CABG Options and reality in 2009

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

Globální výchovou za spravedlivější svět! Global Literacy for a Fairer World !
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven Představte si, že není nebe.
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
0 / 1X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Imagine wave JOHN LENNON ( ) Imagine there’s no Heaven.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Tutorial: Physics Topic: Accumulator Prepared by: RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Project 3 My project about aeronautics. History aeronautics In the past were aircraft from wood and paper, because paper and wood are very light. But.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Body Language - Handshake 06B17 AutorLadislava Pechová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
READING – BRITISH LITERATURE
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P1 _ 2.17 Tematická oblast: Festivals and Celebrations FAMILY CELEBRATIONS IN THE CZECH REPUBLIC Typ: DUM - kombinovaný.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_14_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Africa – Knowledge Economy – 6 st March 2013 Company Confidential | © 2013 VNL – REV E 1 Body text 24pt Myriad Pro Footer 8pt Myriad Pro Header 32pt Myriad.
Computer visualization of relational database in www environment Radek Horáček Supervisor: ing. J. Blažej,Phd. Bachelor Thesis, Department of Physical.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
201 4 MUTATIONS Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětKonverzace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
INTERNÍ KLINIKA FAKULTNÍ NEMOCNICE V MOTOLE UNIVERZITA KARLOVA 2. LF SYMPTOMATOLOGIE A FYZIKÁLNÍ VYŠETŘENÍ KONČETIN Doc. MUDr. Chlumský Jaromír, Ph.D.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
P OPULATION Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření Ročník2. ročník,
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Angličtina: Queen Victoria
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Biography of an inventor
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Výukový materiál VY_22_INOVACE_10_ Warming up – langage game
VYŠETŘOVACÍ METODY V KARDIOLOGII
Název vzdělávacího materiálu
Společnost (Society) B2
Téma hodiny: The Czech Republic – Prague II. present
Název vzdělávacího materiálu
A healthy life with wine
Stroke Z. Rozkydal.
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
LONDON´S BURNING - práce s textem
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
VY_32_INOVACE_09.1/03 ADJECTIVES
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
(XI.) Digital model of aortic function (XVI.) Blood flow in veins
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

CABG Options and reality in 2009 M. Šetina Dept of Cardiac Surgery University Hospital Motol, Prague

CABG Standardized procedure proven by a long-time One of the best, most effective, best documented methods of treatment Demonstrate improvement – difficult – needs large cohorts Most important factors from long-term perspective mortality (hospital) ~ 2% stroke/TIA ~ 2% 2 most important factors for operative strategy and results ECC Grafts (arterial vs vein)

ECC Advantages quiet, clean operative field routine procedure stable circulation technically less demanding easier for surgeon Disadvantages another device (cost, people, space,..) cannulation - risk of complications ↑ risk of stroke ↑ invasivness of operation contact of blood with non-natural surface mechanical trauma of blood elements inflammatory response

Off-pump Advantages avoiding of ECC ↓ risk of complications ↓ inflammatory response ↓ invasive for patient ↓ risk of stroke ↓ mortality? Disadvantages heart continue beating to maintain circulation less stable haemodynamics? operative field comfort for surgeon? technically more demanding stressful for staff? quaility and number of anastomoses?

Grafts Long-term patency 10 years 20 years IMA 90% 80 – 90% RGEA 80 – 90% ?? 70 - 80% Vein 50 – 60% 30 - 40%

IMA Best long-term patency In situ (nutrition, proximal anastomosis) Elastic artery (the only small artery in the body) Resistant to spasm Resistant to atherosclerosis Relatively easy handling Possibly 2 grafts Optimal graft

RGEA Probably very good long-term patency In situ Muscular More prone to spasm Resistant to atherosclerosis Open peritoneal cavity Sometimes small caliber Does not reach all coronaries More difficult handling Only one graft

AR Long-term patency? No in situ – proximal anastomosis Muscular Prone to spasm Less resistant to atherosclerosis Good caliber Relatively thick wall (2x more then IMA) – nutrition Possibly 2 grafts Easy handling

Comparison vein vs arterial grafts Vein grafts ↓ long-term patency standard procedure technically easier proximal anastomosis to aorta – ↑ risk of stroke Arterial grafts ↑ long-term patency more technically demanding longer procedure

Optimal strategy for revascualrization Based on the knowledge of long-term patency and risk for patient Full arterial revascularization preferable both IMA Off-pump

Reality Sts database Mean age (yrs) 65 Mean EF (%) 50 Operative mortality (%) 2 Stroke/TIA (%) 2 ( permanent 1,2%) Length of stay (days) mean 9,1 median 7,0

Reality On-pump 80% (2004 – 87%) At least one IMA 93% LIMA 88% RIMA 0,5% BIMA 4,6% AR 10% (2004 – 20%)

On-pump (%) Off-pump (%) Results On-pump (%) Off-pump (%) observed predicted observed predicted Mortality 2,0 1,8 1,8 1,9 Stroke 1,3 0,9 0,8 0,9 Renal failure 3,6 2,9 2,8 2,9 MACE 15,0 12,3 11,9 12,6 ICU (hrs) 63,8 54,8 Ventilation (hrs) 22,5 18,9

Results On-pump Off-pump Mean age (yrs) 65 66 Tripple vessel 79,5 62,1 LM 31,3 28,0 EF < 40% 17,2 14,5 LOS (days) mean 9,2 8,5 median 7,0 7,0

Reality Gold?? standard today On – pump 80 – 85% LIMA + vein graft 80 – 90% ACB Full arterial revascularization < 10% BIMA < 5%

Why? Scepticism and conservatism – mainly older surgeons Lack of training and inexperience of younger surgeons (trained by on-pump surgeons) Self-confidence Herd effect Unwilingness of re-training and adoption new operative strategy Violation of rules Team approach fail– need not only surgeons but dedicated anesthesiologists as well If team fail – method is rejected

Method is discredited and rejected OPCAB in ill-trained team, who do not follow all surgical and aneastesiological rules and guidelines do not bring benefit for patient. On the contrary it faces increased morbidity, probably mortality and definitely increases operative stress for the whole team. Thus the only conclusion: Method is discredited and rejected

Conclusion Future? OPCAB based on strict protocol and guidelines Full arterial revascularization Preferably BIMA

Factors Mortality, morbidity Return to normal life activity Long – effect of surgery Prolongation of life Improvement of quality of life

Prodloužení života Souvisí s průchodností štěpů BIMA vs single IMA + vsm desetileté přežití srovnatelné v prvních 10 letech vyšší výskyt reintervencí ve skupině single IMA mezi 10 až 20 lety zlepšené přežití BIMA vs single IMA

Kvalita života Off-pump vs on-pump z dlouhodobého hlediska zásadně neovlivňuje Volba štěpu tepenné štěpy méně reintervencí, hospitalizací ponechána vsm pro další rekonstrukce

Návrat do normálního života Off-pump kognitivní funkce méně ovlivněny menší zánětlivá odpověď organismu Volba štěpu významně neovlivňuje

Srovnání Off-pump menší operační trauma, nižší mortalita, nižší výskyt mozkových příhod, vyšší technická náročnost On-pump standardní postup, klid na práci Tepenné štěpy vyšší dlouhodobá průchodnost, vyšší technická náročnost, delší výkon Žilní štěpy standardní postup, snazší technicky Optimum Plně tepenná revaskularizace (nejlépe BIMA) off-pump Lze rutinně? ANO Předpoklad změna operační strategie tréning chirurg i celý tým striktně dodržovat zásady (protokol)