Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Povrch České republiky
Advertisements

K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6- vodstvo_CR
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Moje vlast Mgr. Iveta Honzejková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Východní Evropa – Ukrajina
Identifikátor materiálu: V/2-1/5 Česká republika - kvíz
geomorfologické celky
Česká republika.
VYPRACOVAL: Jáchym vérosta
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Identifikátor materiálu: EU
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Přírodní zdroje Česka Anotace
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Česká republika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_277_ČR 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
Příroda naší republiky
Zlínský kraj – opakování VY_32_Inovace_01KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Vodstvo České republiky
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Anotace: Pomocí soutěže si žáci zábavnou formou procvičí probrané učivo. Autor: Mgr. Renata Kubíčková (Autor) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Má základní.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Čísla do procvičování VY_32_Inovace_11TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová Mgr. Ivana Tkadlecová ZŠ a MŠ Nedašov.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Česká republika Povrch.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakovací test – kraje ČR
Člověk a jeho svět Vlastivěda
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Česká republika VY_32_Inovace_16KR-1
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
RISKUJ! VY_32_Inovace_01MT-3 autor: Mgr. Tereza Mačková
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Člověk a jeho svět – 4.ročník Pohoří ČR
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
VY_32_INOVACE_VL4.08       Autor: Tereza Zástřešková   Datum vytvoření: květen 2012   Ročník: 4.   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Vzdělávací.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
Člověk a jeho svět Vlastivěda
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov

anotace Anotace: Prezentace a pracovní list ve formě shrnutí učiva je určen žákům 8. ročníku k upevnění probraného učiva. Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: květen 2013 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Rozlišení a upevnění pojmů, kontrola zvládnutí učiva Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: přírodní poměry, kraje ČR Druh učebního materiálu: Prezentace, pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 8.ročník Celková velikost: 260 kB

6. Nejvyšší vrchol Moravy Uveď správné odpovědi 1. Vznik České republiky 1.ledna 1993 4. Rozloha ČR 78 900 km² 3. Počet obyvatel ČR 10,5 mil obyvatel 2. Nejvyšší vrchol ČR Sněžka 5. Nejdelší řeka ČR Vltava 7. Největší rybník ČR 6. Nejvyšší vrchol Moravy Rožmberk Praděd

Povrch ČR Spoj správné dvojice: Šumava Klínovec Krkonoše Tok Krušné hory Luž Jizerské hory Sněžka Brdy Praděd Hrubý Jeseník Plechý Moravskoslezské Beskydy Smrk Lužické hory Lysá hora

Vyber správnou možnost Česká republika sousedí se: a) 3 státy b) 5 státy c) 4 státy Rozloha České republiky je asi a) 60 tisíc km² b) 70 tisíc km² c) 80 tis km² Která 3 města v České republice mají nejvíce obyvatel? a) Praha, Brno, Ostrava b) Praha, Brno, Olomouc c) Praha, Brno, Plzeň Které místo v České republice má nejvyšší nadmořskou výšku? a) Klínovec b) Sněžka c) Praděd Jak se jmenuje nejdelší česká řeka na území České republiky? a) Labe b) Odra c) Vltava Největší český rybník se jmenuje? a)Svět b) Rožmberk c) Máchovo jezero Kde se nachází nejníže položený bod v České republice? a) výtok Labe u Hřenska b) výtok Vltavy u Mělníka c) výtok Odry u Bohumína Jak se jmenuje největší přehradní nádrž na území České republiky? a) Slapy b) Lipno c) Nové Mlýny Jak se jmenuje největší jezero v České republice? a) Čertovo b) Prášilské c) Černé

kontrola Česká republika sousedí se: a) 3 státy b) 5 státy c) 4 státy Rozloha České republiky je asi a) 60 tisíc km² b) 70 tisíc km² c) 80 tis km² Která 3 města v České republice mají nejvíce obyvatel? a) Praha, Brno, Ostrava b) Praha, Brno, Olomouc c) Praha, Brno, Plzeň Které místo v České republice má nejvyšší nadmořskou výšku? a) Klínovec b) Sněžka c) Praděd Jak se jmenuje nejdelší česká řeka na území České republiky? a) Labe b) Odra c) Vltava Největší český rybník se jmenuje? a)Svět b) Rožmberk c) Máchovo jezero Kde se nachází nejníže položený bod v České republice? a) výtok Labe u Hřenska b) výtok Vltavy u Mělníka c) výtok Odry u Bohumína Jak se jmenuje největší přehradní nádrž na území České republiky? a) Slapy b) Lipno c) Nové Mlýny Jak se jmenuje největší jezero v České republice? a) Čertovo b) Prášilské c) Černé

Znáš kraje ČR? Doplň text. Povrch Jihočeského kraje vyplňují dvě pánve:…………………………………, ve kterých se nacházejí četné…………………………………… Významnou lázeňskou oblastí je …………………………………….kraj. Regionem energetiky a těžby hnědého uhlí je…………………………kraj. Kraj Vysočina je zaměřen na pěstování ………………………………………… …………………………………kraj je nejdůležitější zemědělskou oblastí s významným zastoupením vinařství. Průmyslový region s těžbou černého uhlí a na ni navazujícím hutnictvím – to je ………………………………………kraj. Úrodná kulturněhistorická Haná je součástí ………………………….kraje.

kontrola Povrch Jihočeského kraje vyplňují dvě pánve:Třeboňská,Českobudějovická, ve kterých se nacházejí četné rybníky. Významnou lázeňskou oblastí je Karlovarský kraj. Regionem energetiky a těžby hnědého uhlí je Ústecký kraj. Kraj Vysočina je zaměřen na pěstování brambor. Jihomoravský kraj je nejdůležitější zemědělskou oblastí s významným zastoupením vinařství. Průmyslový region s těžbou černého uhlí a na ni navazujícím hutnictvím – to je Moravskoslezský kraj. Úrodná kulturněhistorická Haná je součástí Olomouckého kraje.

Metodický list Prezentace určená k zopakování učiva, součástí je pracovní list. Žáci mohou pracovat společně, skupinově, případně ve dvojicích. Využívají atlas ČR, internet.