AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Plazi opakování Pro 7. třídy.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
charakteristika obojživelníků
Plazi autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Plazi.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi – želvy.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
JEŠTĚŘI Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Obojživelníci autor: David Hainall.
Ptáci autor: David Hainall.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Obecná charakteristika
Základní škola Kladruby
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
JEŠTĚŘI
ŽELVY Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - ještěři.
7.třída plazi.
Plazi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna druhohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
Obratlovci Pětilístek: páteř
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
zpracovaný v rámci projektu
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PLAZI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
RISK Plazi ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
PTÁCI Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_ INOVACE_ 04_ PŘÍRODOVĚDA 5
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01 TÉMA: PŘ – 7.B – Plazi ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616 1

Anotace Výuková prezentace pro 7.roč. ZŠ přibližuje žákům živočišnou třídu plazů. Žáci získají představu o základních charakteristikách dané skupiny v dělení podkmene obratlovců, seznámí se se systematickým rozdělením této skupiny a jejím vývoji. Takto získané vědomosti si v rámci prezentace žáci ověří v závěrečném opakování, které je vedeno vyučujícím formou soutěže. To může zjistit míru osvojení učiva a zároveň provokovat u žáků prvek autoevaluace při společném hodnocení výsledků.

PLAZI

Charakteristika většinou suchozemští obratlovci s proměnlivou tělesnou teplotou tělo mají chráněno suchou kůží krytou: rohovitými šupinami (hadi, ještěři) rohovitými štítky (krokodýli) kostěnými deskami (želvy) dýchají plícemi srdce tvoří 2 síně a 2 komory trávicí, vylučovací a pohlavní soustava společně vyústěny kloakou

Rozmnožování vnitřní oplození dělí se na: vejcorodé – kožovitá skořápka (hadi, ještěři), tvrdá skořápka (želvy, krokodýli) vejcoživorodé – mláďata se klubou již při kladení vajec (slepýš křehký) živorodé - rodí živá mláďata (zmije obecná)

Vývoj vyvinuli se z krytolebců (asi před 300 miliony let) zkameněliny nejstarších plazů pochází z prvohor (z období karbonu) největší rozvoj nastal v druhohorách, kdy ovládli všechna životní prostředí: voda – rybojěštěři vzduch – ptakoještěři souš – veleještěři – dinosauři: draví (Tyrannosaurus) a býložraví (Brontosaurus) koncem druhohor vytlačeni ptáky a savci, přeživší druhy se staly předchůdci dnešních plazů

Rozdělení plazů ŽELVY KROKODÝLI

ŠUPINATÍ HADI JEŠTĚŘI

Opakování Jaká je tělesná teplota plazů? Čím dýchají plazi? Jaký typ oplození je charakteristický pro plazy? V které geologické éře nastal největší rozvoj plazů? Jak se nazývala skupina živočichů, ze kterých se pravděpodobně vyvinuli plazi? Uveďte názvy skupin, na které dělíme plazy.

Opakování - odpovědi Jaká je tělesná teplota plazů? Proměnlivá Čím dýchají plazi? Plícemi Jaký typ oplození je charakteristický pro plazy? Vnitřní V které geologické éře nastal největší rozvoj plazů? V druhohorách Jak se nazývala skupina živočichů, ze kterých se pravděpodobně vyvinuli plazi? Krytolebci Uveďte názvy skupin, na které dělíme plazy. Želvy, krokodýli, šupinatí – hadi, ještěři

Citace www.office.microsoft.com File:Reptile003d.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 20:08, 9 February 2008 [cit. 2011-10-23]. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Reptile003d.jpg>. Soubor:Emys orbicularis 2009 G1.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 2. 1. 2010, 20:28 [cit. 2011-10-23]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emys_orbicularis_2009_G1.jpg>. File:Mugger 1.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 15:43, 5 September 2011 [cit. 2011-10-23]. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mugger_1.jpg>. File:Loch Shin adder.JPG. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 10:43, 1 August 2010 [cit. 2011-10-23]. Dostupné z WWW: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Loch_Shin_adder.JPG>. Soubor:JesterkaZelena.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 23. 10. 2008, 14:58 [cit. 2011-10-23]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JesterkaZelena.jpg>.