VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Destilace.
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Metody dělení složek směsí
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Dělicí (separační) a čisticí metody
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Chemie a její obory.
Metody oddělování složek směsí
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Stejnorodé směsi (Homogenní )
Metody oddělování složek směsí
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Oddělování složek směsí 2
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Vlastnosti látek Opakovací otázky
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Oddělování složek směsí
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Dělící metody používané k oddělování složek směsí Chemie – 8.ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělící metody používané k oddělování složek směsí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Látky a jejich přeměny VY_32_INOVACE_29_581
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Stejskalová Hana
Oddělování složek směsí.
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Uváděj písmenem typ směsi
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace Jméno autora Mgr. Veronika Káňová Datum: 1. 9. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh: Opakování základních pojmů Téma: Chemické látky a směsi Metodický list/Anotace Opakování učiva 8. ročníku Zdroje: -

Chemické látky a směsi Opakování 8. ročník

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Vysvětli rozdíl mezi fyzikálním a chemickým jevem. Fyzikální jev = jev, při kterém nevznikají nové látky ( př. změny skupenství) Chemický jev = jev, při kterém vznikají nové látky = chemická reakce Vysvětlení Zpět na otázky

Popiš přeměny skupenství zkapalnění PÁRA KAPALINA vypařování desublimace tuhnutí sublimace tání PEVNÁ LÁTKA Vysvětlení Zpět na otázky

Přiřaď k sobě nebezpečné látky a jejich označení: Nebezpečný pro životní prostředí Hořlavý Toxický Žíravý Vysvětlení Zpět na otázky

Který typ směsi vznikne při havárii ropného tankeru? Různorodá směs = emulze – směs dvou nemísitelných kapalin voda a ropa Vysvětlení Zpět na otázky

Uveď příklad různorodé (heterogenní) a stejnorodé (homogenní) směsi. Zpět na otázky

Který typ směsi vznikne rozpuštěním cukru ve vodě? Homogenní směs = roztok Vysvětlení Zpět na otázky

Které z uvedených dějů jsou chemické děje a které fyzikální? Mrznutí vody Vypařování lihu Ch Ch Hoření benzinu Spalování uhlí F Ch Tavení železa Fotosyntéza Ch Tlení listí Trávení potravy Ch F F Tavení skla Sublimace naftalenu Zpět na otázky

Který typ směsi vznikne při protřepání vodného roztoku saponátu? Různorodá směs = pěna Vysvětlení Zpět na otázky

Který typ směsi je křída s vodou? Křída se ve vodě nerozpustí – vzniká různorodá směs = suspenze Vysvětlení Zpět na otázky

Vyjádři vzorec pro hmotnostní zlomek Číslo vyjadřující poměr hmotnosti složky m(A) ku hmotnosti celého roztoku m Vysvětlení Zpět na otázky

Popiš obrázek = zředěný a koncentrovaný roztok Původní roztok zředěný Koncentrovaný + rozpouštědlo + rozpuštěná látka Vysvětlení Zpět na otázky

Které ze směsí jsou roztoky (stejnorodé směsi)? Čistá mořská voda Pramenitá voda Ocet Čaj Polévka s nudlemi Sycená limonáda Kalná říční voda Nesycená limonáda Zpět na otázky

Popiš filtraci Zpět na otázky Skleněná tyčinka Kádinka se směsí Filtrační kruh Filtrační papír Stojan Nálevka Kádinka s filtrátem Zpět na otázky

Které vlastnosti složek se využívají při jejich oddělování ze směsi destilací? Destilací se dají oddělit kapaliny s rozdílnou teplotou varu. Vysvětlení Zpět na otázky

Kterou metodu oddělování složek směsi bys využil(a) při oddělení skalice modré od vody a proč? Krystalizaci – skalice modrá má schopnost tvořit krystalky, při odpaření vody. Vysvětlení Zpět na otázky