Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_04_VLASTIVĚDA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
Advertisements

Středočeský kraj (doplňte názvy k číslům a názvy řek)
38.1 Středočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Středočeský kraj.
Středočeský kraj S.
Středočeský kraj.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Karlštejn © Taclíková ZŠ Mandysova.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Edita Petříčková.
ČESKÁ REPUBLIKA Středočeský kraj. ČESKÁ REPUBLIKA Středočeský kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
území s nejstarším osídlením
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu
Středočeský kraj 5. ročník
Středočeský kraj.
Středočeský kraj Krajské město: Praha Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Středočeský kraj Rozloha – km2 Počet obyvatel
Středočeský kraj.
Datum: Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo klíčové aktivity: Název projektu: Modernizace vzdělávání Název klíčové aktivity: Inovace a.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Vlastivěda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.
Mgr.J.Mareš STŘEDOČESKÝ EU-OP VK VY_32_INOVACE_718 územní jednotka Střední Čechy Středočeský kraj- velmi důležitý polohou pro vzájemnou dopravní a pracovní.
Dělení na okresy: Benešov Beroun Kladno Kolín Kutná Hora Mělník Mladá Boleslav Nymburk Praha-východ Praha-západ Příbram Rakovník.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Vypracoval Adam Ludes a Marek Janoušek.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_07_Středočeský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
VY_52_INOVACE_12_02_Středočeský kraj. 3. snímek – vlajka, znak a mapa 4. snímek – hrady a zámky Středočeského kraje 5. snímek – cvičení (použij mapu a.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_06.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : březen 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.1.
Základní informace Navštěvované oblasti Zdroje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název:
Středočeský kraj. Obr. 1 Poloha: střední Čechy Sídlo krajského úřadu: Praha.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_VLASTIVĚDA
Vlastivěda – 5. ročník, Středočeský kraj
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_VLASTIVĚDA
Města Středočeského kraje Česká republika jako součást Evropy
Název: VY_52_INOVACE_14 Středočeský kraj
TÉMA: Středočeský kraj
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_VLASTIVĚDA
STŘEDOČESKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-27 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_VLASTIVĚDA
STŘEDOČESKÝ KRAJ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_VLASTIVĚDA
STŘEDNÍ ČECHY AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_VLASTIVĚDA
Turistické zajímavosti
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_VLASTIVĚDA
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: 13.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_04_VLASTIVĚDA Téma: Česká republika- Středočeský kraj Ročník: 4.-5. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Středočeský kraj

Základní informace Krajské město – Praha Významná města – Mladá Boleslav, Kutná Hora, Kolín, Mělník, Nymburk, Příbram, Beroun

Povrch Pohoří: Brdy (Tok – nejvyšší vrchol kraje) Středočeská pahorkatina Polabí

Vodstvo Řeky – Labe, Vltava, Sázava, Berounka, Jizera, Cidlina Vodní nádrže - Slapy

Průmysl a zemědělství Strojírenský (Škoda) Chemický Potravinářský Pšenice Ječmen Cukrová řepa

Zajímavá místa Kutná Hora Karlštejn

Osobnosti kraje Josef Jungmann Jan Jakub Ryba Antonín Dvořák Josef Suk Josef Kajetán Tyl

Zajímavá místa Křivoklát Koněpruské jeskyně

Pracovní list Doplň vynechávky. Za správnou odpověď získáš groš. Ty se tiskly v Kutné Hoře. Na internetu zjisti, jak vypadaly a který český panovník je nechal razit. Karlštejn leží na řece B - - - - - - - . Mělník leží na soutoku L- - - a V- - - - -. Na řece Berounce leží hrad K- - V - - - Á T. Město, ve kterém se razily groše je K- - - Á H- - -. Pracuj s mapou ČR.

Pracovní list- použij sešit, mapy učebnice, internet Spoj správné údaje. Kladno chemické závody Mladá Boleslav lázně Karlštejn hrad Neratovice automobilka Poděbrady největší město kraje

Citace: Wikipedia. Wikipedia [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD Wikipedia. Wikipedia [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kon%C4%9Bprusk%C3%A9_jeskyn%C4%9B9ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD Spravnimapa.topograf. Spravnimapa.topograf [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: Wikipedia. Wikipedia [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kon%C4%9Bprusk%C3%A9_jeskyn%C4%9B9ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD9Bprusk%C3%A9_jeskyn%C4%9B9ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD Zamky-hrady.cz. Zamky-hrady.ch [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://www.zamky-hrady.cz/2/karlstejn.htm012-01-07]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kon%C4%9Bprusk%C3%A9_jeskyn%C4%9B9ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD9Bprusk%C3%A9_jeskyn%C4%9B9ivokl%C3%A1t9edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD Zamky-hrady.cz. Zamky-hrady.ch [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://www.zamky-hrady.cz/3/kutna_hora.htm Wikipedia. Wikipedia [online]. [cit. 2012-01-07]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edo%C4%8Desk%C3%BD_krajBEsk%C3%BD_hradC 4%9Bstsk%C3%A9_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD

ANOTACE Materiál lze využít jako prezentaci nového učiva či k procvičování, prohlubování a opakování již probraného učiva. Pracovní list y jsou určen y pro samostatnou práci žáků s využitím dostupných materiálů.