Česká hlava Věda a technika na ulici 23.09.2006 Plzeň hlavní nádraží
Na hlavním nádraží v Plzni byla k vidění řada lokomotiv, od parní lokomotivy z roku 1899 až po modernizovanou soupravu Regionova dokončenou letos v létě.
řada 363 Základní technické parametry: max. rychlost: 120 km/h Napájecí soustava 3 kV / 25 kV, 50 Hz Výkon na ss systému 3480 kW Výkon na st systému 3060 kW Hmotnost 88 tun Délka přes nárazníky 16800 mm Šířka lokomotivy 2940 mm Počet vyrobených kusů 181 Výrobce Škoda Plzeň řada 363
Plzeňská lokomotiva 363.086 Plzeňské lokomotiva 363.086 v reklamním nátěru České spořitelny. Plzeňská lokomotiva 363.086 v reklamním nátěru Poštovní spořitelny.
řada 742 Základní technické parametry: max. rychlost: 90 km/h Typ motoru ČKD K 6 S 230 DR Jmenovitý výkon motoru 883 kW Jmenovité otáčky motoru 1250 ot./min Hmotnost 64 tun Délka přes nárazníky 13580 mm Šířka lokomotivy 3130 mm Počet vyrobených kusů 438+56 (pouze pro ČSD) Výrobce ČKD Praha řada 742
Lokomotiva řady 742 s manipulačním vlakem v Plasích.
řada 754 Základní technické parametry: max. rychlost: 90 km/h Typ motoru ČKD K 12 V 230 DR Jmenovitý výkon motoru 1470 kW Jmenovité otáčky motoru 1100 ot./min Hmotnost 74 tun Délka přes nárazníky 16540 mm Šířka lokomotivy 3074 mm Počet vyrobených kusů 86 Výrobce ČKD Praha řada 754
Brejlovec 754.060 mezi Oborou a Horní Břízou
Řada 842 Základní technické parametry: max. rychlost: 90 km/h Typ motoru LIAZ M1.2 B – ML 640 F Jmenovitý výkon motoru 2 x 212 kW Hmotnost 46 tun Délka přes nárazníky 25200 mm Šířka lokomotivy 2850 mm Míst k sezení 64 + 16 Počet vyrobených kusů 37 Výrobce MSV Studénka Řada 842
Motorový vůz 842.012 depa České Budějovice v Březnici
Řada 814 Regionova Základní technické parametry: max. rychlost: 80 km/h Typ motoru Tedom/LIAZ M 640 C Jmenovitý výkon motoru 242 kW Hmotnost 46 tun? Délka přes nárazníky 25200 mm? Šířka lokomotivy 2850 mm? Míst k sezení 64 + 16? Počet vyrobených kusů 7 (do září 2006) Rekonstrukce Pars nova Šumperk
Karlovarská regionova odstavená v místním depu.
310.072 „Kafemlejnek“ Základní technické parametry: max. rychlost: 40 km/h Počet válců 2 Průměr válců 345 mm Zásoba vody 4m3 Zásoba uhlí 1m3 Hmotnost 30 tun Délka přes nárazníky 5800 mm Rok výroby 1899 Výrobce Lokomotivfabrik Krauss v Linci Stav provozní Zajímavost V letech 1963 až 1967 posunovala na vlečce Lachemy v Kaznějově
Kafemlejnek na trati Praha – Chomutov se zvláštním vlakem u Řevničova.
Zdroje www.prototypy.cz (typové výkresy) Fotografie Pavel Spěvák zhotovili Vojtěch Rýdl, Pavel Spěvák, Vojtěch Vašíček, Adam Zíka
KONEC