CorelDRAW – vlastnosti objektů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Téma: CorelDRAW - uspořádání dokumentu, šablony - 9. díl
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Excel – editace ( formát ) buněk
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – výběr více objektů, seskupení.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
TEXTOVÝ EDITOR.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – křivky.
Vkládání kreslených útvarů
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vytváříme „složku dokumentů“
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní práce s textem (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Grafická úprava formuláře
HTML (II) (3).
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
CorelDRAW - dokument.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – základní objekty
CorelDRAW – tvarování křivek
6. cvičení 25. března 2015.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Vytvoření formuláře Access (11).
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

CorelDRAW – vlastnosti objektů (15)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Josef Kulhavý Předmět: Informační technologie

Obsah 1 Ukotvitelný panel „Vlastnosti“ 2 Výplň 3 Obrys 4 Obdélník 5 Označení objektů 6 Sloučení objektů 7 Oříznout, průnik 8 Odečtení objektů 9 Odečtení objektů 10 Pořadí objektů 11 Zarovnání objektů

Ukotvitelný panel „Vlastnosti“ 1 Do pravé části pracovní plochy programu lze umístit ukotvitelný panel, který umožňuje měnit vlastnosti objektu: Okno  Ukotvitelné panely  Vlastnosti Klik pravým tlačítkem myši na objekt  Vlastnosti Klávesová zkratka: Alt + Enter

Výplň Jednotná výplň Přechodová výplň Výplň obrázkem 2 Jednotná výplň Výplň jedinou barvou Lze též provést kliknutím levým tlačítkem myši na barvu v barevné paletě Přechodová výplň Přechází z jedné barvy do druhé Lze upravit typ přechodu i úhel přechodu (tlačítko Upřesnit) Výplň obrázkem Vzorová výplň  tlačítko Plnobarevná vzorová výplň  Upřesnit  Načíst…

Obrys 3 Rovná čára i křivka mají pouze obrys, nikoli výplň Šířka Barva Lze zadat jakoukoliv hodnotu v milimetrech Barva Lze též provést kliknutím pravým tlačítkem myši na barvu v barevné paletě Styl Plná čára, tečkovaná, čárkovaná, čerchovaná, atd. Začátek, ukončení Na konci rovné čáry nebo křivky lze umístit různé typy šipky

Obdélník Zaoblení rohů Lze zadat míru zaoblení rohů (0 – 100) 4 Zaoblení rohů Lze zadat míru zaoblení rohů (0 – 100) Lze též provést nástrojem Tvar – potažením rohových bodů

Označení objektů 5 Označení jediného objektu: Kliknout do objektu, případně na obrys objektu Označení více objektů – nástroj Výběr: Kolem všech objektů vytvoříme levým tlačítkem myši obdélník Označí se pouze objekty, které jsou v obdélníku umístěny celé Označení více objektů – pomocí klávesy Ctrl: Stiskneme klávesu Shift Klikáme na objekty, které chceme zahrnout do výběru Kolem všech označených objektů jsou znázorněny rohové černé čtverečky Každý označený objekt je zvýrazněn malým bílým čtverečkem

Sloučení objektů Označené objekty lze sloučit do jediného objektu 6 Označené objekty lze sloučit do jediného objektu Objekt bude mít jediný obrys Změnit  Tvarovat  Sloučit Nepoužívat volbu Změnit  Sloučit

Oříznout, průnik Oříznutí objektu Průnik objektů 7 Oříznutí objektu Průnik objektů zanikne, zůstane jejich původní počet Změnit  Tvarovat  Oříznout Průnik objektů Původní objekty zůstanou zachovány, vytvoří se nový objekt, který je průnikem všech označených objektů Změnit  Tvarovat  Průnik

Odečtení objektů 8 První objekt zůstane zachován, avšak bez části, která je společným průnikem se druhým objektem Změnit  Tvarovat  Odečíst zadní objekt od předního Změnit  Tvarovat  Odečíst přední objekt od zadního Který použít? Řešení: pokus x omyl

Odečtení objektů Vytvoření okna u domu: 9 Vytvoříme velký obdélník (rám okna) Vytvoříme čtyři menší obdélníky (okenní tabulky) Celý objekt označíme Odečteme přední objekt od zadního 1) 2) 3) 4)

Pořadí objektů 10 Pořadí objektů lze libovolně upravovat: Pravé tlačítko myši na jeden z objektů  Pořadí Elegantní řešení: Pořadí  Za…  přemístit šipku na objekt, za který chceme objekt umístit

Zarovnání objektů 11 Všechny zarovnávané objekty musí být označené Zarovnat vedle sebe Změnit  Zarovnat a rozmístit  Vodorovně zarovnat středy Zarovnat pod sebe Oba dva postupy lze kombinovat => =>

Použité zdroje ---