Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Budoucí matka VY_32_INOVACE_02 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Mgr. Petřík Jan, 08 - 2011 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Anotace: Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: 6. třída Využití materiálu: správné chování budoucí matky Forma výuky: prezentace v programu powerpoint, společný rozhovor, podrobnější metodika viz. poznámky u jednotlivých snímků Pomůcky: počítač, dataprojektor
Budoucí matka 1. Budoucí matka potřebuje zvýšené množství vápníku. Ano. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 2. V těhotenství je třeba se v jídle omezovat, zejména nejíst vůbec nic sladkého. Ne. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 3. Optimální růst plodu zajistí matka zvýšeným příjmem tuků. Ne. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 4. Budoucí matka potřebuje jíst zvýšené množství mléčných výrobků, libového masa a ryb. Ano. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 5. Jídelníček těhotné ženy by měl obsahovat více ovoce a zeleniny. Ano. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 6. Sladkosti jsou zdrojem energie, proto je těhotná žena nutně potřebuje. Ne. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 7. Těhotná žena potřebuje minerální látky, proto by měla všechny pokrmy více solit. Ne. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 8. V těhotenství by žena měla jíst velké (dvojnásobné) porce energeticky vydatných pokrmů s nízkým obsahem bílkovin. Ne. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Budoucí matka 9. Ve stravě budoucí matky nesmí chybět dostatečné množství vitamínů a minerálních látek. Ano. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Citace: MARÁDOVÁ, Eva. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha : Fortuna, 2004. 64 s. ISBN 80-7168-914-9. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692