Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu Téma: Převody jednotek obsahu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2649
Anotace Materiál je pro žáky 5.ročníku, pro výuku matematiky. Prezentace na interaktivní tabuli. Je vhodný pro společnou práci s učitelem, jako výklad nového učiva. Pomůcky: interaktivní pero, fixy, milimetrový papír Inovace: Interaktivní způsob učení. Metodické pokyny: Převáděj jednotky obsahu, vypočítej obsah, vyjádři v jiných jednotkách.
Jednotky obsahu a jejich převody. Když jsme počítali obsah čtverce nebo obdélníka, vycházel ve čtverečných jednotkách. V centimetrech čtverečných, v milimetrech čtverečných nebo v metrech čtverečných. Musíte si to představit jako jednotlivé čtverečky uvnitř toho obrazce. 10 cm 2 2 cm 5 cm
Jednotky obsahu a jejich převody. 2 1 m je plocha čtverce s délkou strany jeden metr. Kolik má tento metr čtverečný centimetrů čtverečných? Obsah počítáme a.a, tak tedy 100 . 100, to je 10 000 cm. 2 1 m 10 000 cm 1 m 100 cm 2 Žáci si zaznamenávají do sešitu. 2 1 m 100 cm
Jednotky obsahu a jejich převody. Většina z nás má doma zahradu. Mnozí z vás slyšeli, že máte zahradu nebo pole a že má 20 arů. Ar je další jednotka obsahu, podobně je hektar. Jak jsou tyto plochy velké? Ar je plocha čtverce se stranou 10 metrů. Hektar je plocha čtverce se stranou 100 metrů. 1 ar 100 m 1 ha 10 000 m Výklad učitele. Žáci pracují v sešitě. 10 m 100 m 2 2 10 m 100 m
Velké jednotky obsahu. Rozlohy států , světadílů , jezer nebo oceánů se udávají ve větších jednotkách než ary a hektary. Jsou to kilometry čtverečné. Výklad učitele.
Jednotky obsahu a jejich převody. 2 2 2 2 2 2 1m = 10 000 cm 1 m = 100 dm 1 m = 1 000 000 mm 1dm = 100 cm 1 dm = 10 000 mm 1 cm = 100 mm 1 km = 1 000 000 m 1 a = 100 m 1ha = 10 000 m 2 2 2 2 2 2 Výklad učitele. 2 2 2 2
Převáděj. 3 m = ________cm 5 dm = ______cm 2 2 2 3 m = ________cm 5 dm = ______cm 18 cm = _______mm 43 dm = _______ cm 32 m = _______ dm 10 m = ________ dm 7 km = ________ m 9 cm = ________ mm 2 a = _________ m 5 ha = ________ m 60 000 mm = ______dm 20 000 mm = ______cm 500 mm = ________cm 7 000 cm = ______dm 3 200 cm = _______dm 50 000 cm = ______ m 600 000 cm = ______ m 800 000 dm = ______ m 6 000 m = _______ a 7 000 000 m = ______ ha 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 Žáci převádějí. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 Vypočítej obsah obdélníka a = 140 cm, b = 50 cm. Obsah po výpočtu vyjádři ještě v jiných jednotkách.
Zdroje http://microsoft.com