Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kapraďrosty (Pteridophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.15/Li
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
Autor modulu: Ing. Radim Církva
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KAPRADINY.
Elektronická učebnice - I
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Co jsou nahosemenné rostliny?
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Kapradiny 6. třída Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Oddělení: Kapraďorosty
Kapradiny - Polypodiophyta
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Oběhová soustava Pětilístek krev
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Mízní (lymfatická) soustava Pětilístek uzliny
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Dělení ptáků-Opakování
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Voda a její úloha v lidském těle
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
KAPRADINY 29. října 2013 VY_52_INOVACE_210121
Pohlavní soustava Pětilístek spermie
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Výtrusné rostliny - kapradiny
Kapraďorosty – kapradiny
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Kapraďorosty (Pteridophyta)
Kalanetika Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
Kapraďorosty.
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Kapradiny. NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Kapraďorosty.
Transkript prezentace:

Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny Pětilístek: mechy ------------ ---------------- -------------- --------------- ------------- ---------- ----------- ------------ ------------ -------------- Autor: Mgr. Iveta Votápková

Charakteristika Tělo tvoří: Kořen Stonek List s průduchy Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Charakteristika Tělo tvoří: Kořen Stonek List s průduchy Cévnaté rostliny = přítomny cévní svazky Rozmnožovaní = pomocí VÝTRUSŮ – ty se tvoří ve výtrusnicových klasech POZOR !!! NETVOŘÍ KVĚTY A SEMENA!!!

Systém: Třídy: Plavuně Přesličky Kapradiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Systém: Třídy: Plavuně Přesličky Kapradiny Dříve označován jako – KAPRAĎOROSTY Úkol: Vyhledej místa výskytu jednotlivých skupin.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Historie: Vyhledej informace o vzniku výtrusných rostlin v období druhohor.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Plavuně Přesličky Úkol: Porovnej skupiny, uveď rozdíly ve způsobu života. Vyhledej zástupce.

Kapradiny Přiřaď správné názvy k obrázkům. Charakterizuj skupinu. Zástupce: kapraď samec, hasivka orličí, žebrovice různolistá, papratka samičí

Zpětná vazba - Opakovací testík Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Zpětná vazba - Opakovací testík Popiš životní cyklus kapradin. Čím je skupina výtrusných rostlin charakteristická? Jak dělíme výtrusné rostliny? Vysvětli rozdíl mezi jednotlivými skupinami? V jakém období se výtrusné rostliny nejvíce rozšířily? Uveď příklad. V jakém postavení je rostlina mechu na obrázku? Vyhledávej, pracuj s učebnicí, s internetem.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. CLIL Plants – rostliny Horsetain – přesličky Lycopodium – plavuně Ferns - kapradiny

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje Získané informace http://en.wikipedia.org Google obrázky: http://files.ucivo.webnode.cz/system_preview_detail_200007935-8f6d591615-public/Mechorosty%20-%20plon%C3%ADk%20obecn%C3%BD.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/MS-mechy.jpg http://www.natur.cuni.cz/fakulta/aktuality/karbonskplavun2.jpg/image_preview http://nd01.jxs.cz/020/114/39940bd8d3_538830_o2.jpg http://nd03.jxs.cz/283/393/aaccdde618_66467390_o2.jpg http://nd04.jxs.cz/856/040/aa08a2272e_69615172_o2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Dryopteris_filix-mas_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-202.jpg/250px-Dryopteris_filix-mas_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-202.jpg http://botany.cz/foto/pteridiumaquilinum.jpg http://www.biolib.cz/IMG/GAL/4382.jpg http://www.zahrada-zizka.cz/obr/blechnumspicant1.jpg http://botanika.wendys.cz/foto/O686.jpg http://www.mooseyscountrygarden.com/willow-tree-garden/water-garden-ferns.jpg