Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015
Vývoj návštěvnosti stránek v roce 2015 Celkový počet návštěv webu v roce 2015 byl 51 663 Celkový počet uživatelů, kteří web navštívili je 47 676 Návštěvníci tráví na webu průměrně 52 vteřin, přičemž počet stránek na jednu návštěvu je 1,76 (*průměrná doba strávená na webu vzrostla v průběhu roku o 3 vteřiny, počet stránek na jednu návštěvu o 0,04) 7,8 % návštěvníků se na web vrací 92,03 % jsou noví návštěvníci
Srovnání 2014/2015 (říjen - prosinec 2014 vs. říjen - prosinec 2015) Vzhledem ke spuštění nové verze webu v říjnu 2014 nelze udělat meziroční srovnání hodnot, proto vycházíme pouze ze srovnání od října Výrazně vzrostla návštěvnost webu, počet uživatelů a zobrazení stránek Vzrostla také průměrná doba trvání návštěvy a počet nových návštěv, což značí procento uživatelů, kteří navštívili web poprvé snížil se počet navštívených stránek za jednu návštěvu a nepatrně se zvedla míra okamžitého opuštění stránek
Věk Pohlaví Nejčastějšími návštěvníky webu jsou muži a ženy ve věku 18-34 let.
Vstupní stránky Návštěvníci webu nejčastěji vstupují na web prostřednictvím stránky Co je dobré vědět o alkoholu
Přes jaká zařízení se uživatelé připojují Uživatelé se nejčastěji připojují přes klasický počítač. Nezanedbatelné procento uživatelů se připojuje i přes mobilní telefon či tablet. Z toho důvodu bude web responzivní.
Z jakých stránek uživatelé přicházejí Nejvíce uživatelů přichází na web přímo, což znamená, že mají o webu již povědomí. Velká část přichází prostřednictvím vyhledavače. Další návštěvy jsou přes odkazy ze stránek jednotlivých výrobců alkoholu.
Nejčastěji zadávaná klíčová slova, přes která uživatelé web navštíví
Nejčastěji zadávaná klíčová slova Ze zadávaných klíčových slov lze vysoudit, že návštěvníci webu nejčastěji zadávají název konkrétní webové adresy, tudíž mají o platformě Pij s rozumem již povědomí. Dále se zajímají o témata: Závislost na alkoholu, otrava alkoholem, zbytkový alkohol a další. Mezi často zadávaná klíčová slova také patří alkohol za volantem. Tento fakt tedy podporuje plánované spuštění nové sekce, která se bude věnovat řidičům.
Nárůst – prosinec 2015 Z počtu návštěv k 31. 12. 2015 (1 567) lze vydedukovat zvýšený zájem díky zveřejnění videa na Youtube.com. V tuto chvíli je jeho počet zhlédnutí 165 710.
Hlavní závěry analýzy webu pijsrozumem.cz Celkový počet návštěv webu v roce 2015 byl 51 663. Celkový počet uživatelů, kteří web navštívili je 47 676. Výrazně vzrostla návštěvnost webu (téměř 29 %), počet uživatelů (téměř 29 %) a zobrazení stránek (téměř 20 %). Nejčastějšími návštěvníky webu jsou muži a ženy ve věku 18-34 let. Návštěvníci webu nejčastěji vstupují na web prostřednictvím stránky Co je dobré vědět o alkoholu. Uživatelé se nejčastěji připojují přes klasický počítač. Nejvíce uživatelů přichází na web přímo, což znamená, že mají o webu již povědomí. Velká část přichází prostřednictvím vyhledavače. Další návštěvy jsou přes odkazy ze stránek jednotlivých výrobců alkoholu. Mezi nejčastěji zadávaná klíčová slova patří konkrétní název stránky, dále pojmy jako závislost na alkoholu, otrava alkoholem či zbytkový alkohol, alkohol za volantem.
Vyhodnocení FB/Pijsrozumem 2015
Základní informace k FB/Pijsrozumem Stránka má 1.431 fanoušků Frekvence publikování nových příspěvků je přibližně 1 post týdně Zatím stránka měla jen organický růst bez sponzoringu. Dosah příspěvků je cca 200 až 300 uživatelů. S komerční podporou lze získat řádově širší okruh oslovených.
Věk a pohlaví fanoušků/cílová skupina Nejsilnější cílovou skupinou jsou mladí lidé od 18 do 24 let – ti již mají zkušenosti s konzumací alkoholu, stále však hledají optimální míru. Silné zastoupení má i cílová skupina 25 až 34 let. Z pohledu genderu je zastoupení fanoušků a fanynek rovnoměrné.
Označení To se mi líbí v průběhu roku 2015 V březnu došlo k promazání neaktivních fanoušků či falešných profilů přímo správci FB
Celkový dosah příspěvků za jednotlivá období
Nejúspěšnější posty za rok 2015
Doporučení Promování příspěvků a promování FB stránky jako takové Omlazení komunikace a tematické přizpůsobení nejsilnější věkové skupině fanoušků Větší důraz na „zábavný“ obsah Více audiovizuálního obsahu (sdílení videí s tematikou alkoholu) Větší interaktivita s fanoušky (ankety, kvízy, soutěže) Pravidelné rubriky pro opakované návštěvy profilu Poradna, rozhovory s odborníky