Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
VZTAŽNÁ A UKAZOVACÍ ZÁJMENA
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN A PŘÍSLOVCÍ
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 2 - SE ČLENEM NEURČITÝM
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Označení DUM Fi- DUM Autor
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Označení DUM Fi- DUM Autor
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 6 – Wohin stellst du die Sachen? Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
Němčina pro jazykové školy nově 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Osobní zájmena v čísle množném
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 PŘEDLOŽKY SE 3. a 4. PÁDEM Autor: Katka Česalová Datum: 18. 1. 2014 Cílový ročník: 6. – 9. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk, 6.- 9. ročník Tematický okruh: Tvarosloví Téma: Předložky se 3. a 4. pádem Metodický list/anotace: žáci se seznámí s předložkami se 3. a 4. pádem a zásadami jejich používání v němčině, procvičí se v praktickém použití těchto předložek ve větách Jazyk: čeština, němčina Očekávaný výstup: žáci na základě uvedených pravidel používají správně předložky se 3. a 4. pádem v mluveném i psaném projevu ve větách Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 – 15 let

Na rozdíl od češtiny má němčina jen 4. pády. Pády, které nám v němčině „chybí“ vyjádříme pomocí systému předložek, které se pojí ke: - 3. pádu - 4. pádu - 3. a 4. pádu - 2. pád Zde se seznámíme s předložkami, které se pojí podle dalších souvislostí se 3., nebo se 4. pádem. POZOR! NĚMECKÉ PÁDY NEODPOVÍDAJÍ ČESKÝM PÁDŮM!

ZÁKLADNÍ POJMY: PODSTATNÉ JMÉNO – SUBSTANTIVUM PŘEDLOŽKA - PREPOZICE JEDNOTNÉ ČÍSLO – SINGULÁR (SG) MNOŽNÉ ČÍSLO – PLURÁL (PL) MUŽSKÝ ROD – MASKULINUM (M) ŽENSKÝ ROD – FEMININUM (F) STŘEDNÍ ROD – NEUTRUM (N) 1. PÁD – NOMINATIV (NOM) 2. PÁD – GENITIV (GEN) 3. PÁD – DATIV (DAT) 4. PÁD – AKUZATIV (AK)

PŘEDLOŽKY SE 3 a 4. PÁDEM: U předložek se 3. a 4. pádem musíme rozlišovat: 3. pád: OTÁZKA KDE? – WO? 4. pád: OTÁZKA KAM? – WOHIN? POZOR: „NIKDY NEMÍCHÁME JABKA S HRUŠKAMA!“

ZOPAKUJEME SI 3. PÁD SUBSTANTIV: 1. Určitý člen: M F N der Vater 1. die Mutter 1. das Kind dem Vater 3. der Mutter 3. dem Kind 2. Neurčitý člen: ein Vater 1. eine Mutter 1. ein Kind 3. einem Vater 3. einer Mutter 3. einem Kind MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: 1. die Kinder 3. den Kindern PAMATUJ: 3. PÁD PLURÁLU – SAMÁ „N“

ZOPAKUJEME SI I 4. PÁD SUBSTANTIV: 1. Určitý člen: M F N der Vater 1. die Mutter 1. das Kind 4. den Vater 4. die Mutter 4. das Kind 2. Neurčitý člen: ein Vater 1. eine Mutter 1. ein Kind 4. einen Vater 4. eine Mutter 4. ein Kind MNOŽNÉ ČÍSLO - PLURÁL: die Kinder 4. die Kinder

ZOPAKUJEME SI 3. PÁD OSOBNÍCH ZÁJMEN: PÁD: WER? = KDO? ich du er sie es wir ihr sie Sie 3. PÁD: WEM? = KOMU? mir dir ihm ihr ihm uns euch ihnen Ihnen

ZOPAKUJEME SI I 4. PÁD OSOBNÍCH ZÁJMEN: PÁD: WER? = KDO? ich du er sie es wir ihr sie Sie 4. PÁD: WEN? = KOHO? mich dich ihn sie es uns euch sie Sie

Jaké jsou tedy předložky se 3. a 4. pádem? Při jejich učení si můžeme pěkně zacvičit a všechny tato předložky si názorně ukázat! AUF AN IN NA _ NA I V, DO ÜBER UNTER NAD POD VOR HINTER PŘED ZA NEBEN ZWISCHEN VEDLE MEZI

Pamatuj! 4. pád: KAM? – proces přemisťování: B.: Ich gehe in die Schule. Jdu do školy. Wir geben die Bücher auf den Tisch. Dáme ty knihy na stůl. 3. pád: KDE? – výsledek přemisťování: B.: Ich bin in der Schule. Jsem ve škole. Die Bücher liegen auf dem Tisch. Ty knihy leží na stole.

Úkol: Přelož následující věty do češtiny a urči pád: Über dem Bett hängt die Lampe. Gib die Schuhe unter den Schrank! Vor unserem Haus steht Monika. Wir schreiben gern an die Tafel. Zwischen den zwei Häusern steht eine Garage. Die Katze sitzt unter dem Tisch. Petr sitzt auf dem Stuhl. In der Schule lernen wir Deutsch und Englisch. Der Hund läuft hinter den Garten.

Řešení: Nad postelí visí lampa. (3. pád) Dej ty boty pod stůl! (4. pád) Před naším domem stojí Monika. (3. pád) Rádi píšeme na tabuli. (4. pád) Mezi těmi dvěma domy stojí garáž. (3. pád) Kočka sedí pod stolem. (3. pád) Petr sedí na židli. (3. pád) Ve škole se učíme němčinu a angličtinu. (3. pád) Pes běží za zahradu. (4. pád) Podle úrovně osvojení si učiva můžeme zadat žákům překlad opačně – z češtiny do němčiny.

Použité zdroje: Vlastní materiály autorky Použité zdroje: Vlastní materiály autorky. Zdroje obrázků: Obrázky použity z galerie Klipart MS Word 2010.

Děkuji vám za pozornost.