ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krytosemenné pokračování
Advertisements

Typy květenství.
Asteraceae, Compositae
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
Generativní orgány rostlin
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Stavba květu, květenství
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Čeleď hvězdnicovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Evoluční morfologie rostlin
Typy květenství.
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
Škola:. Základní škola Kladruby
Stavba květu Květenství.
Významné čeledi dvouděložných 1
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Rozmnožovací orgány rostlin
Klasifikace květenství
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Bobovité.
KVĚTENSTVÍ.
Blatouch bahenní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Asteraceae Fabaceae Poaceae
HVĚZDNICOVITÉ David Hájek Jirka Drahoš QA. Základní info  Druhů  Jednoleté, dvouleté a vytrvalé byliny  Polokeře, keře a stromy  Oboupohlavné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Typy květenství.
Pohlavní orgány Květ a květenství
KVĚTENSTVÍ JEDNODUCHÁ - hroznovitá - vrcholičnatá
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_ opakování_květenství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
List a květ.
Asteraceae Poaceae Cyperaceae
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_PŘÍRODOPIS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin II
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Stavba a znaky květu, květenství
obecná charakteristika, praktické cvičení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Hvězdnicovité.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. Lenka Hráčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01C_07_Rostlinné orgány - květenství TEMA: VY_32_INOVACE_01C_Biologie rostlin ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 24. 4. 2013

Anotace Výkladová prezentace. Cíl: seznámit žáky se základními typy květenství, ukázat na příkladech konkrétních rostlin. Zdůraznit, že květenství je jedním z typických znaků rostlin jednotlivých čeledí. Procvičení prostřednictvím kontrolních otázek. (žáci mohou využít učebnici, internet) Pro žáky 1. ročníku G4 a 3. ročníku G6 Materiál je určen k interaktivní výuce

KVĚTENSTVÍ

KVĚTENSTVÍ = soubory květů: - jednoduchá - složená B. VRCHOLIČNATÁ A. HROZNOVITÁ

HROZEN VRCHOLÍK (mnohoramenný) listen směr rozkvétání

A) HROZNOVITÁ HROZEN Hyacint Obr. 2 Hrachor jarní Obr. 1

LATA Šeřík obecný Obr. 3

KLAS Jitrocel Pšenice - složený Ječmen dvouřadý Obr. 4

Jitrocel kopinatý Obr. 32

JEHNĚDA (opad vcelku) Vrba Bříza, topol Obr. 5 Osika Obr. 6

Vrba jíva - dvoudomá Obr. 7 Samčí jehnědy Samičí jehnědy Obr. 8 Obr. 9

Ořešák královský jehněda samčí (opad vcelku) Obr. 31

OKOLÍK Obr. 11 Jarmanka obal Prvosenka Obr. 10

SLOŽENÝ OKOLÍK Miříkovité - kopr, mrkev Bolševník velkolepý okolíček obalíček obal Miříkovité - kopr, mrkev Obr. 12

Obr. 29

Obr. 30 Obr. 13 Obr. 14

PALICE kukuřice Obr. 15

HLÁVKA (STRBOUL) Jetel luční Obr. 16

ÚBOR Lopuch Hvězdnicovité Slunečnice Pampeliška zákrov Obr. 17

Podběl lékařský Obr. 19 Pampeliška lékařská Obr. 18

Devětsil lékařský Devětsil bílý Obr. 20 Obr. 21

Slunečnice roční jazykovité květy trubkovité květy Obr. 22

CHOCHOLÍK Jabloň Obr. 23

B) VRCHOLIČNATÁ VIDLAN (dvouramenný vrcholík) Kohoutek luční Hvozdík Silenka Obr. 24

VIJAN (jednoramenný vrcholík) Pomněnka lesní VIJAN (jednoramenný vrcholík) Květy neleží v jedné rovině s mateřským stonkem Pomněnka Obr. 25

Květy v jedné rovině: SRPEK Mečík Obr. 26

VĚJÍŘEK Kosatec žlutý Kosatec Obr. 27

Kosatec sibiřský Obr. 28

Kontrolní otázky 1. Rozhodněte, o jaký typ květenství se jedná, vyhledejte v literatuře, pro které čeledi jsou typická. A – složený okolík, miříkovité. B – vidlan, silenkovité b a

2. Obě rostliny patří do stejné čeledi 2. Obě rostliny patří do stejné čeledi. Najděte, co mají společného a pojmenujte květenství. Bobovité, stavba květu – korunní lístky – pavéza, křídla, člunek. C – hlávka, d - hrozen d c

3. Před sebou máte rostliny z čeledi hvězdnicovité 3. Před sebou máte rostliny z čeledi hvězdnicovité. Všechny mají jeden typ květenství, jaký? Blíže charakterizujte. Úbor, z listenů – zákrov, květy jenom jazykovité, nebo na obvodu květy jazykovité a uprostřed terč z květů trubkovitých e rmen barvířský f kopretina chocholičnatá h chrpa chlumní g řebříček lékařský

4. Popište označené části úboru ? zákrov z listenů i bodlák nící květy, tyčinky, blizna ?

CITACE Obr. 25: QUADELL. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 29.4.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Forget-me-not_close_600.jpg/450px-Forget-me-not_close_600.jpg Obr. 1 – 24, 26 – 32: archiv autorky Obr. a – i: archiv autorky