Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Obsahy obrazců.
Advertisements

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_163
Za předpokladu použití psacích potřeb
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_390_OBSAH ČTVERCE Téma: VZOREC, CENTIMETR.
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Převody jednotek délky
Elektronická učebnice - I
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_14.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Převody jednotek obsahu
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Převody jednotek Jednotky délky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_09_Výroba karamelu Téma:
Jednotky měr Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_10_Výrobky ze dřeva Téma:
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Převody jednotek obsahu
Výukový materiál pro 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_01_Naše obec
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Anotace: Prezentace slouží k procvičování převodů jednotek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_06
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_01_převody jednotek délky
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_06_Školní místnosti
Autor: Mgr. Eva Procházková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Náš dům
Převody jednotek délky
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim v zahradě
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Převody délkových jednotek
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_07_ Rodina Téma: Rodina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Převody jednotek obsahu
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Převody jednotek délky
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_18_Hodiny 2
Převody jednotek délky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_32_INOVACE_01_Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu Téma: Převody jednotek obsahu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649

Anotace Materiál je pro žáky 5.ročníku, pro výuku matematiky. Prezentace na interaktivní tabuli. Je vhodný pro společnou práci s učitelem, jako výklad nového učiva. Pomůcky: interaktivní pero, fixy, milimetrový papír Inovace: Interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: Převáděj jednotky obsahu, vypočítej obsah, vyjádři v jiných jednotkách.

Jednotky obsahu a jejich převody. Když jsme počítali obsah čtverce nebo obdélníka, vycházel ve čtverečných jednotkách. V centimetrech čtverečných, v milimetrech čtverečných nebo v metrech čtverečných. Musíte si to představit jako jednotlivé čtverečky uvnitř toho obrazce. 10 cm 2 2 cm 5 cm

Jednotky obsahu a jejich převody. 2 1 m je plocha čtverce s délkou strany jeden metr. Kolik má tento metr čtverečný centimetrů čtverečných? Obsah počítáme a.a, tak tedy 100 . 100, to je 10 000 cm. 2 1 m 10 000 cm 1 m 100 cm 2 Žáci si zaznamenávají do sešitu. 2 1 m 100 cm

Jednotky obsahu a jejich převody. Většina z nás má doma zahradu. Mnozí z vás slyšeli, že máte zahradu nebo pole a že má 20 arů. Ar je další jednotka obsahu, podobně je hektar. Jak jsou tyto plochy velké? Ar je plocha čtverce se stranou 10 metrů. Hektar je plocha čtverce se stranou 100 metrů. 1 ar 100 m 1 ha 10 000 m Výklad učitele. Žáci pracují v sešitě. 10 m 100 m 2 2 10 m 100 m

Velké jednotky obsahu. Rozlohy států , světadílů , jezer nebo oceánů se udávají ve větších jednotkách než ary a hektary. Jsou to kilometry čtverečné. Výklad učitele.

Jednotky obsahu a jejich převody. 2 2 2 2 2 2 1m = 10 000 cm 1 m = 100 dm 1 m = 1 000 000 mm 1dm = 100 cm 1 dm = 10 000 mm 1 cm = 100 mm 1 km = 1 000 000 m 1 a = 100 m 1ha = 10 000 m 2 2 2 2 2 2 Výklad učitele. 2 2 2 2

Převáděj. 3 m = ________cm 5 dm = ______cm 2 2 2 3 m = ________cm 5 dm = ______cm 18 cm = _______mm 43 dm = _______ cm 32 m = _______ dm 10 m = ________ dm 7 km = ________ m 9 cm = ________ mm 2 a = _________ m 5 ha = ________ m 60 000 mm = ______dm 20 000 mm = ______cm 500 mm = ________cm 7 000 cm = ______dm 3 200 cm = _______dm 50 000 cm = ______ m 600 000 cm = ______ m 800 000 dm = ______ m 6 000 m = _______ a 7 000 000 m = ______ ha 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 Žáci převádějí. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 Vypočítej obsah obdélníka a = 140 cm, b = 50 cm. Obsah po výpočtu vyjádři ještě v jiných jednotkách.

Zdroje http://microsoft.com