EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.06 Název pro školu:
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Kmen: Ploštěnci.
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou pohlavní.
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NEBEZPEČNÍ SOUSEDÉ END.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Test paraziti Míra Rychna.
Cizopasní ploštěnci Vnitřní paraziti tasemnice a motolice
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Opakování učiva - hlísti
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TENKÉ STŘEVO STŘEVNÍ ŘASA.
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
Vypracovala: V. Černochová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
H L Í S T I C E 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HLÍSTI.
KMEN: PLOŠTĚNCI.
HLÍSTI.
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
Hlísti Žijí volně (ve vodě, v zemi) nebo parazitují na rostlinách či živočiších Podílí se i na zúrodňování půdy Tělo: Jsou odděleného pohlaví Mají zřejmou.
Ploštěnci.  Říše : živočichové  Kmen: ploštěnci  Třída :tasemnice Binomické jméno : Tasemnice dlouhočlenná Taenia solium Tasemnice bezbranná Taenia.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_16_TEMA Hlístice TÉMA.
Ploštěnci, hlístice, vířníci
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Hlísti  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Kmen: Hlísti. Dvouvrstevní živočichové, protáhlé, nečlánkované, k oběma koncům se zužující tělo Na povrchu těla je silná kutikula Mají nepravou tělní.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SVALSTVO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Název materiálu (téma): OPAKOVÁNÍ-PLOŠTĚNCI, HLÍSTI, KROUŽKOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Tasemnice 15. února 2014 VY_52_INOVACE_210210
Základní škola, Hradec Králové
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
HLÍSTI.
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Kmen: Hlístice (hlísti)
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA Téma: BEZOBRATLÍ - VNITŘNÍ PARAZITÉ Ročník: 7. Autor: Mgr. Martina Kopecká

PARAZITÉ VNITŘNÍ – žijí uvnitř těla hostitele BEZOBRATLÍ PARAZITÉ VNITŘNÍ – žijí uvnitř těla hostitele TASEMNICE BEZBRANNÁ NÁKAZA: z nedokonale tepelně upraveného masa VÝVOJ: viz obr. ŠKRKAVKA DĚTSKÁ NÁKAZA: ze špatně omyté zeleniny (jsou na ní vajíčka) VÝVOJ: z vajíček se v tenkém střevě líhnou larvy, které se provrtají do cév, putují do plic, odtud do hltanu, kde jsou spolknuty a dostanou se opět do tenkého střeva PROJEVY: nechutenství, zvracení, průjmy ROUP DĚTSKÝ NÁKAZA: ze špatně omytých rukou rukou PROJEVY: svědění v okolí konečníku (samička klade v blízkosti řitního otvoru až 13 tis. vajíček)

Tasemnice bezbranná Roup dětský Škrkavka dětská kmen délka těla, tvar těla příjem potravy kde cizopasí ochrana

Tasemnice bezbranná Roup dětský Škrkavka dětská kmen PLOŠTĚNCI HLÍSTI délka těla, tvar těla 10 m - plochý (hlavička s přísavkami) 1 cm oválný 10 - 30cm příjem potravy - celým povrchem těla - ústním otvorem kde cizopasí Tenké střevo Tlusté střevo (konečník) ochrana Veterinární kontrola, tepelná úprava masa Po použití WC si umýt ruce Nehnojit výkaly

VÝVOJ TASEMNICE

ODKAZY: http://www.google.cz/imgres?q=%C5%A1krkavka+d%C4%9Btsk%C3%A1&hl=cs&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbm=isch&tbnid=VsOHuD6DnxNx6M:&imgrefurl=http://www.knihy-a.cz/6964/paraziti&docid=wqGnRrgFun9mnM&w=460&h=286&ei=q2o0TuibE9C58gPG8Y2hDg&zoom=1&iact=hc&vpx=289&vpy=240&dur=1528&hovh=177&hovw=285&tx=179&ty=92&page=1&tbnh=107&tbnw=172&start=0&ndsp=40&ved=1t:429,r:11,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=roup+d%C4%9Btsk%C3%BD&hl=cs&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbm=isch&tbnid=zSlBxIm2LoEq2M:&imgrefurl=http://eficek.rajce.idnes.cz/poznavacka_na_bizuli.../&docid=3Swj7gAbL9bQDM&w=412&h=266&ei=zGk0TvpLzbHxA8qYxKEO&zoom=1&iact=hc&vpx=606&vpy=94&dur=6084&hovh=180&hovw=280&tx=191&ty=133&page=1&tbnh=106&tbnw=164&start=0&ndsp=44&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=tasemnice+bezbrann%C3%A1&hl=cs&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbm=isch&tbnid=lrgSwITtxHzF6M:&imgrefurl=http://sranda.kdecoje.cz/srandovni_obrazky/i661-Rentgen.html&docid=gCt2rkaWWaHosM&w=350&h=552&ei=YGs0Tq7tK4Oi8QOboomiDg&zoom=1&iact=hc&vpx=731&vpy=312&dur=1123&hovh=282&hovw=179&tx=110&ty=189&page=2&tbnh=124&tbnw=78&start=41&ndsp=43&ved=1t:429,r:4,s:41&biw=1920&bih=715 http://www.google.cz/imgres?q=tasemnice+bezbrann%C3%A1&hl=cs&sa=X&rlz=1R2ADRA_csCZ434&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=5Fp2-j41BH2p6M:&imgrefurl=http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/html04/foto_005.html&docid=Xd-Rjs2ievl6CM&w=135&h=400&ei=P2w0TpDVC8ay8gOLwu2gDg&zoom=1&iact=hc&vpx=699&vpy=23&dur=1638&hovh=320&hovw=108&tx=94&ty=214&page=1&tbnh=127&tbnw=43&start=0&ndsp=41&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1920&bih=715