KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
Advertisements

Řízení lidských zdrojů
Management Ing. Jan Pivoňka.
P ORADENSTVÍ V PERSONÁLNÍM ŘÍZENÍ. Ú VOD Poradenství slovníky definují například jako informační a konzultační činnost směřující k orientaci tazatele.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
IveHale s.r.o..
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
PERSONÁLNĚ VZDĚLÁVACÍ AGENTURA  10 LET NA TRHU  VÍCE JAK UMÍSTĚNÝCH KANDIDÁTŮ  OD ROKU 2009 ČLEN ČESKÉHO INSTITUTU PRO FRANCHISING.
PŘEDSTAVENÍ FIRMY HUMAN´S Koučování Terapie Psychologie Poradenství
Představení klubu manažerů
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Koučování – nejúčinnější způsob zvyšování kompetencí manažerů
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal.
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Euromanažer Rekvalifikační kurz Základy podnikání v „evropském kabátě“
Thomas International Analýza osobních a pracovních profilů
Fakulta zdravotnických studií
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Koučování a koučovací otázky
LIGS University a €PA Praha, Historie LIGS University v České republice od roku 2006 mateřská universita v USA, na Hawaii držitelka akreditací,
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Assessment centrum.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Gabriela Šustková, Josef Havela, Petr Štěpáník Koučování ředitelů škol informace k pilotnímu projektu.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Cesta k uplatnění na trhu práce
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Vítáme Vás.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
Assessment centrum.
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Vítáme Vás.
Vítáme Vás.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Assessment centrum.
Vize, mise, cíle Vize Mise Cíle
Finanční výroční zpráva 2016 a rozpočet 2017
Transkript prezentace:

KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner Coach EMCC

OTÁZKY Z PERSONALISTIKY PRO IT MANAŽERY Q: Kdo je to manažer? Personalistika Q: Co to znamená pro manažera IT? Koučování Q: Co je to koučování? Je jedním z nástrojů rozvoje lidí. A to velice účinným nástrojem pro dosahování změny postojů a chování. Koučováním se uvolňují skryté úrovně dovedností a postojů.

Diagram složitosti rozvoje znalostí, dovedností, postoje, chování ZN znalosti DO dovednosti PO postoje CHJ chování jednotlivce CHS chování skupiny

Ledovec výkonového potenciálu   Skryté úrovně poznatků, dovedností a postojů, které je možno uvolnit koučováním Další dovednosti, nápady, postoje, které je možno rozvinout tréninkem Dovednosti, znalosti, postoje To, co předkládá Prostor pro koučování

Koučové v ČR Q: Máme dost koučů? Nebo málo? Nebo hodně? Nedávný průzkum: 4500 osob udává, že jsou koučové z toho jen 250 kvalitních koučů. Kouč externí, interní, manažer v roli kouče. Budoucí potřeby koučování: v oblastech MED (lékařství a péče) a ED (vzdělávání)

Jak tedy vybírat kouče? Q: Jaké parametry brát v potaz? Zkušenosti z dané profesní oblasti? Odborné předpoklady? Členství v asociacích? Certifikáty? Akreditace? Osobnost kouče? Profesní rozvoj kouče? Umí dobře komunikovat?

Jak tedy vybírat kouče? Q: Jaké parametry brát v potaz? Diskrétnost kouče? Dodržování etiky u kouče? Stanovení a dosahování cílů? Cena? Reference? Pilotní koučování, na zkoušku, oťukání.

Šestero doporučení jak vybírat kouče 1. Vybírejte konkrétní osobnosti, ne pouze firmy Osobnost a kvalita kouče může být rozličná u firem renomovaných i méně známých. 2. Zohledněte reference Lidi (jméno koučovaných a kontakty na ně) Firmy (z jakých firem jsou koučovaní) Pozice (na jakých pozicích působí koučovaní dotyčného kouče) Osobní zkušenost je vždy nejcennější - dobře vypadající profil kouče nemusí být odrazem reálných výsledků profesionálního působení.

Šestero doporučení jak vybírat kouče 3. Kvalifikace Zajímejte se o: Akreditace - ČAKO, EMCC, ICF, nebo jiné mezinárodně uznávané. Počet odkoučovaných hodin - ideálně více než 150 hodin business koučování. Absolvované výcviky - základní úroveň > 65 hodin, zkušení > 200 hodin. Profesionální koučovací praxe - ideálně několik let.   4. „Ochutnávka" koučování Požadujte úvodní (pilotní) koučovací setkání bezplatně či se slevou a  nezávazně. Osobní zkušenost se zážitkem je cennější než jakékoliv marketingové materiály či obchodní schůzky.

Šestero doporučení jak vybírat kouče 5. Základní znalost oblasti koučování Kvalitní dodávku služby koučování podpoříte i dobrou znalostí oblasti koučování na straně zadavatele, který umí rozlišit Koučování, Mentorink, Poradenství, Trénink a Terapii, a absovoval alespoň úvodní trénink v koučování 6. Znalost ceny koučů (hodinové) cca 1 000 - 3 000 Kč - tréninkové koučování u budoucích koučů, v jiném případě podezřelá cena a pravděpodobně nejde o profesionální koučování cca 3 000 - 6 000 Kč - cena běžného profesionálního kouče nad 6 000 Kč - velmi zkušený, špičkový kouč za koučování vyšších manažerských pozic: zpravidla od 4 000 Kč

Děkuji Vám za Vaši pozornost Tim Šlapák tim.slapak@mass.cz Mnoho zdaru ve výběru koučů a opravdovou spokojenost Vám přeje ČAKO!