib.cz/IMG/GAL/4382.jpg http://www.zahrada-zizka.cz/obr/blechnumspicant1.jpg http://botanika.wendys.cz/foto/O686.jpg http://www.mooseyscountrygarden.com/willow-tree-garden/water-garden-ferns.jpg