Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNEBÍ.
Advertisements

Rozmanitost života v přírodě
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Rozlišujeme 5 základních klimatických pásem:
Co je to biom?.
Podnebné pásy 5. ročník.
Devátá Marta Devátá Monika
PODNEBNÉ PÁSY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
PODNEBNÍ ČINITELÉ Šířková pásmovitost Výšková stupňovitost
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
Přírodověda 5.ročník podnebí podnebné pásy.
Polární pás.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Podnebí, vegetace Ameriky
Podnebí.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
1. ročník technického lycea
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Podnebí, podnebné pásy.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_08_05_podnebné pásy. POLÁRNÍ PÁS Na většině území je věčný led, Velmi chladné podnebí. Teploty až -50º C. Řídké zalidnění. Střídání.
Podnební pásy Elena a Eliška.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
VEGETAČNÍ PÁSY.
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
BAROKO STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
Jméno autora výukového materiálu
VY_32_INOVACE_19_22_Podnebí evropy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Podnebné pásy Mgr. Iveta Vališková

PODNEBNÉ PÁSY Podle toho, jak během roku dopadají na určitá místa na Zemi sluneční paprsky rozlišujeme několik podnebných pásů. POLÁRNÍ MÍRNÝ SUBTROPICKÝ TROPICKÝ SUBTROPICKÝ MÍRNÝ POLÁRNÍ

Tropický pás ROZKLÁDÁ SE KOLEM ROVNÍKU Během roku je zde stále velmi teplo. Odlišujeme zde tři různé vegetační oblasti Tropický deštný prales ( velmi vlhké a horké podnebí) Savany (velké teplo,období dešťů a období sucha) Pouště a polopouště ( po celý rok velké teplotní rozdíly mezi dnem a nocí, velmi málo srážek)

Tropický deštný prales Gibon zlatolící Pralesnička žlutá Hrošík liberijský Plameňák starosvětský

Tropický deštný prales žako tamarín pinčí tetry Gorila nížinná Lemur kata strašilka Šípové žáby

Tropický deštný prales kajman Aguti zlatý Agama vodní Leguán Tapír jihoamerický Hroznýš královský

Savany žirafa pakůň a zebra Trnorep africký lvice gepard levhart

Savany Nandu pampový Slon africký Bongo lesní Voduška abok Antilopa

Pouště Velbloud dvouhrbý štír Saranče egyptské Fenek berberský

Subtropické pásy Jsou zde jen mírné rozdíly mezi nočními a denními teplotami. Zimy zde jsou krátké, teplé a vlhké. Léta jsou suchá, dlouhá a velmi teplá. Klokan rudý Ještěrka zelená

Subtropy ovce kozy Agama vousatá osel Ovce tlustorohá

Anotace Cíle: Materiál je určen pro základní seznámení s učivem o houbách pro žáky 1. stupně ZŠ. (3., 4. a 5. ročník ZŠ, Člověk a jeho svět, Přírodověda) Formát, velikost: prezentace Microsoft Office PowerPoint, 7,05 MB Metodické doporučení pro práci s materiálem: Materiál je úvodní částí projektu Podnebné pásy. Nejprve se děti v prezentaci seznámí se základními informacemi o podnebných pásech, pak si zahrají alespoň 3 různé tematické hry. Na závěr vypracují žáci pracovní list. (Vhodná je návštěva ZOO)

Mírné pásy Podnebí mírného pásu se mění podle vzdálenosti od moře, střídají se 4 roční období. 1)Vnitrozemské podnebí ( kontinentální) – velké rozdíly mezi zimními a ledními teplotami. ( léta suchá a teplá, zimy velmi chladné) 2) Přímořské podnebí (oceánské) – menší rozdíly mezi letními a zimními teplotami 3) Proměnlivé podnebí – počasí se po několika dnech střídá.

Mírné pásy Jelen evropský Babočka bodláková Ještěrka obecná Jestřáb lesní Babočka paví oko Kalous ušatý Prase divoké Kuňka žlutobřichá

Polární pásy- většinou roku je všude sníh a led, oteplí se trochu během krátkého polárního léta . Polární léto- slunce svítí i 24 h x polární noc – slunce téměř nevychází (skoro půl roku) A) Arktida –severní polární pás – tundra (traviny, mechy, lišejníky, zakrslé dřeviny, sobi, lední medvědi, vlci, zajíci běláci, lišky polární,..) B) Antarktida – jižní polární pás – chladnější (mechy, lišejníky, tučňáci, rypouši, tuleni, ryby, velryby,..)

Polární pásy Arktida Antarktida Tučňák Humboldtův Medvěd lední Lyška polární Sovice sněžná Tuleň obecný Tučňák Humboldtův Medvěd lední

Podnebné pásy III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3770 Autor: Mgr. Iveta Vališková Škola: ZŠ a MŠ Dětenice Použité zdroje: www.office.microsoft.com Obrázky, fotografie: Mgr. Iveta Vališková

Anotace Cíle: Materiál je určen pro základní seznámení s učivem o podnebných pásech pro žáky 1. stupně ZŠ. (3., 4. a 5. ročník ZŠ, Člověk a jeho svět, Přírodověda) Formát, velikost: prezentace Microsoft Office PowerPoint, 7,05 MB Metodické doporučení pro práci s materiálem: Materiál je úvodní částí projektu Podnebné pásy. Nejprve se děti v prezentaci seznámí se základními informacemi o podnebných pásech, pak si zahrají alespoň 3 různé tematické hry. Na závěr vypracují žáci pracovní list.(Vhodná je návštěva ZOO)