Adjectives I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SUPERLATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_380, 19. sada, AJ2 ANOTACE Prezentace s výkladem a doplňovacím cvičením na stupňování přídavných jmen v anglickém.
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Stupňování přídavných jmen
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Comparatives and superlatives Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ13 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Grading of adjectives VY_22_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA, 271
Stupňování přídavných jmen
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Stupňování přídavných jmen – comperative, superlative
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_10
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Comperatives and superlatives Adverbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN KRÁTKÝCH DLOUHÝCH STUPŇOVÁNÍ NEPRAVIDELNÉ BIG THE BIGGEST BIGGER.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Stupňování přídavných jmen VY_22_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
COMPARATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_023 – 2.sada, AJ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_52.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Stupňování přídavných jmen cvičení(7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Stupňování přídavných jmen (7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
21.1 Grading of the adjectives (Stupňování přídavných jmen)
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: VIII. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Opposites VY_22_INOVACE_26 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_18_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace je se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 18 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU:
Adjectives basic information. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_18_Adjectives.
Adjectives comparative, superlative vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen - opakování Název sady: Project.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Comparatives – 2. stupeň přídavných jmen Název sady: Project.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_25_Comparative
Stupňování přídavných jmen
ZŠ Brno, Řehořova 3 Veselá angličtina 5.-9.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_Inovace_ Stupňování přídavných jmen more x the most
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj34_27
VY_32_INOVACE_Spo_II_11 LONDON´S BURNING
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Zuzana Kadounová, DiS Název materiálu: VY_22_INOVACE_Aj.7.Kd.25_Stupňování_přídavných_jmen.
Stupňování přídavných jmen
COMPARATIVES AND SUPERLATIVES Anotace: Materiál je určen pro žáky 7
Stupňování přídavných jmen
Superlatives – 3. stupeň přídavných jmen
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
Comparatives and superlatives
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_42_ Long adjectives Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Adjectives Comparative/Superlative Stupňování přídavných jmen
Stupňování přídavných jmen
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_238_Stupňování př. jmen
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
PŘÍDAVNÁ JMÉNA – ADJECTIVES Anotace: Materiál je určen žákům 7
VY_32_INOVACE_09.1/03 ADJECTIVES
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Transkript prezentace:

Adjectives I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Adjectives Mgr. Markéta Jelínková

Druhý stupeň krátkých přídavných jmen tvoříme přidáním koncovky - er Např: small – smaller cheap – cheaper slow – slower long - longer K přídavným jménům končícím na – e přidáváme pouze - r Např: large – larger nice – nicer late – later wide - wider

U jednoslabičných příd U jednoslabičných příd. jmen končících na souhlásku po krátké samohlásce zdvojujeme souhlásku a přidáváme - er Např: hot – hotter big – bigger thin – thinner wet - wetter U příd. jmen končících na – y se – y mění na – i a přidává se koncovka - er Např: dirty – dirtier early – earlier easy – easier dry - drier

Některá příd. jména se stupňují nepravidelně. far – further good – better bad - worse Druhý stupeň používáme, chceme-li porovnat dvě věci nebo osoby. Ke srovnání používáme than. Např: Scotland is smaller than England. I am taller than my best friend. An elephant is bigger than a giraffe.

expensive – more expensive beautiful – more beautiful Druhý stupeň víceslabičných přídavných jmen tvoříme většinou opisem pomocí more, kromě těch , která končí na –Y. Např: expensive – more expensive beautiful – more beautiful gorgeous – more gorgeous intelligent – more intelligent 1. Your story is . . . . . . . . . . . . . . than mine. (interesting) 2. I think that Science is . . . . . . . . . . . . . . . than English. (difficult) 3. Ritz restaurant is . . . . . . . . . . . . . . . than Pebbles Restaurant. (expensive)

stronger worse smaller older shorter drier cheaper prettier fatter Ke každému českému slovu vyber správný anglický překlad. levnější 2.tenčí 3.tlustší 4. hezčí 5. pomalejší 6.lepší 7.vyšší 8.starší 9.bohatší 10.větší 11.sušší 12.horší 13.kratší 14.menší 15.silnější 15 stronger 12 worse smaller 14 8 older shorter 11 drier 13 1 cheaper prettier fatter 4 3 bigger 9 richer 2 thinner 10 5 slower taller 7 6 better

long thin large deep flat heavy hilly wide sunny fat short longer What are the comparatives of these words? long thin large deep flat heavy hilly wide sunny fat short longer thinner larger deeper flatter heavier hillier wider sunnier fatter shorter old hot tall white friendly easy warm fast nice happy dirty older hotter taller whiter friendlier easier warmer faster niecer happier dirtier good sad long funny red clean high pretty bad narrow far better sadder longer funnier redder cleaner higher prettier worse narrower further

1. My mother is . . . . . . than my father.(old) Complete the sentences. older 1. My mother is . . . . . . than my father.(old) 2. Silver is . . . . . . than gold.(cheap) 3. You are . . . . . . . than she is.(slim) 4. White sugar is . . . . . . . than brown.(sweet) 5. The red car is . . . . . than the green car. (fast) 6. Batman is . . . . . . . than Spiderman.(strong) 7. June is usually . . . . . . than May.(hot) 8. Mont Blanc is . . . . . than Ben Nevis.(high) 9. These bananas are . . . . . than those.(ripe) 10. My hair is . . . . . than hers.(dark) cheaper slimmer sweeter faster stronger hotter higher riper darker

Třetí stupeň přídavných jmen se tvoří přidáním určitého členu the a koncovky – est. Pravopisné změny, které se týkají 2. stupně, jsou stejné i pro 3. stupeň. Např: small – the smallest nice – the nicest wet – the wettest heavy – the heaviest Některá přídavná jména se stupňují nepravidelně. good – the best bad – the worst far – the furthest

Třetí stupeň používáme, když porovnáváme tři nebo více věcí či osob. Např: I´m the oldest student in my class. Which subject at school is the worst? Mount Everest is the highest mountain in the world. Třetí stupeň víceslabičných přídavných jmen se tvoří opisem pomocí the most. Např: expensive – the most expensive intelligent – the most intelligent Who is the most intelligent person in the class?

cold miserable happy tall short fast good large easy cool delicious What are the superlatives of these words? cold miserable happy tall short fast good large easy cool delicious the coldest the most miserable the happiest the tallest the shortest the fastest the best the largest the easiest the coolest the most delicious thin interesting fine boring expensive far hot gorgeous bad big difficult

1.This is . . . . . . . .exercise in the book.(easy) Complete the sentences. the easiest 1.This is . . . . . . . .exercise in the book.(easy) 2.This is . . . . . . . picture on the page.(big) 3.You are my . . . . . . . friend.(good) 4.Robbie Williams is . . . . . . . . . . singer in Britain.(popular) 5.This is . . . . . . . . . . picture in the gallery. (beautiful) 6.This is . . . . . . . . . . . . thing.(important) 7.Manchester is . . . . . . . . . of the three cities.(large) 8.That´s . . . . . . . . . . answer.(logical) 9.Do you want to visit . . . . . . . pub in England? (old) the biggest the best the most popular the most beautiful the most important the largest the most logical the oldest

Compare these things. Think of as many differences as possible.

Zdroje: Gráf, T. – Peters,S. : Cvičebnice anglické gramatiky. Polyglot 1998 Belán,J. : Průvodce anglickým jazykem. Didaktis 2009 Murphy, R. : Essential grammar in use. Cambridge 1990