RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování ryby.
Advertisements

Ryby.
Základní škola Kladruby
Obecná charakteristika Stavba těla
Elektronická učebnice - II
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Digitalizace výuky Příjemce
Elektronická učebnice - I
Ryby autor: David Hainall.
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
Elektronická učebnice - II
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ryby Šablona:III/2.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Elektronická učebnice - I
Živočichové rybníka Ryby
Elektronická učebnice - II
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Elektronická učebnice - II
2. Laboratorní práce Pozorování ptačího vejce a peří
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Oběhová soustava Pětilístek krev
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Mízní (lymfatická) soustava Pětilístek uzliny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Dělení ptáků-Opakování
Voda a její úloha v lidském těle
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Pohlavní soustava Pětilístek spermie
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Savci – nejvyvinutější obratlovci
1. Co mají společného násobky těchto čísel?
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Kalanetika Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
Cvičení na stanovištích
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
Třída: RYBY.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 6
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PARYBY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Přírodopis – 7.ročník Ryby dvojdyšné VY_32_INOVACE_
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „RYBY“ Autor: Mgr. Iveta Votápková

Základní informace o skupině ryb Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Základní informace o skupině ryb - nejpočetnější skupina obratlovců - přizpůsobily se životu ve všech vodách - některé druhy ryb jsou obojživelné a určitý čas tráví na souši - patří mezi ně druhy dravé, všežravé, býložravé i parazitické - dále také druhy žijící samotářsky, v párech i ve statisícových hejnech - nejmenší ryby patří mezi nejmenší obratlovce vůbec (8 mm v dospělosti) - největší ryby dosahují více než 4 metry délky

Vnitřní stavba těla ryb: Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Vnitřní stavba těla ryb: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Úkol: Charakterizuj hlavní znaky ryb. Popiš rozmnožování ryb. Vyjmenuj zástupce a zařaď je do skupin.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Úkol: Vyjmenuj smyslové ústrojí ryb a vysvětli, k čemu slouží. Popiš obrázky, využij k řešení úkolu.

Ryby dělíme na: lalokoploutvé, dvojdyšné, paprskoploutvé Úkol: Uveď zástupce jednotlivých skupin. Vyhledej a uveď 3 zajímavosti o těchto skupinách.

Zpětná vazba - Opakovací testík Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Zpětná vazba - Opakovací testík Vyjmenuj hlavní znaky ryb. Čím je skupina ryb charakteristická? Vysvětli, čím ryby vnímají směr proudící vody? Proč se bahníkům říká dvojdyšné ryby? 5. Které ploutve patří k párovým a které k nepárovým?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 8. CLIL Fisch: Carp – kapr obecný Ewe - bahníci Coelacanth strange – latimerie podivná

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje Získané informace http://en.wikipedia.org Google obrázky: http://www.naturfoto.cz/fotografie/sevcik/klaun--amphiprion-percula.jpg http://www.naturfoto.cz/fotografie/ostatni/nahled-kapr-obecny-48838.jpg http://files.vseokaprovi.webnode.cz/200000005-6afed6bf8d/anatomie%20ryby.jpg http://atlas-ryb.rybarskeforum.cz/img/karas_obecny.jpg http://www.naturfoto.cz/kapr-koi-fotografie-17347.html http://www.rybarizatec.cz/page/biologie/img/15.proudovy_organ.jpg http://www.chytej.cz/files/inpages/012/013-organy-ryby.jpg http://www.svet-rybare.cz/cms/get/image.php?id=393&y=360&x=530&thumb=1 http://akademon.cz/source/obr/vor2.jpg http://nd01.jxs.cz/171/666/1c0f9ecc63_32900216_o2.jpg http://zoogalerie.prf.jcu.cz/photogallery/Veselovsky/Neoceratodus_forsteri.jpg http://www.stastnezeny.cz/data/usr_040_default/latimerie.jpg