Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektrické měření II. ročník Měření výkonu DC, AC 1f Vypracoval: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Advertisements

Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Měření proudu Střední odborná škola Otrokovice
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
MĚŘENÍ ČINNÉHO VÝKONU JEDNOFÁZOVÉHO STŘÍDAVÉHO PROUDU
Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/ – Individualizace a inovace výuky Autor:
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Riskuj Měření napětí a proudu Měření výkonů Měření odporů Měření kapacity a impedance
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu VY_32_INOVACE_Tomalova_ idealni_soucastky Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU.
Elektrické měřící přístroje
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
MĚŘENÍ VLASTNOSTÍ PASIVNÍCH SOUČÁSTEK
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO VÝKONU
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Elektrické měřící přístroje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CHYBY PŘI SOUČASNÉM MĚŘENÍ NAPĚTÍ A PROUDU
Měření odporů Ohmovou metodou větší střední odpory
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Měření elektrických veličin Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu ICT-EM1-1/3 Měření elektrických veličin Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Josef Bohdal Tématický celek Měření napětí a proudu Ročník 2, 3 a 4. ročník SOŠ Datum tvorby IX. 2012 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s funkcí a možností využití měření napětí a proudu Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět

Měření činného odporu nepřímou (Ohmovou) metodou Měření napětí a proudu Měření činného odporu nepřímou (Ohmovou) metodou Činný odpor ohmovou metodou měříme stejnosměrným napětím Při měření malých odporů (do 100 ) zapojíme voltmetr za ampérmetr, abychom omezili chybu vzniklou úbytkem napětí na vnitřním odporu ampérmetru. Je zřejmé, že v tomto případě měříme relativně přesně úbytek napětí na rezistoru, ale s jistou chybou proud. Ampérmetr ukazuje totiž součet proudů měřeného rezistoru a voltmetru.Tuto chybu lze vymezit početně. Při měření velkých odporů zapojíme voltmetr před ampérmetr, tím omezíme nepřesnost při rozdělení proudu do měřících přístrojů. Měříme relativně přesně proud měřeného rezistoru, s jistou chybou napětí – voltmetr měří součet úbytků napětí na Rx a na ampérmetru. Tuto chybu lze vymezit opět početně.

Schéma zapojení

Měření impedanční smyčky ZS nepřímou metodou Měříme mezi L1,2,3 – N a L1,2,3 – PE Naměřenou hodnotu porovnáváme s hodnotou vypočtenou – UN – napětí naprázdno UZ – napětí s proudovou zátěží

Měření kapacity kondenzátoru nepřímou metodou

Měření výkonu 1 fázového spotřebiče nepřímou metodou Měření výkonu střídavého proudu nepřímou metodou lze použít pouze u spotřebičů s cos φ 1(tepelné spotřebiče) Stejnosměrný proud – Střídavý proud -

Seznam literatury a pramenů : Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět