SR99 Tunnel Project, Washington

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orenburská oblast Oblasti možné spolupráce průmyslových subjektů z Libereckého kraje s Orenburskou oblastí.
Advertisements

„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické instalace (Jištění)
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Průzkum rizika havárií podzemních staveb Autor: Jan Pruška, ČVUT v Praze Příspěvek byl zpracován za podpory programu Centra kompetence Technologické.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Ejpovické tunely - prorážka Cesta : cca 250 km, cca 3 hodiny.
Rámeček, rohové razítko, součást, pohledy, kótování, tolerance, doplňkový text, drsnosti. Část 1.
Master S400 & S500 Nová přenosná třída napájení od Kemppi.
Technologie – spojování materiálů – pevné rozebíratelné spoje – šroubové spoje.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
VY_52_INOVACE_05_21_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Výroba ocelí Ocel se vyrábí zkujňováním.
Moderní metody navrhování převodových ústrojí
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název : VY_32_INOVACE_01_10_Zemětřesení
PARYBY II..
NEVIDITELNÝ ŠKRTIČ Jh*.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Rozvíjení systémů a aternativní systémy Ing. Pavel Jirman.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
pravodaj Z Obce Troubky - Zdislavice Vážení spoluobčané,
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
ZOOKURZ Sexta 2016/17.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Renovace historického tramvajového vozidla ev. č. 223
Základní škola, Hradec Králové
Přírodní zdroje na Zemi
Rovnací cviky - trpaslíci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zpracování drátu II Háček na tabuli
Základní škola Lednice Břeclavská 510
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Klasický management. Klasický management KLASICKÝ MANAGEMENT první fáze vývoje managementu vychází z praxe, zaměřen na organizování výroby.
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
PLANETA ZEMĚ.
Zemní práce a zakládání staveb
Role ČEB v podpoře exportu
. Seminář ČESTR Chov SKotu 2017.
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Teritoriální setkání Island Praha, ing
... ZKUŠENOST, KVALITA A MAXIMÁLNÍ FLEXIBILITA ...
Cyklistický trénink dětí v triatlonu Petr Polívka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Země ve vesmíru.
RFID a vážení - řízení nákladů na svoz odpadů
VY_32_INOVACE_648_ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ - VNĚJŠÍ
11. PODNEBNÉ PÁSY.
Paříž Veronika Nováková, 4.A.
Základní škola, Hradec Králové
2.) Zemětřesení.
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Geometrie řízení a uložení kol.
Příklady vulkanických hazardů spjatých s pliniovskými erupcemi (Mt
PŘÍLEŽITOSTI NOVÉ KRAJINY
Ústecký kraj Marková Vendula.
Nadzvuková veřejná letecká doprava
Airbus A-380.
Lanovka na horu Aiguille du Midi
Andertonský lodní výtah
Transkript prezentace:

SR99 Tunnel Project, Washington Ražba pomocí EPBS http://www.wsdot.wa.gov/Projects/Viaduct/

Základní data Investor: Washington State Department of Transportation (WSDOT) Projekt: SR99 Tunnel Project Alaskan Way Viaduct replacement tunnel , Seattle, Washington, USA Zhotovitel: Seattle Tunnel Partners (joint venture between Dragados USA, Inc. and Tutor Perini Corporation) Dodání EPBS: Léto 2013 Plánované dokončení ražeb: 2015

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Ražený silniční tunel dlouhý 3,3 km nahrazující dnes nevyhovující vedení silniční tah (State route 99) přes centrum Seattlu tzv, Alaskan Way Viaduct Začátek ražby 30.července 2013 Plánované dokončení ražby prosinec 2015 Dokončení ražeb: Jaro 2017 (23.3. příprava na prorážku)

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Řez tunelem Trasa tunelu

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Nahrazuje patrový silniční tah přes centrum postavený v roce 1953. V roce 2001 zemětřesení Nisqually s magnitudem 6,8 poškodilo tento silniční viadukt, oprava stála 14,5 mil. USD. Nicméně nerovnoměrné sedání pokračovalo. V roce 2005 bylo statiky doporučeno jej do dvou let uzavřít. V roce 2009 se rozhodlo o vybudování tunelu v hodnotě 2,8 mld. USD

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Nahrazovaná trasa

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Nahrazovaná trasa

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Bourání viaduktu, začátek říjen 2011

Alaskan Way Viaduct replacement tunnel Oprava po zemětřesení

EPBS Výrobce: Hitachi Zosen Corporation, Osaka,Japonsko Délka: 99 m Váha: 6100 t Průměr řezné hlavy: 17,5 m (v té době největší na světě) Přeprava: rozebrán na 40 ks, lodní Cena: 80 mil. USD Pojmenován: Bertha (po prvé starostce Seattlu)

Výroba EPBS Ohýbání ocelových plátů Sestavování hnací části řezné hlavy

Výroba EPBS Sestavování řezné Montáž v suchém doku hlavy

Výroba EPBS Spojovací šrouby Začátek instalace

Výroba EPBS

Výroba EPBS Doprava do Seattlu

Postup ražby Krok 1

Postup ražby Krok 2

Postup ražby Krok 3

Postup ražby Krok 4

Začátek ražby

Cílová šachta

Problémy s ražbou Stávka v přístavu (odvoz rubaniny) Špatně navržené řezné nástroje Přehřívání stroje vedlo až k jeho poruše - těsnění ložisek Vznik propadů na povrch terénu Celkem zpoždění 817 dnů Navýšení ceny 223 mil. USD

Průběh ražeb

Průběh ražeb

Místo hlavního poškození stroje

Šachta pro vyzvednutí

Pohled do šachty

EPBS v šachtě

Jeřáb pro vytažení EPBS

Začátek prorážky

Po prorážce do šachty

Vytahování EPBS po částech

Vytahování EPBS po částech

Řezná hlava po odmontování

Oprava na povrchu

Hotový tunel

Monitoring