WECHSELPRÄPOSITIONEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu EU Peníze školám ZŠ Domažlice Číslo a název šablony.
Advertisements

Označení DUM Fi- DUM Autor
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Digitální učební materiál
Vazba „ es gibt „.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Lokalpräpositionen Schritte 2 Lektion 11 Schritte 4 Lektion 12 Autor: Mgr.Kostiuková Natalia.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
Digitální učební materiál
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
UNSERE WOHNUNG Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.8.13 Téma: Unsere Wohnung EU PENÍZE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen - Reisen Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaWohnen.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Menschen und Häuser TémaSkloňování.
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaKoncovky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_01 Haushalt TEMA:Der Mensch in der.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 6 – Wohin stellst du die Sachen? Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
Doplňování členů do textu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Deutsch mit Max II. Lektion 2
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_12- 10
Tvoření otázek v němčině
Transkript prezentace:

WECHSELPRÄPOSITIONEN PhDr. Jarmila Janoušková

Anotace Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: říjen 2012 Ročník: 2. ročník a 3. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Sexta a Septima – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál byl vytvořen jako příprava na vysvětlení, probrání a procvičení gramatického jevu – předložek se 3. a 4.pádem-WECHSELPRÄPOSITIONEN na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na dvě, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad i opakování, shrnutí učiva). Tento materiál obsahuje vysvětlení gramatiky, cvičení na nácvik předložek, překladová cvičení a nácvik dialogů. Pro ověření jsou na závěr uvedena interaktivní cvičení pro praktické použití předložek, pro kontrolu pochopení a zvládnutí učiva. Materiál může být použit vcelku nebo jenom jeho jednotlivé části i pro opakování ve vyšších ročnících osmiletého i čtyřletého studia. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Německý jazyk Tematický okruh WECHSELPRÄPOSITIONEN

Präpositionen mit Dativ und Akkusativ AN na,k,u, AUF na, HINTER za, IN v, NEBEN vedle, ÜBER nad, přes, UNTER pod,mezi víc než dvěma, VOR před, ZWISCHEN mezi /dvěma/ Pass auf! AN na, u, k - svisle: na zdi AN DER WAND AUF na - vodorovně: na stole AUF DEM TISCH AN + DEM = AM AN + DAS = ANS IN + DEM = IM IN + DAS = INS

Wo?+DATIV Předložky s 3.p. vyjadřují stav nebo polohu Wo liegt das Heft? Es liegt auf dem Tisch. Wo sitzt du? Ich sitze am Tisch. Wo hängt das Bild? Das Bild hängt an der Wand. Wo steht der Schrank? Er steht vor dem Bett. Určení místa pro objekt: stehen v pozici vertikální věž,pomník X liegen: horizontální, budovy liegen, h. gelegen sitzen, h. gesessen hängen, h. gehangen stehen, h. gestanden

WOHIN?+AKKUSATIV Předložky se 4.p. vyjadřují směr, pohyb nebo změnu polohy. Wohin legst du das Heft? Auf den Tisch. Wohin setzt du dich? An den Tisch. Wohin hängst du das Bild? An die Wand. Wohin stellst du den Schrank? Vor das Bett. legen, h. gelegt setzen, h. gesetzt hängen, h. gehängt stellen, h. gestellt

Ergänzen Sie Wohin hast du das Buch gelegt? auf .….Tisch, neben……Computer, in.….Regal, unter ……Heft, in ……Tasche, vor….. Mäppchen, zwischen …… Kuli und……Lineal, auf ..…Bett Wohin hast du das Bett gestellt? unter…… Fenster, an…… Wand, neben ……Tisch, zwischen..…Schrank und……Fernseher, in..…Ecke, vor .….Sessel, hinter ……Schrank, auf ……Teppich

Ergänzen Sie, was fehlt Wohin hast du das Bild gehängt? Neben …. Fenster, unter …… Regal, über …… Bett, zwischen …… Poster und …… Regal, an …… Wand, über …… Schrank, hinter.… Fernseher, neben…..Uhr Wohin hast du dich gesetzt? an …… Fenster, auf …. Bett, auf …… Stuhl, in …… Ecke, an …… Tisch, auf …… Boden, auf …… Bank, an …… Wand, unter …… Regal, vor …… Bett, hinter …… Schrank

Was fehlt? Wo liegt das Heft? unter …… Buch, neben …… Computer, in …… Tasche, vor …… Fernseher, hinter …… Bett, in …… Schrank auf ..…. Regal, auf …… Bank, unter …… Tisch, auf ….. Bett Wo steht der Tisch? unter …… Fenster, auf …… Boden, vor …… Fenster in …… Ecke, hinter …… Schrank, an …… Wand, zwischen …… Bett und …... Regal, an …… Fenster

AN ODER AUF? …… der Wand, …… dem Tisch, …… dem Boden, …… der Telefonzelle, …… dem Teppisch, …… der Bank, …… dem Bett, …… dem Sessel, …… dem Computer, …… dem Sofa, …… dem Fenster, …… dem Baum, .….. dem Stuhl, …… der Bank, …… dem Bett, …… Regal na posteli, u postele,na koberci, u okna, na stole, u lavičky, na křesle, na zemi, u počítače, na židli, na pohovce, na stěně, na regálu, na lavičce, u stromu, u telefonní budky

Ergänzen Sie + Ich gehe: ....Krankenhaus, …. Schule,….Stadt. + Du liegst: …. Bett,….Tisch, …. Sofa, …. Fenster. + Er steht: ….Cafe, .... Haus, …. Baum, …. Kino. + Sie stellt die CDs….Regal,….Tasche,….Schrank. + Jdu do nemocnice, do školy, do města.+ Ležíš na posteli, pod stolem, vedle pohovky, u okna, + Stojí před kavárnou, za domem, u stromu,vedle kina. +Pokládá CD do regálu, do tašky, na skříň.

WO oder WOHIN? Übersetzen Sie! Wo? Wohin? na zemi, pod stůl,vedle stolu, na stole, za stolem, na lavičce,v telefonní budce,před kavárnu,u stolu, do města, mezi strom a auto, ke stolu, do stolu, nad městem, do telefonní budky, na cyklistické stezce, do města,pod pohovkou, za postel,v kině, na koberec, pod kobercem, u okna, pod skříň, vedle plakátu, před kavárnou, mezi domem a stromem, za postelí, na zem, na lavičku, do kina

Bilden Sie Dialoge nach dem Muster Buch/auf/Tisch/liegen Wo liegt das Buch? + Ich habe es auf den Tisch gelegt. Es liegt aber nicht auf dem Tisch. a/Kuli/in/Mäppchen/liegen b/Bild/über/Regal/hängen c/Schuhe/unter/Bett/stehen d/Uhr/an/Wand/hängen e/Jan/neben/sein Opa/sitzen f/Schal/über/Stuhl/liegen g/Hemd/in/Kommode/liegen h/Sofa/auf/Boden/stellen i/Jan/neben/sein Opa/sitzen j/Schal/über/Stuhl/liegen

Im Internet kann man auch üben Das perfekte Chaos Carl Spitzweg: "Der arme Poet" Übung zu den Wechselpräpositionen Lückentextübung Test -Wechselpräpositionen WECHSELPRÄPOSITIONEN - AKKUSATIV ODER DATIV?

Quellen und verwendete Literatur Kolektiv, DirektNeu 1. Praha: Klett, 2011, ISBN 978-80-7397-036-9. KOLEKTIV. Německo-český, česko-německý velký slovník. Praha: LIngea, 2006, ISBN 80-903381-7-8 Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.