Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_10_ PL Já a dospívání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 7. ročník. Slouží jako pracovní listy k procvičení naučené látky. Vývojová období člověka, jejich věkové řazení, charakteristika.
PRACOVNÍ LISTY Já a dospívání
1)Urči podle věku vývojové období člověka. 3 – 6 let = 15 – 18 let = 0 – 6 týdnů = - 15 let = 18 let – důchod = 1 – 3 roky = 6 týdnů – 1 rok = novorozenec kojenec mládí předškolní věk batole dospělost školní věk
2)Správně spoj A)Předškolní věk B)Školní věk C)Mládí D)Dospělost E)Stáří a)člověk je v produktivním věku, zakládá rodinu, buduje kariéru b)období her, rozvoj fantazie, rozvoj motoriky c)odchod do důchodu, chřadnutí těla i mysli d)hledání sama sebe, neshody s rodiči, věčná zamilovanost e)povinná školná docházka, dospívání A-b, B-e, C-d, D-a, E-c
OSTPĚLDOST NECJEKO ÍÁŘST DMÍÁL ŠKOLPŘEDÁK BERPUTA 3)Najdi v přesmyčkách vývojová období člověka: OSTPĚLDOST NECJEKO ÍÁŘST DMÍÁL ŠKOLPŘEDÁK BERPUTA DOSPĚLOST KOJENEC STÁŘÍ MLÁDÍ PŘEDŠKOLÁK PUBERTA
4)Seřaď jednotlivá vývojová období člověka od nejstaršího po nejmladší. Kojenec, stáří, novorozenec, prenatální vývoj, mládí, školní věk, dospělost, předškolní věk STÁŘÍ, DOSPĚLOST, MLÁDÍ, ŠKOLNÍ VĚK, PŘEDŠKOLNÍ VĚK, KOJENEC, NOVOREZENEC, PRENATÁLNÍ VÝVOJ
Použitá literatura a odkazy: - Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k Občanství pro 7. ročník. 1st ed. Brno: Nová škola, 2010. ISBN 978-80-7289-117-7. Anotace k pracovním listům vytvořených v MS Word, nebo MS PowerPoint: Všechny pracovní listy slouží žákům a vyučujícímu k rychlému zopakování probraného učiva. Pracovní listy lze použít dvěma způsoby. První je tištěná podoba rozdaná žákům, kdy žáci samostatně vyřeší úlohy a poté je společně zkontrolují. Následně si je uloží, tak aby je mohli využít k procvičování na pozdější ověřování znalostí. Druhá možnost je společná práce na interaktivní tabuli. Čas vymezený na práci s pracovním listem je 10 – 20 minut i s kontrolou. Některé pracovní listy nebo jejich části lze použít například jako test. Citováno dne 18.9.2011